Polo 6n2 AUA - ciągły błąd 17566

14 Sty 2020, 12:12

Cześć! W moim 6n2 1.4 16v (AUA) Od dłuższego czasu trapi mnie problem powracających lampek EPC + CHECK, kod błędu to
17566/P1158 - Manifold Pressure Sensor (G71): Implausible Signal. Jest to o tyle nieprzyjemne, że po ich zapaleniu silnik wchodzi chyba w tryb awaryjny i chodzi bardzo nierówno i dławi się.

Wymieniłem już dwa razy MAP sensor, sprawdziłem większość kabli, sprawdziłem odmę i nic, problem ciągle powraca. Wcześniej po wykonaniu jakiś prac przy silniku problem znikał na jakieś 300-400 kilometrów, potem wracał coraz częściej, ale po ostatniej wymianie MAP'a pali się co kilkaset metrów.
Sprawdziłem odczyt Manifold pressure w VAGu (3 pozycja w kanale 003) i w momencie zapalenia lampek wartość nie przekracza 1000 mbar. Wczoraj zauważyłem, że po odłączeniu EGR'a przez rozpięcie wtyczki problem całkowicie znika, świeci się tylko CHECK z błędem od EGRa. Sprawdziłem w MEAS. BLOCKS kanał 075 i w 3 polu, który opisywane jest jako "Intake manifold pressure difference" lub "Pressure difference diagnostics EGR phase 1 and 3" mam wartość 0, nie ważne czy z podłączonym czy odłączonym EGRem. Może padł czujnik ciśnienia w EGRze i MAP podaje przez to jakieś błędne wartości?
Zauważyłem też, że rura w zaznaczonym na zdjęciu miejscu jest bardzo luźna. Czy ktoś spotkał się kiedyś z podobnym problemem? Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.

Zdjęcie
Klisu
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Polo 6n2
Silnik: 1.4 16v
Paliwo: Benzyna

14 Sty 2020, 17:03

Wyczyść EGR i sprawdź czy jest sprawny i podciśnienie działa. Dodatkowo warto sprawdzić uszczelki przy przepustnicy.

Skoro czujnik MAP sensora wymieniałeś to problem będzie w innym miejscu. Zobacz czy układ podciśnieniowy jest szczelny.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

14 Sty 2020, 17:24

Jakiś pomysł jak sprawdzić EGR bez jego rozbierania? Zdejmę go dopiero w weekend, a do tego czasu chciałbym już co nieco wiedzieć. Na innych forach piszą o sprawdzaniu wartości przez kabel w grupie 003 w Basic Settings, ale u mnie grupa ta jest w ogóle niedostępna.
Klisu
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Polo 6n2
Silnik: 1.4 16v
Paliwo: Benzyna

18 Sty 2020, 17:08

Ściągnąłem EGR - był czysty, brak zebranego nagaru. Psikałem Plakiem gdzie tylko można - silnik nie zmienił obrotów, z czego wniosek, że dolot szczelny. Nie mam już pomysłu co może być nie tak, może coś z przepustnicą?
Klisu
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Polo 6n2
Silnik: 1.4 16v
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Shelby Cobra
    Nazwiska Shelby nie trzeba przedstawiać żadnemu miłośnikowi motoryzacji. Amerykański kierowca wyścigowy i projektant samochodów dał nam wiele niezwykłych pojazdów. Jednym z najbardziej charakterystycznych jest ...