Pochylenie kół przednich

22 Sty 2012, 19:28

Witam,może ktoś wie ile powinno wynosić pochylenie koła w nowych typach aut,słyszałem że w większości nie reguluje się,u mnie jedno jest zerowe a drugie lekko ujemne,czy to normalne, czy trzeba coś z tym robić?
wasyl155
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mitsubishi Lancer

22 Sty 2012, 19:59

tak trzeba jechać na ustawienie zbieznosci możesz tak jeździć ale opony będą się krzywo zużywaly.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

22 Sty 2012, 20:26

wasyl155 napisał(a):u mnie jedno jest zerowe a drugie lekko ujemne,

Po pierwsze jaki to samochód..... :?: :?:
Po drugie jaka jest ta lekka roznica... :?: :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

22 Sty 2012, 20:28

seba145 napisał(a):tak trzeba jechać na ustawienie zbieznosci

SEBA,gosciu mówi o pochleniu kół ...a Ty piszesz o zbiezności.To sa dwie rózne sprawy.... :wink:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

22 Sty 2012, 20:52

Samochód to lancer 2010r lewe koło jest na zero , a prawe trzy mm na minus ,taka jest różnica ,czy można tak jeżdzić i czy ewentualnie można ustawić w moim aucie.Dzięki ,pozdrawiam. Zbieżność jest idealna (sprawdzona) poza tym samochód prowadzi się b.dobrze.
wasyl155
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mitsubishi Lancer

22 Sty 2012, 21:15

o kurde,nie doczytalem.sory
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zmęczony kierowca - mikrosen i zaśnięcie za kierownicą
    Pomimo tego, że zmęczenie lub zaśnięcie za kierownicą zajmuje w statystykach policyjnych w Polsce i na świecie dalekie miejsca w klasyfikacji przyczyn wypadków, to szacuje się, że w rzeczywistości stanowi istotną przyczynę ...
    Największy rozpraszacz kierowcy? Jazda na zderzaku
    Co najbardziej rozprasza kierowców podczas jazdy? Brytyjscy kierowcy twierdzą, że jest to widoczny we wstecznym lusterku samochód, który jedzie zbyt blisko nich. Jazda na zderzaku to problem również ...

22 Sty 2012, 21:19

Akurat parametrów tego samochodu nie mam w glowie.Jak nie zapomnę to jutro w pracy kuknę i zapodam...
wasyl155 napisał(a): Zbieżność jest idealna (sprawdzona) poza tym samochód prowadzi się b.dobrze.

Myślę ze mieści się w parametrach zalecanych przez producenta.Przy większej róznicy mogłoby występować tzw.ściaganie....
wasyl155 napisał(a): a prawe trzy mm na minus

W tym wypadku siąganie na lewo...Ale jezeli nie ma tego objawu to chyba jest wszystko ok. ..
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

23 Sty 2012, 19:04

Parametr wyjściowy pochylenia koła 5 min.na N czyli do środka a przeliczając na mm to 0.5 mm
Jednocześnie producent pojazdu daje jak zwykle tolerancję która wynosi +- 30 min. czyli będzie to ok.3mm.Jak z tego widać pochylenia kół masz prawie jak fabryczne i mozesz śmiało śmigać... :wink:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

23 Sty 2012, 19:06

Ps.Mozesz mi podac skąd masz te pomiary... :?: Robiłes to sam czy robili Ci to profesjonalnie mierząc parametry wszystkich 4 kół na SKP lub serwisie... :?: :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

23 Sty 2012, 19:48

Witam dzięki za pomoc,te wartości i wymiary podali mi w ASO podczas kontroli zbierzności i twierdzili że zbierzność jest na zero , a pochylenie w granicach normy (0 i 3 mm) więc dlatego mnie troche dziwiło dlaczego nie jest jednakowo.Pozdrawiam.
wasyl155
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mitsubishi Lancer

23 Sty 2012, 21:10

wasyl155 napisał(a): twierdzili że zbierzność jest na zero , a pochylenie w granicach normy (0 i 3 mm) więc dlatego mnie troche dziwiło dlaczego nie jest jednakowo

To się zgadza.Róznice mogą wynikać z roznicy w wysokości zawieszenia.Wystarczy ze sam.bedzie lekko przechlony na jedna stronę a juz wyskoczy roznica w kącie pochylenia koła lub jest to wynikiem zuzycia eksploatacyjnego samochodu...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014