REKLAMA
Witam,
na wstępie chciałbym powiedzieć ze nie miałem nigdy samochodu z instalacją gazową więc bedzie to mój debiut i mam nadzieje, że ktoś rozwieje moje wszelkie wątpliwości.
Już od dłuższego czasu poważnie zastanawiam się na zakup samochodu który idealnie bedzię pasował pod instalacje LPG oraz który bedzie idealnie spełniał moje potrzeby.
Jak wiemy ceny benzyny w tych czasach nie cieszą oka już od dłuższego czasu, więc posiadanie samochodu z instalacją gazową ma w 90% przypadków powód czysto ekonomiczny. Podobnie jest w moim przypadku.
Ale już bez owijania w bawełne..
Do pracy w jedną stronę mam ok 4-5 km, wychodzi około 200-250km. Rocznie dochodzę do mniej więcej 10.000 km . W korkach nie stoje długo, gdyż mieszkam praktycznie w centrum i jako takich korków nie ma.
Pytanie moje brzmi:
- czy silnik w takim czasie dojazdu do pracy (4-5km) będzie miał czas się czas rozgrzać, aby przełączyć się na gaz ?
- czy opłąca mi sie w ogóle kupic samochód pod instalację gazową patrząc na to ile pokonuje kilometrów w ciągu roku ?
- jak to wygląda z przełaczaniem na gaz jeśli chodzi o temperaturę silnika ?
Oto dwa samochody, nad którymi się zastanawiam (szukam tylko sedanów) :
Volvo S40, 2.4i (170km), 125KW - może być ten model z mniejszym silnikiem, ale dowiedziałem się, że 2.4 jest najlepsze pod gaz w tym samochodzie
Skoda Octavia 2, 1.6 MPI (102km), 75KW
Ewentualnie jakie inne samochody proponujecie ?
Pozdrawiam,
Daniel