Volkswagen odniósł w Rajdzie Meksyku spektakularne podwójne zwycięstwo. Triumfatorzy Sébastien Ogier/ Julien Ingrassia (F/F) i drudzy na mecie Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) w trzecim starcie w tym sezonie Rajdowych MŚ (WRC) zostawili konkurencję z tyłu. Na drodze do siódmego pod rząd zwycięstwa Volkswagena obie najlepsze załogi w klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Świata położyły już pierwszego dnia podwaliny pod podwójny sukces. Mimo że duety Volkswagena musiały wyjechać na trasę jako pierwszy i drugi zespół, ukończyli pierwszy dzień rajdu na pierwszym i trzecim miejscu. Po tym wyczynie nastąpił bezbłędny dzień drugi, w którym Ogier i Latvala znaleźli się na czele stawki i przez cały czas powiększali swoją przewagę. Ostatniego dnia Ogier i Latvala mogli już niezagrożeni przez nikogo kontrolować tempo i wywalczyli czwarte podwójne zwycięstwo Polo R WRC w szesnastu startach w MŚ. Było to siódme z rzędu zwycięstwo Volkswagena. Na koniec przewaga Ogiera/Ingrassi nad najlepszym rywalem z innego zespołu wynosiła 5 minut i 28,6 sekundy.
Ekspresowe odkurzanie: doskonałe osiągnięcie duetów Volkswagena Regulamin rajdu sprawił, że pierwszego dnia zespoły Volkswagena znalazły się w niełatwej sytuacji. Jako załogi z pierwszego, drugiego i czwartego miejsca w tabeli musiały otwierać trasę. W prawie żadnym innym rajdzie nie jest to tak bardzo niekorzystne, jak w Meksyku. Każdy World Rally Car, który przejeżdżał odcinki specjalne, „zmiatał” z nich warstwę luźnego szutru. Skalkulowane zostało, że każdy następny kierowca był w korzystniejszej sytuacji pozwalającej na pokonanie każdego kilometra w czasie krótszym o 0,1 sekundy, niż poprzednik. Jednak zawodnicy Volkswagena Ogier/Ingrassia i Latvala/Anttila doskonale poradzili sobie w tych warunkach. Tylko pierwszego dnia zapisali na swoim koncie osiem z jedenastu najlepszych czasów odcinka.
Dodatkowe punkty za Power Stage Wygrywając w Meksyku, Sébastien Ogier i Julien Ingrassia objęli prowadzenie w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Świata, nieznacznie wyprzedzając swoich kolegów z Volkswagena Jari-Matti Latvalę i Miikka Anttillę. Ogier i Ingrassia mają 63 punkty, Latvala i Anttila – 60 punktów. Wspólnie znacznie rozbudowali przewagę w klasyfikacji konstruktorów: Volkswagen ze 115 punktami wyprzedza o 55 punktów Citroëna. Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula z 24 punktami są na czwartym miejscu klasyfikacji generalnej.
Praca zespołowa na najwyższym poziomie – Polo R WRC #9 perfekcyjnie odbudowany Dwa razy rajdowy dzień zakończył się dla Andreasa Mikkelsena/Mikko Markkuli (N/FIN) przed czasem. W piątek duet Volkswagena na zakręcie odcinka "El Chocolate" najechał na kamień, uszkodził zawieszenie tylnego prawego koła i musiał się wycofać, mimo że zajmował do tego momentu drugą pozycję. W sobotę błąd w opisie trasy zaowocował koziołkowaniem, gdy Mikkelsen/Markkula za mocno ścieli zakręt i trafili na dziurę, która spowodowała utratę stabilności. Dzięki doskonałej pracy mechaników Polo R WRC z dziewiątym numerem startowym w niedzielę jak nowy stanął na starcie odcinków specjalnych. W ustalonym przez regulamin czasie trzech godzin mechanicy przywrócili World Rally Car do normalnego, doskonałego stanu. Mikkelsen/Markkula wykorzystali niedzielę na zebranie maksimum rajdowych doświadczeń. Łącznie cztery razy byli w trójce najszybszych aut na odcinkach specjalnych.
Wysokość, upał, zadania domowe – Polo R WRC niezawodnym samochodem Absolutnie niezawodny i wyposażony w doskonałe sterowanie pracą silnika, Volkswagen Polo R WRC był w Rajdzie Meksyku technologicznym wzorcem. Odcinki specjalne rozgrywane były na wysokościach od 1800 m n. p. m. do prawie 2800 m n. p. m. Wraz z wysokością spada ciśnienie powietrza i zawartość tlenu, zmniejsza się skuteczność chłodzenia silnika. Przy temperaturach w okolicach 30 stopni Celsjusza trzeba było zminimalizować spadek mocy. Inżynierowie z Volkswagena już dużo wcześniej zadbali o odpowiednie oprogramowanie dla World Rally Cars z Wolfsburga. Do układu sterowania pracą silnika od Monte Carlo do Wielkiej Brytanii nie zostaną wprowadzone żadne zmiany.
Fizyczna i mentalna siła kluczem do sukcesu Tak jak samochody, także kierowcy i piloci Volkswagena byli doskonale przygotowani do Rajdu Meksyku. Przy siedmiu odcinkach specjalnych o długości nawet ponad 30 kilometrów, przy upale i dużej wysokości nad poziomem morza, kondycja była kluczem do sukcesu. Także pod tym względem Volkswagen nie pozostawił niczego przypadkowi: o kondycję fizyczną zadbali pracownicy kliniki sportowej Bad Nauheim. Plany treningów i diety, regularne kontrole wydajności organizmu podczas sezonu oraz opieka na miejscu należą w Volkswagenie do rajdowej codzienności.
Volkswagen na czele Siódmym zwycięstwem z rzędu Volkswagen zapewnił sobie miejsce na listach rekordów Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC). Sukcesy w Australii, Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii w ubiegłym roku oraz wygrane w Monte Carlo, Szwecji i Meksyku w obecnym sezonie to druga pod względem długości seria zwycięstw w historii Rajdowych MŚ. Sébastien Ogier odniósł swoje 18 zwycięstwo w klasyfikacji ogólnej rajdu, z tego jedenaste w barwach Volkswagena.
Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku? Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
Legalizacja butli LPG Zbiorniki montowane w instalacjach gazowych w Polsce posiadają 10 letnią ważność badania. Po tym okresie należy dokonać legalizacji lub wymiany zbiornika na nowy. Maksymalny okres użytkowania butli to 20 lat, chyba że dokument ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.