Podnoszące się obroty po puszczeniu gazu- Laguna f3r

13 Gru 2016, 19:01

No od 2 tygodni stwierdziłem,że zaczyna się dziać z Laguną coś niedobrego. Mam gaz II gen.,to 2,0 -8v. Ale nie w gazie rzecz. Piszę ,bo straciłem wenę pod maską i zacząłem się drapać po głowie.
Po kolei:
-Wzrosło spalanie o kilka litrów ale tylko w mieście. Na trasie jest na normalnym poziomie.
- Przy zmianie biegów na 1-2 sekundy podjeżdżają obroty w górę o 300.
- Im zimniej na dworze ,tym silnik lepiej pracuje.
- Na gazie ma 1100 na wolnych ,za to na benzynie nawet rozgrzany 1500 !! Spadną po 10 -15 sekundach postoju do 1200.
- stoję w miejscu w korku i jak nacisnę pedał hamulca ,to przy gwałtownym jego odpuszczeniu ,podjeżdżają obroty o 200 w górę na moment... :o Jak puszczam hamulec powoli ,to nic się z obrotami nie dzieje.
- moim zdaniem silnik jest głośniejszy na poziomie powyżej 3000 tys. i trochę nierówno pracuje na wolnych (lepiej jak jest zimno na dworze ,gorzej jak jest cieplej).

Co do tej pory zrobiłem:
-podpiąłem kompa ale nie można się połączyć... :(
-wyregulowałem zawory na płytkach
-podmieniłem automat do podciśnienia na inny bez rezultatu
-podmieniłem kable WN
-wyjąłem przepustnicę i wymyłem ,dałem nową uszczelkę
-umyłem krokowy
-podmieniłem czujnik (3piny) od płynu (ten co daje temperaturę na zegary)
-włożyłem nowy czujnik temperatury płynu ,ten co daje info do kompa (2 piny biały)
-dałem nowy czujnik podciśnienia powietrza dolotu
-odmę przeczyściłem

W sumie to tyle ,z wierzchu nie widać nieszczelności na dolocie ,gumach...
Nie jest to raczej wina lpg ,bo na samej benzynie ma 1500 obr. na luzie.
Trochę śmierdzi gazem wokół auta.
Czy warto mi teraz zdejmować kolektory i w którym szukać nieszczelności? Dolotowym czy może mieć na to wpływ wydechowy..? (głośniej chodzi na obrotach powyżej 3000)??

Pomysły mi się kończą.
Wszystkie te usterki pojawiły się w zasadzie jednocześnie.
Lambda i kat. raczej nie mają wpływu ,bo jest przelotka i zawsze była od 100 tys.km poza tym to II gen. lpg więc nie korzysta z lambdy.

Jakieś sugestie odnośnie kolektorów ,a może coś innego? :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Gru 2016, 19:16

Pedał hamulca nie zmienił się jeżeli chodzi o jego twardość? Sprawdzałeś wężyk podciśnienia z serwa i zaworek zwrotny?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Gru 2016, 19:55

Tego nie sprawdzałem ale sam pedał i hamulce i ich działanie jest bez zmian i jest ok.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

14 Gru 2016, 10:33

Przy takich objawach to najprędzej jakaś nieszczelność w układzie dolotowym, tylko że w sumie wszystko sprawdziłeś.

Próbowałeś odłączać silniczek krokowy podczas pracy silnika na wolnych obrotach?

Jeszcze jedno może to przepływomierz nic o nim nie piszesz a z tego co wiem to występuje w twoim układzie dolotowym. Czyściłeś?

Czy po tych wszystkich zabiegach robiłeś adaptację?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Gru 2016, 17:24

Kacper napisał(a):Próbowałeś odłączać silniczek krokowy podczas pracy silnika na wolnych obrotach?

Tylko czy na gazie i to "odkurzaczu" II gen. krokowiec spełnia jakąś funkcję ?? Raczej nie wydaje mi się. No ale ok jutro dziada odepnę. Zobaczymy co się stanie. :)

Kacper napisał(a): przepływomierz nic o nim nie piszesz a z tego co wiem to występuje w twoim układzie dolotowym.

przepławka też jest i to będzie kolejny mój ruch.


Tylko będę to ruchy wykonywał w innych chwilach ,bo mam w domu na 2 osoby 3 auta więc luzik. :D
Adaptację zawsze robiłem.

Jeszcze zadzwoniłem do kumpla starego mechanika z 30-letnią praktyką i gadałem mu o hamulcach i obrotach. powiedział ,że tak jest i to zjawisko występuję ,bo jak stwierdził enigmatycznie: "tam bierze od serwa..."

W wolnej chwili ,będę działał dalej i napiszę ,bo chcę to naprawić gdyż lubię to auto. Z resztą...byłem dzisiaj na przeglądzie w SKP i tylko Łącznik stabilizatora postukuję więc ogólnie wszystko jest niby ok.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

15 Gru 2016, 10:53

artur73 napisał(a):przepławka też jest i to będzie kolejny mój ruch
To jak sprawdzisz to daj znać :)

artur73 napisał(a):Jeszcze zadzwoniłem do kumpla starego mechanika z 30-letnią praktyką i gadałem mu o hamulcach i obrotach. powiedział ,że tak jest i to zjawisko występuję ,bo jak stwierdził enigmatycznie: "tam bierze od serwa..."
No tak ale to delikatne chwilowe wahnięcia, a u Ciebie jednak coś jest nie tak z obrotami w większym stopniu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Pajero Dakar
    Mitsubishi Pajero 2012 DAKAR otrzymał turbodoładowaną, 200-konną jednostkę napędową o pojemności 3,2 litra, spełniającą normy EURO5 z zamkniętym filtrem cząstek stałych DPF w standardzie. Dzięki zmodernizowanej jednostce ...

15 Gru 2016, 20:54

Nowy hit...
Nagle silnik i jego parametry pracy zmieniły się diametralnie w drugą stronę... Teraz już jestem całkiem głupi ,bo nagle obroty na benzynie przy 90 st.C są koło 1100 (a były 1500) .
:?
Natomiast na gazie silnik zdycha zanim się nagrzeje do ok 70st. C na 400-500 obr. :o

Jak stoję niedogrzanym na światłach ,to wszystko w środku na gazie przygasa (pulsują światła i kontrolki ) i jest na pograniczu zgaśnięcia. Podkręciłem mu gaz na reduktorze (obroty) ale skutek jest taki ,że ma wyższe ale...kiedy się nagrzeje. Natomiast w trakcie nabierania temperatury ,tak samo ok.500 obr.
Sam już nie wiem ,gdzie szukać zależności i przyczyny tego wariowania.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Gru 2016, 12:38

artur73 napisał(a):gdzie szukać zależności i przyczyny tego wariowania
Ja bym nie szukał zależności tylko starał się na benzynie rozwiązać problem bo inaczej rozregulujesz sobie gaz. Przełączaj go na razie po prostu później.

Sprawdzałeś czy przepustnica nie ma czasem jakiegoś luzu? Ładnie się domyka? Masz przepustnicę sterowaną linką czy elektronicznie? Jest czujnik położenia przepustnicy?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Gru 2016, 12:34

Przepustnicę miałem na stole... Czujnika nie ma ,jest tylko obok czujnik powietrza dolotowego i jego wymieniłem. Jest na linkę ale ona jest ok ,tak jak sama przepustnica ,którą dokładnie wymyłem i sprawdziłem. Nawet uszczelkę z kartonu ładnie wyciąłęm nową...
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

20 Gru 2016, 22:57

Kurcze... a próbowałeś sprawdzić czy nie ma jakiś błędów w komputerze?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Gru 2016, 04:52

Nie widzi kompa.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2016, 10:55

artur73 napisał(a):Nie widzi kompa
Kurcze w sumie wszystko sprawdziłeś co mogło by być przyczyną takiego zachowania. Nie wiem co można jeszcze sprawdzić, może ktoś inny coś...
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Gru 2016, 17:52

Po odpięciu krokowca na gazie i na benzynie 1500 obr. Rozruch wtedy bez problemu.
Zamierzam w wolnej chwili zacząć odpinać wszystkie wtyczki i połączenia (także te od spodu z kanału) ,bo jak oglądnąłem to jest ich trochę i nawet nie wiem od czego niektóre są.
Poczyszczę i wypsikam wd 40 . Zobaczymy co się mieni. :) I czy się coś zmieni... :D
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Gru 2016, 14:50

artur73 napisał(a):Po odpięciu krokowca na gazie i na benzynie 1500 obr. Rozruch wtedy bez problemu.
A nie masz drugiego na podmiankę? Ciekawe czy on się czasem nie przycina.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Gru 2016, 20:52

artur73 napisał(a):Po odpięciu krokowca
Pokaż co to za krokowiec . Nie masz tam czasem elektromagnetycznego zaworu powietrza biegu jałowego
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2691161.html
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4970
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna