Podwyższone nadwozie do 20tys

17 Lut 2020, 19:26

Hej wszystkim,

Chcę zmienić samochód, passata b5 na coś nowszego. Mam niewiele wolnego czasu, więc chcę się poradzić was na jakich autach najlepiej się skupić.

Jeśli chodzi o wymogi i użytkowanie to:
- najważniejsze aby trochę wyżej się siedziało (problemy z kręgosłupem)
- roczny przebieg do 15tys, trasy max do 25km w jedną stronę
- obecnie mam lpg, nie wykluczam w następnym jego założenie

Jeśli chodzi o konkretne modele, suva w tym przedziale ciężko pewnie wyrwać, myślałem aby 10tys dolozyć ale czy warto :?
mazurW
Nowicjusz
 
Posty: 8

17 Lut 2020, 21:18

Starszą rav4 czy crv znajdziesz bez problemu. Generalnie suv'y są dość pożądane więc trzymają cenę. Warto zerknąć na sportage/tucson'a albo santa fe czy sorento jeśli aż tak dużego auta potrzebujesz.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Lut 2020, 22:49

Duże auto to nie koniecznie, oby bagażnik miał 1mx1m, a to skoda octavia już się łapie. Przeważnie dwie osoby jeździć będą. Z suvami jest taki problem że wymiary ciężko znaleźć. Przeglądając internety to passat b5 ma bardzo nisko siedzenie (420mm) gdzie octavia ii ma 540mm, nie wiem czy to nie jest błąd jakiś.
mazurW
Nowicjusz
 
Posty: 8

17 Lut 2020, 23:41

Ssangyong rexton 2.7 xdi w automacie. Wyzbywając się uprzedzeń do tej mało znanej marki można za nieduże pieniądze mieć na prawdę super wygodnego, dużego suva, który radzi sobie w terenie znacznie lepiej od konkurencji.
Ostatnie pół roku bardzo wnikliwie analizowałem runek suvów, terenówek właśnie w Twoim budżecie. Co prawda skusiłem się na coś mniej konwencjonalnego jednak byłem bliski kupna właśnie rextona. Nawet jechałem dwoma i bardzo miło mnie zaskoczył. Bezawaryjność na bardzo wysokim poziomie, zbudowany na podzespołach mercedesa, nie rdzewieją. Szczerze polecam.
Fajną opcją jest też ford escape. Jednak tylko z napędem 4x4
Nissan X-trail z benzyniakiem 2.0 też jest całkiem przyzwoity.
Jednak w porównaniu z poliftowym rextonem wypadają moim zdaniem słabiej.
Kia Sorento to jeżdżące i bardzo rdzewiejące nieporozumienie... Tragiczny w naprawach suv.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

18 Lut 2020, 11:25

Raczej zrezygnuje z poszukiwań suva, z takim bagażnikiem to będzie spory suv, a w miastach coraz mniej miejsc. Nie chce płacić więcej "za modę". Ktoś ma porównanie foteli w octavii ii i avensis ii? Czy jest chodź trochę komfortu i wygody?
mazurW
Nowicjusz
 
Posty: 8

18 Lut 2020, 11:41

Avensis II będzie bardziej komfortowy od Octavii II. Są bardziej komfortowe auta w segmencie D od Toyoty (np.Citroen C5 II), ale Avensis to dobry kompromis. Do tego najlepiej benzyniak 1.8 (od 2006 roku), który pali naprawdę mało jak na tej wielkości auto.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

18 Lut 2020, 12:08

Francuskiego auta nie chcę już, z citroenem i renault już miałem styczność, różne przygody bywały. Teraz albo dalej coś niemieckiego albo japończyk.

Na pierwszym miejscu skupie się na avensis co mówisz, octavie najwyżej przy okazji jak gdzieś będzie stała. Jeszcze coś byś polecił? :)

Szukam na północy wschód od wawy, jakby ktoś coś miał to dajcie link :)
mazurW
Nowicjusz
 
Posty: 8

18 Lut 2020, 22:46

Skoro rezygnujesz z suva na rzecz kombi, to może mix tych dwóch typów nadwozia, czyli Volvo v70CC/XC70?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Lut 2020, 00:10

w nich wcale nie siedzi się wyżej....
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Lut 2020, 00:30

Kao napisał(a):w nich wcale nie siedzi się wyżej...

Tia... a jak koła mocniej podpompujesz? :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Lut 2020, 00:40

Octavia czy Avensis na pewno nie, a XC chociażby z racji wyższego prześwitu tak :ok: no chyba, że mówimy stricte o pozycji za kierą, wtedy się zgodzę - Volvo to nadal leżak.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Lut 2020, 07:43

mike napisał(a):Volvo to nadal leżak

A nie ma regulowanej wysokości fotela?
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

19 Lut 2020, 08:32

W sumie to mogę to zmierzyć bo przecież mam.....
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Lut 2020, 11:44

Volvo ok, ale koszty utrzymania XC70 vs. Octavia II to przepaść. W XC zawsze jest napęd 4x4 (Haldex) i najczęściej automat. Sam pakiet startowy w Volvo wyjdzie drogo (olej w skrzyni, dyfrze, filtry, rozrząd etc), do tego drogie opony w niestandardowym rozmiarze. XC można porównać z A6 Allroad i wtedy wypadnie taniej w eksploatacji.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

19 Lut 2020, 13:27

No właśnie co do automatu to trzeba uważać bo nie jest on jakoś trwały a swoje kosztuje, w moim volvo jest nowa skrzynia wymienione w ASO za bagatela 6 tyś euro :o ( z robocizną). Co do opon to przesadzasz, kosztują tyle co i inne, nie jest to jakaś przepaść cenowa, napęd też nie jest jakiś wieczny, zdarzają się uszkodzenia zębatki ''reduktora'' leciwe xc70 nie jest takie fajne w kosztach, ja kupiłem swoje od kobity która kupiła je w Volvo tam naprawiała, robiła przeglądy itd, finalnie kupiła nowe Volvo a te zostało w rozliczeniu, przez 13 lat w same naprawy włożyła ponad 16 tyś euro ( tak wynika z faktur) a ja też już muszę to poduszkę pod silnikiem zmienić, to rozrząd, to coś tam.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4