Poci się silnik? 1.8 TS VVTL-i Toyota Corolla

13 Cze 2021, 16:08

Hej! Potrzebuje od Was pomocy i rady - bo nuż ktoś już się z takim bajerkiem poznał. Kupiłam dopiero co autko - wszystko malina - na stacji kontroli nic nie wyszło. Autko 02r i 185tys przebiegu. Wszystko było super, dopóki znajomy nie wrzucił go na kanał i dokładnie się mu nie przyjrzał.
Odkrył zasilikonowany i umalowany na srebrno punkt przy łączeniu bloku z głowicą xD Samochód jeździ, trochę czuć drgania - tu podejrzewa poduszkę silnika, i poza tym na tym "łączeniu?" "łataniu"? lekko się pocił. Olej czyściutki. Nie bierze. Ruszać to czy nie? Obawiam się pęknięcia głowicy albo nawet bloku?
Proszę o rady! :D
fotka: https://ibb.co/JcBdvRR i w załączniku

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

mixide
Obserwowany
 
Posty: 2
Zdjęcia: 0

13 Cze 2021, 23:48

Ja bym nie ruszał, ale trzeba być gotowym na różne niespodzianki.
znachor79
Nowicjusz
 
Posty: 37

14 Cze 2021, 08:46

Skoro się już poci w tym miejscu to na dłuższą metę może nie wytrzymać. Ciężko stwierdzić co tam jest pod tym silikonem ale przypuszczam, że jakieś pęknięcie, wyszczerbienie. Moim zdanie warto by było sprawdzić dokładnie co tam się stało i przemyśleć opcje naprawy. Silikon to rozwiązanie tymczasowe i nigdy nie wiesz kiedy puści. To trochę taka jazda z tykającym zapalnikiem.
Ktoś na szybko to pewnie naprawiał przed sprzedażą bo wątpię żeby z tym jeździł dłuższy czas.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10105
Zdjęcia: 35

15 Cze 2021, 12:00

A w przypadku jakiegoś pęknięcia, macie pomysł, czym to zrobić, aby nie stracić z czasem? koleś przed nami jeździł tym ponad 8tys. :D :D
mixide
Obserwowany
 
Posty: 2
Zdjęcia: 0

15 Cze 2021, 12:59

Jeżeli pęknięty jest blok to najlepiej pospawać bo to najpewniejsze połączenie. Oczywiście są też kleje (to takie spawanie na zimno np. CX80 Autoweld dwuskładnikowy) i można się nimi posiłkować, na pewno będzie lepszy niż silikon. Jednak żeby coś z tym zrobić trzeba by było sprawdzić jak dokładnie problem wygląda pod tym silikonem. Dodatkowo żeby to skleić trzeba by było pozbyć się całkowicie silikonu, a to może nie być takie łatwe.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10105
Zdjęcia: 35

16 Cze 2021, 22:30

Rokiko napisał(a):Jeżeli pęknięty jest blok to najlepiej pospawać bo to najpewniejsze połączenie.

Jestem ciekaw kto się tego podejmie i do tego da gwarancję. Ja bym tego nie tykał. Poza tym gratuluję świadomego zakupu. :naughty:
Gość114260
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Crafter "Van of the Year 2017"
    Nowy Crafter marki Volkswagen Samochody Użytkowe, produkowany wyłącznie w fabryce w Białężycach koło Wrześni, pod wieloma względami wyznacza standardy wśród aut dostawczych. Samochód ma bardzo bogate wyposażenie ...

17 Cze 2021, 09:26

Gwarancji Ci nikt nie da przy takim uszkodzeniu. Zrobić można na własną rękę jak ktoś ma trochę pojęcia.
quel napisał(a): Ja bym tego nie tykał.
Jak kręcisz się po miejscu to możesz czekać ale jak robisz dziennie trochę wejęcej km to jeździsz na takiej tykającej bombie bo nie wiesz kiedy to padnie i co tam jest. Wcześniej czy później na pewno trzeba będzie coś z tym zrobić i tu moim zdaniem im prędzej to się ogarnie tym lepiej.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10105
Zdjęcia: 35

17 Cze 2021, 10:44

Wygląda to tak jakby ktoś chciał zatuszować feler dyskwalifikujący auto do sprzedaży. To jest na obudowie łańcucha rozrządu . Być może nastąpiło jego zerwanie i uszkodzenie obudowy . Naprawa po kosztach i do żyda. No bo inaczej nie byłoby silikonu i to jeszcze świeże sreberko. Do tego nierówna praca silnika ..... Chciałbym się mylić.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4903
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna