Płyn chłodniczy znika

30 Kwi 2009, 00:08

witam wszystkich forumowiczów.

Zarejestrowałem sie tutaj z pytankiem do was. Zaobserwowałem u siebie w aucie że zaczął mi znikać płyn chłodniczy. Początkowo myślałem że uszczelka pod głowicą jest padnieta i dlatego go ciągnie, lecz tak nie było. Dopiero potem przyjrzałem się dokładniej, i ze zbiorniczka wyrównawczego wychodzi rurka jako odpowietrzenie zbiorniczka, a obok niej ślady cieknącego płynu. Pytanie wiec, czy ta rurka powinna być zatkana i obieg wody powinien być zamkniety, czy coś innego jest przyczyną ???
Sebek Rally
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Olsztyn
  • 30 Kwi 2009, 00:27

    sprobuj na poczatku wymienic korek w zbiorniczku,bo to jest zawor.jak bedzie popsuty to bedzie ci wyzucalo plyn.tego otworu nie zaslepiaj
    radek15
    Początkujący
     
    Posty: 112
    Miejscowość: skierniewice

    30 Kwi 2009, 06:51

    Kolega ma racje spróbuj z korkiem, pewnie ma już za słabą sprężynke lub gumke i dlatego wyrzuca płyn nadmiarem.
    BANAN23
    Początkujący
     
    Posty: 243
    Miejscowość: Jabłonna Lacka

    30 Kwi 2009, 07:21

    tylko że korek jaki mam w zbiorniczku jest cały plastikowy - wlewowy, i nie ma tam żadnej gumki ani spreżynki
    Sebek Rally
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Miejscowość: Olsztyn

    30 Kwi 2009, 13:48

    jaki to samochod??podaj wszystkie dane jego.
    radek15
    Początkujący
     
    Posty: 112
    Miejscowość: skierniewice

    30 Kwi 2009, 14:05

    suzuki swift gti
    Sebek Rally
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Miejscowość: Olsztyn
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
      Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...

    30 Kwi 2009, 14:39

    ktory rok??ty chyba piszesz o zbiorniczku przelewowym.sprawdz korek w chlodnicy
    radek15
    Początkujący
     
    Posty: 112
    Miejscowość: skierniewice

    30 Kwi 2009, 14:47

    rocznik 91. Chłodnica jest szczelna, zero wycieków. Pisze o zbiorniczku wyrównawczym.
    Sebek Rally
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Miejscowość: Olsztyn

    30 Kwi 2009, 14:51

    czy tak masz pod maska??http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8439821 jesli tak to zbiorniczek jest tylko przelewowy.tam jest tylko nadmiar,a glowny korek ktory trzyma plyn w ukladzie jest przy chlodnicy
    radek15
    Początkujący
     
    Posty: 112
    Miejscowość: skierniewice

    30 Kwi 2009, 15:12

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



    i chodzi o ten zaznaczony przewód, czy on powinien byc zaślepiony czy powinien być otwarty? bo przez niego ucieka płyn
    Sebek Rally
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Miejscowość: Olsztyn

    30 Kwi 2009, 16:04

    z tamtym przewodem nic nie rob.chodzi o ten zolty korek ktory jest przy chlodnicy.wymien go,kosztuje ok 10zl.trzeba zaczac od tego.jak bedzie dalej wyzucac to musisz szukac w silniku przyczyn
    radek15
    Początkujący
     
    Posty: 112
    Miejscowość: skierniewice

    30 Kwi 2009, 16:04

    Jest to przewód przelewowy, którego zadaniem jest odprowadzenie nadmiaru płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Nadmiar płynu może być spowodowany dostawaniem się gazów spalinowych do obiegu. 99% przypadków, to uszczelka głowicy, pozostałe 1% to pęknięcie głowicy. W wielu silnikach takie zachowanie się płynu występuje również w przypadku, gdy układ chłodzenia jest źle odpowietrzony, więc to również polecam sprawdzić.
    Maciek_S
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Miejscowość: Pomorze

    30 Kwi 2009, 16:20

    uszczelka pod głowicą jest cała. A jak odpowietrzyć w takim razie układ ? krok po kroku?

    [ Dodano: Czw Kwi 30, 2009 19:12 ]
    a czy przyczyną tych wycieków może być wadliwy termostat?
    Sebek Rally
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Miejscowość: Olsztyn

    30 Kwi 2009, 23:11

    Ja mam Suzi 1.3GS i mam w chłodnicy korek z gumką i sprężynką. W GTi jest chyba podobnie. Jeśli nie korek, któryś z przewodów (ja tak miałem dolny chłodnicy ciekł), nie nagrzewnica to pozostaje tylko wymiana uszczelki pod głowicą :( czarna wersja
    BANAN23
    Początkujący
     
    Posty: 243
    Miejscowość: Jabłonna Lacka

    01 Maj 2009, 00:43

    skąd pewność że uszczelka jest cała?
    Serce bije w tempie obrotów maszyny
    bodziokardasz
    Zaawansowany
     
    Posty: 623
    Miejscowość: Czarna Ziemia