Piszczy i mruga kontrolka od instalacji Stag

19 Mar 2021, 11:44

Witam posiadam instalacje stag i podczas odpalania jak i w innych losowych momentach pika/piszczy oraz mruga kontrolka (całość trwa ok 2sek)
Oraz powyżej 7k rpm kontrolka zaczyna mrugać.
Może to być po prostu przypomnienie o przeglądzie?
Filtry wymienione, parownik stag.
Nuclear
Początkujący
 
Posty: 58

19 Mar 2021, 12:40

Ile razy mruga?
Pisk jest jeden ciągły przez 2 sekundy czy przerywany (ile razy pika)?
Wiesz jaki masz model sterownika?

Sprawdzałeś w instrukcji czy są informacje o takich zdarzeniach?
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5294
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

19 Mar 2021, 18:09

Stag 200
Bodajże 3 razy piknie w ciągu 2 sek a przy odpalaniu 3 razy piknie chwila przerwy i ponownie trzy razy pika.
Mruga tak jakby chodził na pb (2 sek mruga i przestaje).
Instalacja ma około 70tys przebiegu.
Nuclear
Początkujący
 
Posty: 58

19 Mar 2021, 18:22

Wydaje mi się że masz problem opisany w instrukcji obsługi w następujący sposób: szybko miga 4 razy na sekundę z jednoczesną emisją sygnałów dźwiękowych, jest to tryb awaryjny. System napotkał zdarzenie uniemożliwiające pracę silnika na gazie np. brak gazu w zbiorniku, słabe jego ciśnienie, usterka instalacji LPG. Silnik zasilany jest benzyną.

Ja napotkałem podobny problem jak miałem uszkodzony czujnik ciśnienia, map sensor od LPG.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

20 Mar 2021, 19:10

Trzy długie sygnały, powtórzone trzykrotnie oznaczają słabe ciśnienie gazu w zbiorniku.
Trzy sygnały krótkie powtórzone trzykrotnie - instalacja przełączyła się na Pb
Trzy sygnały krótkie i jeden długi - błąd sterownika
Dwa krótkie i jeden długi po wyłączeniu stacyjki oznaczają, że należy udać się na przegląd.
Z twojego opisu wynika, że w zbiorniku jest mało gazu i zasilanie przełącza się na Pb. Jeżeli w zbiorniku jest gaz, to trzeba jechać do gazownika, bo jest problem z ciśnieniem gazu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Mar 2021, 22:43

Może tak być bo problem się ujawnia dopiero jak jest mniej niż połowa gazu w zbiorniku, szczególnie na zakrętach lubi pikać.
Ale czy jest mało gazu lub czy jest pełno to i tak przy odpalaniu zapiszczy.
Co może być przyczyną spadku ciśnienia w zbiorniku?
Nuclear
Początkujący
 
Posty: 58

21 Mar 2021, 00:55

Ja myślę, że jest to problem z czujnikiem ciśnienia gazu. Podjedź do warsztatu, gdzie zajmują się instalacjami STAG i tam wszystko ci sprawdzą.
Jedno jest bowiem pewne - samemu nie ma co kombinować przy instalacjach LPG jak chcesz żyć i być w pełni zdrów...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000