Pierwszy samochód za ok. 9000 zł

05 Lut 2014, 22:43

Witam.

Chcę kupić swój pierwszy samochód. Mam odłożone 10000 zł, ale przyda się 1000zł mieć w zapasie na ewentualne dodatkowe wydatki.

Moje oczekiwania:
- silnik raczej benzynowy (nie będę dużo jeździł tzn. pewnie z 6000 km rocznie, choć może zacznę śmigać gdzieś poza pracą)
- mała awaryjność
- brak większych problemów ze znalezieniem części i kupieniem ich w rozsądnej cenie
- wyposażenie nie gra większej roli, choć klimatyzacją nie pogardzę
- nieduże rozmiary auta, czyli raczej jakiś hatchback, bo nie mam dużego doświadczenia w jeździe
- jako takie przyspieszenie, żebym mógł bezpiecznie wyprzedzać
- musi mi się podobać (np. Punto odpada :wink:)

Dużo słyszałem o Toyotach Corollach E11, że są ekonomiczne, nie do zajechania itd., ale dwóch sąsiadów już ma takie, więc by to trochę śmiesznie wyglądało jakby 3 takie same pod blokiem stały. :P Honda Civic wydaje mi się być trochę zbyt popularna i pewnie ciężko trafić niezajeżdżony egzemplarz. Podobnie z różnego rodzaju Golfami, Passatami itp. Na unikat mnie nie stać, ale nie chciałbym w drodze do pracy mijać iluś takich samych aut jak moje.
Świerzak
Nowicjusz

Auto: brak

05 Lut 2014, 22:53

A może Rover?
Koniu
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

05 Lut 2014, 23:13

Rovery bardzo mi się podobają, ale podobno ewentualne naprawy są drogie z uwagi na niską dostępność części i ich wysoki koszt. Pod uwagę brałem Rover 25/MG ZR, bo Rover 45/MG ZS to już chyba za duży.
Świerzak
Nowicjusz

05 Lut 2014, 23:20

Części nie są drogie i łatwo można je dostać. Ode mnie jeszcze Hyundai Elantra. Koleżanki ojciec ma i nie narzeka. Dość często robi trasy Warszawa- Wrocław. A jak mniejszy to Accent.
Koniu
Forumowicz VIP

06 Lut 2014, 01:48

Jakoś mnie nie przekonują te Hyundaie. A co powiesz na Toyotę Celicę, Hondę Prelude lub z nowszych aut Forda Cougara?

Wracając do Roverów to znalazłem 2 oferty:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]