Pojemny SUV lub duże kombi z 4x4 dla rodziny 2+3

30 Wrz 2016, 13:56

Witam,
Potrzeba mi SUVa lub duże kombi z 4x4. Mieszkam na zadupiu, a podjazd do garażu mam dośc stromy i jeszcze wybrukowany, więc jak spadnie snieg to ogólnie mną telepie na sama myśl o ślizgającym sie aucie przy samym wjezdzie do garazu.
Wymóg jest taki, że potrzebuje co by na tylnej kanapie zmieścić trójke dzieci Jedno w foteliku, dwoje na poddupnikach. W obecnej E61 jest dosłownie na styk, przy czym starsze dzieci mają problem co by samodzielnie zapiac pasy bo jest najzwyczajniej w swiecie ciasno.

Zatem interesi mnie suv lub duze kombi z 4x4 do powiedzmy 40-45k pln. Silnik najlepiej diesel ale benzynke nie skreślam. Wpadł mi w oko Nissan Pathfinder 2.5DCI lub Jeep Commander 3.0D. Myślałem o Volvo XC90 ale raz ze serwis drogi, dwa ponoć padają automaty, choć przyznam, że Volvo najbardziej by mi pasowało.

Jakieś pomysły ?
vipek
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 12 08 2000
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: BMW E61 520D
Silnik: 2.0D 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

30 Wrz 2016, 18:01

Mam wrażenie, że koszt utrzymania xc90 nie powinien być wyższy niż pozostałych typów ze względu na popularność modelu. 90% osób nie słyszało o Pathfinder'ze a commander to w PL "egzotyka".
Co do podjazdu to wykombinowałem sobie coś takiego i polecam (bez podgrzewania)



A wracając do tematu - nie będzie łatwo. Wnioskuję, że jeśli piszesz "ciasno" masz na myśli wąsko. Niestety, xc90 na 100% jest na tylnej kanapie węższy niż e61 a nissan jest jeszcze mniejszy od volvo. Nie znam wymiarów wszystkich aut ( :naughty: ) ale większe są na pewno sorento/santa fe i Touareg (tutaj koszty utrzymania przy niektórych silnikach mogą być kosmiczne).
Chyba skupiłbym się na xc90 z trzema rzędami siedzeń.
Z kombii będzie jeszcze ciężej. Niewiele samochodów wyższej klasy miało taką wersję, może w211.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Wrz 2016, 18:05

W Nissanie będzie zdecydowanie z tyłu ciaśniej niż w E-61. Ilość miejsca na tylnej kanapie porównałbym ze współczesnymi kompaktowymi hatchbackami.
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

30 Wrz 2016, 18:44

To może Jeep Grand Cherokee? 4.0 + lpg ewentualnie Hyundai Terracan.
Jak autobus to Rodius ma stały 4x4 :)
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Wrz 2016, 19:58

Dzięki Panowie za odzew.
Grand Cherokee jest z tego co patrzyłem mniejszy od Commandera.
Serio Sorento czy Santa Fe bedą szersze w srodeczku od XC90 ?
vipek
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 12 08 2000
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: BMW E61 520D
Silnik: 2.0D 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

30 Wrz 2016, 20:21

Szerokości mierzone "na zewnątrz". (Tak, wiem że liczą się też błotniki, itd).
Santa Fe II 1890mm (I generacja węższa)
Sorento II 1885mm (I generacja węższa)
XC90 1898mm
Niby jak Sorento/Santa Fe mają być szersze w środku od Volvo?
Pamiętajcie, że przy fotelikach dziecięcych liczy się szerokość tylnej kanapy, a nie ogólna ilość miejsca (nad głową, itd).
twecho
Początkujący
 
Posty: 64
Auto: M
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Retro Motor Show 2022 - najpiękniejsza edycja
    Najpiękniejsza edycja Retro Motor Show za nami! Trzy wyjątkowe dni pod hasłem zabytkowej motoryzacji przyciągnęły na teren Międzynarodowych Targów Poznańskich 29.733 zwiedzających. Rekordowa ekspozycjaNajlepsi z najlepszychWytoczono ...
    Bezpieczne hamowanie w warunkach zimowych
    Podczas zimowej pory roku, wielu kierowców doświadcza wydłużonej drogi hamowania na nawierzchniach pokrytych śniegiem lub oblodzonych. Czy jednak wszyscy zastanawiają się, co dokładnie wpływa na odległość, jaką pokonuje ...

30 Wrz 2016, 20:26

No właśnie cały czas w tym temacie rozchodzi sie o szerokość na tylnej kanapie :)

Poszukam ile we wnętrzu ma E61 i porównamy z XC90.

Kiedyś na innym forum padła teza, ze to właśnie pathfinder jest jedyna opcja na trzy foteliki z tylu z SUVow

Edit:

Sprawdziłem
Szerokość na wysokości podłokietników z tylu : XC90 1459mm, E61 1496mm

Normalnie lipa :(
vipek
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 12 08 2000
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: BMW E61 520D
Silnik: 2.0D 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

30 Wrz 2016, 20:42

XC90 w wersji 7 osobowej załatwi sprawę miejsca dla dzieciaków. Automaty rzeczywiście nie są najtrwalsze ale jak się o nie dobrze dba to nie będzie tragedii. Koszty serwisów na pewno nie będą większe od innych aut które podałeś, myślę że będzie nawet taniej. Volvo to nie tylko ASO, jest sporo niezależnych serwisów specjalizujących się w marce.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

30 Wrz 2016, 21:32

Szerokości mierzone "na zewnątrz". (Tak, wiem że liczą się też błotniki, itd).
Santa Fe II 1890mm (I generacja węższa)
Sorento II 1885mm (I generacja węższa)
XC90 1898mm
Niby jak Sorento/Santa Fe mają być szersze w środku od Volvo?

Sorento I (czyli węższa niż II) ma w środku
- szerokość nad podłokietnikami z przodu 1496 mm
- szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1483 mm
Czyli gruuubo ponad 2 cm szerzej niż xc90. Dla II gen i santa fe ciężko o jakieś wiarygodne info.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Paź 2016, 05:09

To i tak nadal mniej niż obecne E61. Druga sprawa, ze przesiadka na pierwsze Sorento to byłby motoryzacyjny krok w tył względem BMW

Chyba trzeba zweryfikować plany i kupić smutnego i nudnego vana typu S-Max, Grand Espace :(
vipek
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 12 08 2000
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: BMW E61 520D
Silnik: 2.0D 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

01 Paź 2016, 08:56

Z vanów tych ciekawych Toyota Sienna występuje w 4x4.
Na Espace szykuj dobrego mechanika to wyjątkowo kapryśne auto.
S-max juz znacznie lepiej.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Paź 2016, 11:46

Chyba trzeba zweryfikować plany i kupić smutnego i nudnego vana typu S-Max, Grand Espace


lub 7-os suv'a
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Paź 2016, 11:52

Spora czesc 7 os SUVów jest mała. Taka Antara, Captiva, Pug 4007, Outlander II drugi rząd siedzeń maja mega ciasny, więc siłą rzeczy jedno dziecko ląduje w bagażniku. Pomijam już fakt bezpieczeństwa siedzenia w bagażniku w sytuacji gdy ktoś wjedzie nam w tył, ale w sytuacji gdy trzeba całą rodzine zapakować do auta i jechać na urlop to praktycznie brak miejsca na bagaże. Chyba macie żony i wiecie ile są w stanie zapakować walizek na dwa tygodnie urlopu :)

Panowie a jakiś Land Rover ? Fajny jest Discovery III. Do 40k pln powinno dać sie to kupić. Jak tam sie sprawuje ten diesel 2.7 z PSA ?
vipek
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 12 08 2000
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: BMW E61 520D
Silnik: 2.0D 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

01 Paź 2016, 13:05

Dyskoteke z 4.0 poszukaj i załóż LPG. Na pewno mniej problemów bedzie jak z dieslem i jego osprzętem.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

10 Paź 2016, 11:07

Panowie Diesel musi być ze względu na jakieś dłuższe wypady na wakacje. Nie chce mi sie szukać stacji z LPG i tankować co 400-500km.

Jak oceniacie poniższe samochody pod względem awaryjności, trwałości silników i skrzyń automatycznych.

Jeep Commander 3.0
Mitsu Pajero IV 3.2
Nissan Pathfinder 2.5 DCI
LR Discovery III 2.7

We wszystkich tych modelach udało mi sie posadzić tyłek i przypasować foteliki na tylna kanapę. Wszędzie sie pięknie mieszczę :)

Budżet zwiększyłem do 50k . Co byście wybrali z powyższych ??
vipek
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 12 08 2000
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: BMW E61 520D
Silnik: 2.0D 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006