Rajdowe Mistrzostwa Świata 2009 rozpoczęły się w irlandzkim Sligo, które zastąpiło w tym roku tradycyjny rajd inauguracyjny w Monte Carlo. W Sligo można było spodziewać się zarówno śniegu, jak i lodu, w związku, z czym prawidłowy dobór opon miał kluczowe znaczenie.
Ze względu na stopień trudności rajdu firma Pirelli, w porozumieniu z FIA, zdecydowała się dostarczyć zespołom opony w dwóch specyfikacjach. Zespoły mogły skorzystać z opon przeznaczonych na nawierzchnie asfaltowe Pirelli P Zero oraz opon zimowych Pirelli Sottozero.
Pirelli P Zero oraz Sottozero to opony dedykowane do zmagań z nieprzewidywalnymi warunkami pogodowymi oraz wymagającą nawierzchnią odcinków specjalnych podczas pierwszych, zimowych rajdów z cyklu Mistrzostw Świata 2009. Kolejne jedenaście rajdów zapowiada się nie mniej emocjonująco — opony Pirelli będą zmagać się zarówno ze śniegami Norwegii, jak i z piaszczystymi drogi Australii czy Argentyny.
"Pirelli jest gotowe do swojego drugiego sezonu rajdowego w roli wyłącznego dostawcy ogumienia. Dokładamy wszelkich starań, by opony P Zero, Sottozero oraz Scorpion gwarantowały wszystkim zespołom nie tylko możliwość rywalizacji na najwyższym poziomie, lecz również doskonałe osiągi bez względu na rodzaj nawierzchni i warunki pogodowe. Podobnie było w ubiegłym roku, kiedy to nasze wysiłki przełożyły się na doskonałe wyniki, których ukoronowaniem były pochwały, jakich udzielały nam zespoły oraz ich kierowcy. W tym sezonie spodziewamy się równie dużych emocji. Liczymy, że Citroën i Ford ponownie stoczą zażarty bój o tytuł Mistrza Świata WRC". - powiedział Paul Hembery, szef działu sportów motorowych firmy Pirelli.
Rajd Irlandii bez zapowiadanego śniegu opony Pirelli Winter Sottozero okazały się niezastąpione.
Pirelli od wielu lat prowadzi działania edukacyjne promujące stosowanie zimowych opon w warunkach zimowych, niekoniecznie czekając na wystąpienie określonych warunków atmosferycznych takich jak: opady śniegu, czy niska temperatura. Kierowcy oraz managerowie zespołów biorących udział w Rajdzie Irlandii również podzielają tę zasadę.
Na trasach rajdu kierowcy mieli do czynienia z deszczem, a temperaturze oscylowała od 4 - 10 °C. Bardzo szybko okazało się, iż opony Pirelli Sottozero Winter są trafnym wyborem zespołów. Budowa bieżnika oraz rodzaj mieszanki zastosowanej w oponach Sottozero zapewniają wysoką precyzję odprowadzenia wody i błota występującego na drogach oraz zapewniają większą stabilność auta.
Sebastian Loeb prowadząc Citroena C4 WRC dał mistrzowski pokaz jazdy w trudnych warunkach, jakie panowały na trasach Rajdu Irlandii. Loeb wygrał z przewagą jednej minuty nad Danielem Sordo i dwóch minut nad Mikko Hirvonenem z zespołu Forda.
Przygotowani na każdą ewentualność
Pirelli P Zero to opona z miękkiej mieszanki dostępna w rozmiarze 235/40 R18, przystosowana specjalnie do samochodów z napędem na cztery koła. Jest to opona o wzorze bieżnika E3, zapewniająca maksymalną przyczepność zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni.
Pirelli Sottozero, wykonana ze specjalnej mieszanki termicznej, zaprojektowana została specjalnie z myślą o warunkach zimowych, gdzie doskonale sprawdzi się na każdym odcinku specjalnym, na którym kierowca może napotkać śnieg lub lód.
Ze świata sportu na drogi
P Zero i Sottozero to dwie rodziny opon Pirelli odnoszących sukcesy także na rynku konsumenckim. Firma Pirelli od lat pasjonuje się sportami motorowymi, dostrzegając w nich jednocześnie szansę zdobywania doświadczeń w najbardziej ekstremalnych warunkach. Doświadczenia zdobyte w trakcie rajdów wykorzystywane są w pracach nad produktami standardowymi.
Pirelli w Rajdowych Mistrzostwach Świata
Sezon WRC 2008 był pierwszym, w którym ogumienie dostarczała tylko jedna firma. Pirelli dostarczył wówczas ponad 23 tysiące opon, a przy każdym kolejnym rajdzie pracowało średnio 25 techników Pirelli, dwie ciężarówki ze sprzętem oraz trzy ciężarówki z oponami.
Firma Pirelli wygrała w 2007 roku przetarg na dostawę opon w latach 2008 - 2010, rozpisany przez FIA. Kluczem do sukcesu Pirelli było oparcie złożonej oferty na działaniach promujących rajdy samochodowe na całym świecie i wspierających młodych kierowców. Najlepszym dowodem rzeczywistej realizacji tych działań jest uruchomiony przez Pirelli program rozwijania młodych talentów, Pirelli Star Driver.
Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować? Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
Audi RS 5 Cabriolet - dostępny w polskich salonach Audi RS 5 Cabriolet miało swoją polską premierę na targach Poznań Motor Show 2013. Teraz, ten sportowy i bardzo elegancki model jest dostępny w salonach sprzedaży Audi na terenie całego kraju. Nowe dynamiczne Audi kosztuje ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.