Połączenie kabrioletu i coupé, czyli legendarna targa

22 Mar 2018, 00:12

Nadwoziem, które łączy w sobie właściwości kabrioletu i coupé, jest targa. W takim rozwiązaniu nie jest możliwe zdjęcie całego dachu, lecz tylko jego głównej, szczytowej części. Konstrukcję tego typu spopularyzowało Porsche, wypuszczając na rynek w 1966 roku model 911 w wersji Targa.
Połączenie kabrioletu i coupé, czyli legendarna targaProducenci już wcześniej stosowali podobne rozwiązania - m.in. Saab w prototypie Catherina czy Toyota w sportowym modelu 800. Połączenie kabrioletu i coupé, czyli legendarna targaNadwozie tego typu nie zdobyło wielkiej popularności, co nie oznacza, że nie jest lubiane przez fanów sportowych samochodów. Auta w takiej konfiguracji to m.in. Bugatti Veyron Super Sport, Ferrari 348 TS, w wersji targa powstała również słynna Toyota Supra IV generacji.

Co wyróżnia dach typu targa?
"Z technicznego punktu widzenia, nadwozie typu targa ma tę przewagę nad zwykłym kabrioletem, że jest sztywniejsze, dzięki pozostawieniu ramy dachu. Takie rozwiązanie wpływa pozytywnie na prowadzenie auta i poprawia bezpieczeństwo w przypadku dachowania" mówi Kamil Kleczewski z Webasto Petemar.

POLECAMY Shooting brake, czyli sportowe kombi

"Pierwotnie auta o konstrukcji targa wymagały ręcznego zdjęcia panelu dachowego, ale aktualnie stosowane systemy sprawiają, że elektronika robi to za kierowcę. Takie rozwiązanie zastosowano w Maździe MX-5 RF, opracowanej przy współpracy z Webasto. Należy jednak pamiętać, że nie jest to targa w klasycznym wydaniu, ponieważ w tym przypadku możliwe jest również opuszczenie tylnej szyby" dodaje Kamil Kleczewski.
Połączenie kabrioletu i coupé, czyli legendarna targa
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3811
Zdjęcia: 13116
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ogniwa paliwowe Toyoty zasilają budynki
    Dążąc do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla związanej z działaniem firmy, Toyota uzupełniła system zasilania zakładu Honsha w prefekturze Aichi o pionierskie rozwiązanie wykorzystujące stacjonarne wodorowe ogniwa paliwowe. ...
    Muzeum SKODY - 117 lat historii Producenta
    W piątek 23 listopada 2012 roku odbyła się przedpremierowa prezentacja nowego Muzeum SKODY dla mediów, a trzy dni później (26 listopada) obiekt został uroczyście otwarty dla publiczności. Położone w Mladá ...