Podwójne zwycięstwo Volkswagena w Rajdzie Meksyku 2014

10 Mar 2014, 15:22

Volkswagen odniósł w Rajdzie Meksyku spektakularne podwójne zwycięstwo. Triumfatorzy Sébastien Ogier/ Julien Ingrassia (F/F) i drudzy na mecie Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) w trzecim starcie w tym sezonie Rajdowych MŚ (WRC) zostawili konkurencję z tyłu. Na drodze do siódmego pod rząd zwycięstwa Volkswagena obie najlepsze załogi w klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Świata położyły już pierwszego dnia podwaliny pod podwójny sukces. Mimo że duety Volkswagena musiały wyjechać na trasę jako pierwszy i drugi zespół, ukończyli pierwszy dzień rajdu na pierwszym i trzecim miejscu. Po tym wyczynie nastąpił bezbłędny dzień drugi, w którym Ogier i Latvala znaleźli się na czele stawki i przez cały czas powiększali swoją przewagę. Ostatniego dnia Ogier i Latvala mogli już niezagrożeni przez nikogo kontrolować tempo i wywalczyli czwarte podwójne zwycięstwo Polo R WRC w szesnastu startach w MŚ. Było to siódme z rzędu zwycięstwo Volkswagena. Na koniec przewaga Ogiera/Ingrassi nad najlepszym rywalem z innego zespołu wynosiła 5 minut i 28,6 sekundy.

Podwójne zwycięstwo Volkswagena w Rajdzie Meksyku 2014

Ekspresowe odkurzanie: doskonałe osiągnięcie duetów Volkswagena
Regulamin rajdu sprawił, że pierwszego dnia zespoły Volkswagena znalazły się w niełatwej sytuacji. Jako załogi z pierwszego, drugiego i czwartego miejsca w tabeli musiały otwierać trasę. W prawie żadnym innym rajdzie nie jest to tak bardzo niekorzystne, jak w Meksyku. Każdy World Rally Car, który przejeżdżał odcinki specjalne, „zmiatał” z nich warstwę luźnego szutru. Skalkulowane zostało, że każdy następny kierowca był w korzystniejszej sytuacji pozwalającej na pokonanie każdego kilometra w czasie krótszym o 0,1 sekundy, niż poprzednik. Jednak zawodnicy Volkswagena Ogier/Ingrassia i Latvala/Anttila doskonale poradzili sobie w tych warunkach. Tylko pierwszego dnia zapisali na swoim koncie osiem z jedenastu najlepszych czasów odcinka.

Dodatkowe punkty za Power Stage
Wygrywając w Meksyku, Sébastien Ogier i Julien Ingrassia objęli prowadzenie w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Świata, nieznacznie wyprzedzając swoich kolegów z Volkswagena Jari-Matti Latvalę i Miikka Anttillę. Ogier i Ingrassia mają 63 punkty, Latvala i Anttila – 60 punktów. Wspólnie znacznie rozbudowali przewagę w klasyfikacji konstruktorów: Volkswagen ze 115 punktami wyprzedza o 55 punktów Citroëna. Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula z 24 punktami są na czwartym miejscu klasyfikacji generalnej.

Podwójne zwycięstwo Volkswagena w Rajdzie Meksyku 2014

Praca zespołowa na najwyższym poziomie – Polo R WRC #9 perfekcyjnie odbudowany
Dwa razy rajdowy dzień zakończył się dla Andreasa Mikkelsena/Mikko Markkuli (N/FIN) przed czasem. W piątek duet Volkswagena na zakręcie odcinka "El Chocolate" najechał na kamień, uszkodził zawieszenie tylnego prawego koła i musiał się wycofać, mimo że zajmował do tego momentu drugą pozycję. W sobotę błąd w opisie trasy zaowocował koziołkowaniem, gdy Mikkelsen/Markkula za mocno ścieli zakręt i trafili na dziurę, która spowodowała utratę stabilności. Dzięki doskonałej pracy mechaników Polo R WRC z dziewiątym numerem startowym w niedzielę jak nowy stanął na starcie odcinków specjalnych. W ustalonym przez regulamin czasie trzech godzin mechanicy przywrócili World Rally Car do normalnego, doskonałego stanu. Mikkelsen/Markkula wykorzystali niedzielę na zebranie maksimum rajdowych doświadczeń. Łącznie cztery razy byli w trójce najszybszych aut na odcinkach specjalnych.

Wysokość, upał, zadania domowe – Polo R WRC niezawodnym samochodem
Absolutnie niezawodny i wyposażony w doskonałe sterowanie pracą silnika, Volkswagen Polo R WRC był w Rajdzie Meksyku technologicznym wzorcem. Odcinki specjalne rozgrywane były na wysokościach od 1800 m n. p. m. do prawie 2800 m n. p. m. Wraz z wysokością spada ciśnienie powietrza i zawartość tlenu, zmniejsza się skuteczność chłodzenia silnika. Przy temperaturach w okolicach 30 stopni Celsjusza trzeba było zminimalizować spadek mocy. Inżynierowie z Volkswagena już dużo wcześniej zadbali o odpowiednie oprogramowanie dla World Rally Cars z Wolfsburga. Do układu sterowania pracą silnika od Monte Carlo do Wielkiej Brytanii nie zostaną wprowadzone żadne zmiany.

POLECAMY Wypowiedzi kierowców VW po 3. dniu Rajdu Meksyku 2014

Fizyczna i mentalna siła kluczem do sukcesu
Tak jak samochody, także kierowcy i piloci Volkswagena byli doskonale przygotowani do Rajdu Meksyku. Przy siedmiu odcinkach specjalnych o długości nawet ponad 30 kilometrów, przy upale i dużej wysokości nad poziomem morza, kondycja była kluczem do sukcesu. Także pod tym względem Volkswagen nie pozostawił niczego przypadkowi: o kondycję fizyczną zadbali pracownicy kliniki sportowej Bad Nauheim. Plany treningów i diety, regularne kontrole wydajności organizmu podczas sezonu oraz opieka na miejscu należą w Volkswagenie do rajdowej codzienności.

Podwójne zwycięstwo Volkswagena w Rajdzie Meksyku 2014

Volkswagen na czele
Siódmym zwycięstwem z rzędu Volkswagen zapewnił sobie miejsce na listach rekordów Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC). Sukcesy w Australii, Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii w ubiegłym roku oraz wygrane w Monte Carlo, Szwecji i Meksyku w obecnym sezonie to druga pod względem długości seria zwycięstw w historii Rajdowych MŚ. Sébastien Ogier odniósł swoje 18 zwycięstwo w klasyfikacji ogólnej rajdu, z tego jedenaste w barwach Volkswagena.

źródło: Volkswagen
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3808
Zdjęcia: 13113
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y