Podniesienie mocy A 200CDI 2013

22 Kwi 2019, 19:22

Witam, jestem posiadaczem A klasy z silnikiem OM651 o mocy 136 koni fabrycznie. Po chip tuningu udało się wyciągnąć bezpieczne 160 koni (to nie wszystko, co dałoby się z niego wyciągnąć samym chip tuningiem) jednak mimo wszystko chciałbym przekroczyć granicę 200 koni. Co można byłoby zrobić, by to osiągnąć, czy większe turbo i intercooler dałyby radę podnieść do tego pułapu moc? No i coś da się zrobić z tą skrzynią automatyczną 7G-DCT, bo chyba też ona mocno wpływa na przyspieszanie tego auta?
Fangon
Nowicjusz
 
Posty: 6

23 Kwi 2019, 12:40

Fangon napisał(a):jednak mimo wszystko chciałbym przekroczyć granicę 200 koni. Co można byłoby zrobić, by to osiągnąć, czy większe turbo i intercooler dałyby radę podnieść do tego pułapu moc? No i coś da się zrobić z tą skrzynią automatyczną 7G-DCT, bo chyba też ona mocno wpływa na przyspieszanie tego auta?

A co Ci da samo 200km ???
Wszystko musi ze sobą współgrać czyli nm, charakterystyka i na końcu kunie.
Więc jest pewien zakres modów tzw.softów które trzymają jakiś spójność. Potem żeby było ok trzeba dołożyć może wydech, może dolot a może to i to + nie wiadomo jak ze skrzynią bo może też będzie wymagać ingerencji programisty.
Tak więc wszystko da się zrobić tylko trzeba głowy i realnej wiedzy bo hasło 200km jest dobre w prospekcie dla laika.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Kwi 2019, 13:10

Dokładnie, jeśli nie będzie ze sobą to współgrać to raczej nic z tego nie wyjdzie.
Emil222
Początkujący
 
Posty: 50

02 Maj 2019, 19:29

Zrobiłem mały research, silnik om651 o mocy 136 koni da się podciągnąć do 170 koni czipem, powyżej będzie ciężko ze względu na pompę paliwa, która ogranicza możliwości jednostki. Po wymianie pompy i dołożeniu turbo z 220CDI, z dobrą mapą można wyciągnąć 185-190 koni bez ingerencji w układ wydechowy i dolotowy,są one identyczne zarówno w wersji 200Cdi i 220Cdi. A co do niuta, to po samym czipie na tym silniku bez ingerencji w mechanikę jest 370 NM. Chociaż taka zabawa nie wiem czy nie jest warta świeczki, silnik bez osprzętu od 45 amg kosztuje 10k mniej więcej, w zależności od rocznika, przejechanych kilometrów i stanu. Wyciągnięcie z tego samochodu 200 "kunia" jest nieopłacalne, lepiej popracować nad poprawą dźwięku może za 1/4 ceny tego wszystkiego. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi
Fangon
Nowicjusz
 
Posty: 6

03 Maj 2019, 08:47

Fangon napisał(a):A co do niuta, to po samym czipie na tym silniku bez ingerencji w mechanikę jest 370 NM.

Dobrze kminisz :ok: ale paniętaj że tu jest też zasadzka pt.podawanie niuta w piku a niestety każdy silnik inaczej go generuje. Więc stałym zabiegiem przy barwieniu rzeczywistości jest program charakterystyką nm jak garb wielbłąda. Tak zabieg daje duże wartości ale przez 1sec a do tego amator doznań jest zauroczony wynikami bo ma klepnięcie w plecy. Ogólnie temat rzeka który przy dd można odpuścić.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Maj 2019, 15:19

Rozumiem, u mnie wykresy mocy i momentu są naprawdę ładne, nie ma wielbłądzich górek na wykresie, auto jest żwawe i przyspiesza w 7.8-7.7 do setki, czyli dla mnie całkiem nieźle. Natomiast gryzie mnie jedynie to, że jest to mega cichy samochód, a gotowe układy wydechowe kosztują po 8-9k, mile byłoby usłyszeć wydech przy 3-4k rpm, co w serii można osiągnąć dopiero przy wyciszeniu radia i wyłączeniu klimy :lol:
Fangon
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak bezpiecznie przewozić psy?
    Wyjeżdżając, właściciele psów bardzo chętnie zabierają ze sobą swoje czworonogi, jednak nie zawsze zapewniają im bezpieczną podróż. Tymczasem źle przewożony pies stanowi zagrożenie nie tylko dla siebie, ale ...

06 Maj 2019, 20:29

Fangon napisał(a):u mnie wykresy mocy i momentu są naprawdę ładne, nie ma wielbłądzich górek na wykresie, auto jest żwawe i przyspiesza w 7.8-7.7 do setki, czyli dla mnie całkiem nieźle. Natomiast gryzie mnie jedynie to, że jest to mega cichy samochód, a gotowe układy wydechowe kosztują po 8-9k, mile byłoby usłyszeć wydech przy 3-4k rpm, co w serii można osiągnąć dopiero przy wyciszeniu radia i wyłączeniu klimy


To też nie jest tak...tu nie chodzi o górki na wykresie co się zdarza tylko że cały wykreś jest jak garb wielbłąda. I niestety ludzie na to nie zwracają uwagi a jest to mega ważne. Do tego trzrnevba uważać bo są szpenie od dorysowywania kresek albo od optymistycznych pomiarów. Dochodzą też warunki pogodowe i takie tam jeszcze bzdetki.
Następny temat nie patrz na to ile auto ma do setki bo możesz wierzyć lub nie przez ostatnie kilka lat sprawdziłem sporo fajnych aut i ta wartość jest max mało miarodajna. Oczywiście jak coś ma 5s a coś innego 10s to jakiś obraz jest ale np.już przy różnicach rzędu nawet 2s można się przejechać i to srogo. Chcesz mieć pogląd to weź racelogica sprawdź auto 100-200 i najlepiej z takim samym autem ale bez programu albo po programie ale w innej firmie wtedy zobaczysz real a nie fikcje albo doznania dupohamowni.
Co do wydechu nie będę nic mówił bo jestem zwolennikiem innej muzyki spodmaski niż klekotanie diesla :)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe