Płyn chłodzący - wymieniona uszczelka

20 Gru 2011, 20:24

witam.
pojechałem do warsztatu z niedziałającym ogrzewaniem. okazało się, że nie ma w ogóle płynu chłodzącego i po odkręceniu korka oleju był tam osad koloru kawy z mlekiem. mechanik powiedział, że płyn się miesza z olejem i trzeba wymienić uszczelkę. wymienił uszczelkę, pompe i cośtam jeszcze. za tydzień sprawdziłem poziom płynu - poniżej normy. mechanik dolał płynu. w następnym tygodniu sprawdzam - 3 cm płynu mniej. odkręciłem korek - znowu na korku olej koloru kawy z mlekiem. pojechałem znowu do warsztatu, dowiedziałem się, że wszystko jest ok. że kolor na korku jest taki, bo nie rozbierali silnika i jeszcze zostało tam trochę tego płynu. sprawdziłem dzisiaj poziom płynu - przez 2 tygodnie ubyło 0.5 cm... czyli jakby się ustabilizowało.
czy faktycznie kolor tego oleju na korku to nic poważnego i nie ma się czym martwić? ile normalnie ubywa płynu chłodniczego, bo przed awarią to jak sprawdzałem, płyn raczej w ogóle nie ubywał...
pozdro.
lecho
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Uk

20 Gru 2011, 20:36

Jeżeli wszystko dobrze działa i nie ma przecieków to płynu nie ubywa praktycznie wcale. Pojeździj jeszcze trochę, wymień olej i zobacz co będzie dalej.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

20 Gru 2011, 21:25

a ten kolor na korku? czytałem gdzieś, że to dowód na mieszanie się oleju z płynem chłodniczym... ale uszczelka niby naprawiona...
lecho
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Uk

20 Gru 2011, 22:30

co do korka to bym się nie martwił w dużo autach zbiera się tam para wodna i wygląda to jak kawa z mlekiem jeżeli wyciągasz miarkę poziomu oleju i tam jest ta maż to wtedy wskazuje ze to uszczelka siedzi ,jest taki przyrząd do sprawdzenia na szczelność układu chłodzenia wygląda to tak ze nadmuchuje się 2 bary do systemu i sprawdza się na ewentualne wycieki warto sprawdzić
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306

30 Gru 2011, 19:55

taki osad pod korkiem jest spowodowany najczesciej niedogrzewaniem sie silnika czyli jazda na krotkich odcinkach
kamilszczak01
 

03 Sty 2012, 17:52

a czy to normalne, że ubywa płynu chłodniczego? jeśli tak to ile może go ubywać? bo obserwuje to ostatnio i ubyło gdzieś cm przez miesiąc... dolewać systematycznie i zapomnieć o sprawie?
lecho
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Uk

04 Sty 2012, 18:47

Powiem Ci tak kiedyś zobaczyłem małą plamkę pod swoim samochodem zajrzałem i zlokalizował przeciek przy parowniku LPG naprawiłem to dolałem płynu i od tamtej pory już nie dolewałem a było to grubo ponad rok temu płynu ile było tyle jest nie zauważyłem żeby coś ubywało a zawsze wszystko sprawdzam jak maska tylko w górze jest.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001