Mariusz1919 napisał(a):Zastanawiam się czy samochód na wolnych obrotach ma ładowanie.
Dopóki nie zgaśnie kontrolka to nie masz. Powinno być dopiero jak zgaśnie. Oczywiście napięcie ładowania należy zmierzyć, czy jest właściwe. Bo regulację napięcia ładowania uzyskuje się przez zmianę wartości prądu wzbudzenia. A to z kolei jest zadanie regulatora napięcia. Powodem mogą też być szczotki albo pierścienie śłizgowe. Sam obwód wzbudzenia jest raczej sprawny, bo kontrolka ci świeci. Ale warto sprawdzić, czy nie ma gdzieś luzów albo śniedzi, bo to też może być przyczyną.
Mariusz1919 napisał(a):Regulator napięcia umiejscowiony jest w alternatorze ?
Tak - jest z tyłu altka przed tą plastikową osłoną, Ma on szczotki, które mogą być wytarte, albo nierówno wytarte,
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...