Podnoszące się obroty po puszczeniu gazu- Laguna f3r

24 Gru 2016, 08:19

Ok Panowie ,po Świętach wrzucę fotkę. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Lut 2017, 06:54

Witajcie. Trochę więcej wiem ale jeszcze nie wszystko.
Sprawę z podwyższonymi obrotami załatwiłem metodą prób i błędów chociaż przyczyny i zależności do końca nie stwierdziłem.
Mianowicie wiele rzeczy rozkręciłem, czyściłem ,odizolowywałem i zaizolowywałem itd.itd... :?
"Nastą" rzeczą którą postanowiłem zrobić jeszcze raz była ponowna kalibracja. Odłączyłem akumulator i kalibrowałem ale...na benzynie ,a nie na lpg ! Cały cykl kalibracji tylko na PB!!
1. kontrolki na 30 sekund
2. wyłączenie kontrolek na 15 sekund
3. kontrolki na 5 sekund i zapalenie silnika
4. czekam bez duszenia gazu na załączenie się wentylatora chłodnicy (dla pewności ze 3 razy).
Przedtem też tak robiłem ale w tym czasie silnik przechodził na lpg...
Różnica jest taka ,że wszystkie podwyższone ,utrzymujące się obroty (oraz zaniżone) wyrównały się do ok 900-1000 po rozgrzaniu się silnika. Poza tym schodzą one płynnie. :)

Pozostał jeszcze jeden szkopuł. :bored:
Podczas jazdy ,kiedy zmieniam biegi, na 2 sekundy podnoszą się lekko obroty i lekko czuć bardziej gazem wokoło.
Najpierw wymieniłem filtry lpg , a teraz sądzę że mam do czynienia z jakąś nieszczelnością. Jakby głośniej silnik było słychać na obrotach powyżej 3000.
Z kanału wydech szczelny.
Dlatego postawiłem diagnozę ,że ta nieszczelność pochodzić może od uszczelki kolektora. Od razu zaznaczę ,że takiej Lagunie jest 1 uszczelka wspólna dla obu kolektorów (wydechowego i ssącego). Taka z 8 otworami.
Dodatkowo i na wszelki wypadek ,kupiłem sobie na w razie czego ,ładny używany kolektor wydechowy (20 zł :) ) ,gdyby podczas rozkręcania okazało się ,że jest on pęknięty. Oczywiście nową uszczelkę też kupiłem.
Za tydzień zabiorę się do wymiany.

Mam jeszcze pytanie w związku z tym.
Macie jakieś rady i wskazówki co do odkręcania śrub od kolektorów..?
Jak to zrobić żeby nie mieć kłopotów... Pryskacie czymś wcześniej? Luzować na ciepłym czy na zimnym?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Lut 2017, 20:39

artur73 napisał(a):Macie jakieś rady i wskazówki co do odkręcania śrub od kolektorów..?
Tu masz trochę rad : sruby-kolektora-wydechowego-vt18171.htm
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Lut 2017, 05:40

Ok. Dzięki. Na pewno opryskam dzień wcześniej WD na tyle ile dam radę. Natomiast na tym kanale co działam ,też jest możliwość podgrzania palnikiem. Ale to już kumpel podgrzeje ,bo ja jestem w tej materii zielony :) i trochę się boję ,że coś wyleci w powietrze. :naughty:
Mam nadzieję ,że dam radę.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator jednostek prędkości
    Najdzęściej używaną jednostką w samochodach do określenia prędkości jest kilometr na godzinę "km/h" lub mila na godzinę "mph". Obiekt poruszający się z prędkością 1 km/h w ciągu 1 godziny przebędzie drogę 1 kilometra - tak ...