Polo 6n2 - do czego są kontrolki EPG i ABS?

09 Lut 2025, 15:28

VW Polo 6n2, 2001, 75KM, 1.4 16V, polift

Do czego są kontrolki EPC i ABS jeśli samochód nie posiada EPC oraz ABS. Posiada tylko korektor siły hamowania przed tylną belką. Dlaczego te kontrolki świecą (są aktywne) i wprowadzają w błąd?
Marczelli
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Ciechanów
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Polo 6n2
Silnik: 1.4MPI 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

09 Lut 2025, 20:28

Marczelli napisał(a):Dlaczego te kontrolki świecą (są aktywne) i wprowadzają w błąd?
Epc na razie pominę . Jeśli auto rzeczywiście nie posiada ABS a kontrolka świeci to prawdopodobnie jest źle zakodowany sterownik magistrali centralnej
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Lut 2025, 10:03

One świecą tylko przy zapłonie. ABS na bank nie ma bo nie widzę koronek przy przegubach i nigdzie czujników nie ma (na 4 kołach). Jest za to korektor który jasno wskazuje na brak ABS.
Sterownika nigdy nikt nie ruszał, wszystko w oryginale jest.
VW Polo III, 6N2, 1.4MPI 16V 55kW/75KM, polift, HB, 2001.03, 182kkm, bez ABS, z klimą, 185/60r14
Marczelli
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Ciechanów
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Polo 6n2
Silnik: 1.4MPI 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

10 Lut 2025, 12:08

Marczelli napisał(a):One świecą tylko przy zapłonie.
Gasną przy uruchomionym silniku i podczas jazdy ?
Marczelli napisał(a):Sterownika nigdy nikt nie ruszał, wszystko w oryginale jest.
Skąd taka pewność ? Tutaj przy ingerencji nie widać śladów jak przy układach mechanicznych Podłączałeś komputer z pełną obsługą grupy VAG ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Lut 2025, 12:33

Mamy to auto od nowości w rodzinie. Tylko ja nim jeździłem do warsztatów a raczej do mojego garażu. Nie podłączałem pod kompa bo nie mam fejsa, znaczy się już zamówiłem. To auto ma już CAN a dokładniej K+CAN bo to Polo poliftowe, czyli Polo 9Nnw budzie 6N. Mam pod ręką trochę softu, przyjdzie interface to się pobawię. Jest z tym trochę lipy że tak yo ujmę bo internety różne wersje sprzedają. Jednym diagnostyka idzie po KKL, drugim tylko po K a trzeci piszczą jeszcze, że po CAN. Różne są wersje, dlatego sam muszę to sprawdzić. Jedno wiem, po KKL nic nie dało się czytać ze sterownika. Zero połączenia na różnych interfejsach. Jedynie w serwisie kiedyś przez VCDS coś poszło ale nie chciał połączyć się z modułem ABS.
Mam głupie pytanie:
Jak powinien wyglądać ten moduł w tym modelu i gdzie powinien być zamontowany, jeśli występował? Ogólnie mówiąc to trochę dziwny ten samochód.

Wyposażenie standardowe: klimatyzacja, elektryczne szyby, elektryczne lusterka, tacki na napoje, centralny zamek (pneumatyczny), halogeny, elektryczne otwieranie wlewu paliwa, podświetlany schowek, podświetlany bagażnik, gniazdo ładowania 12V w bagażniku, seryjnie było też radio z kolorowym ekranem i z nawigacją ale lata temu zostało zdemontowane i zastąpione zwykłym Sony 2din. Są też podświetlane lusterka w osłonach przeciwslonecznych. Niby taka uboga wersja to nie jest, wspomaganie elektryczne.
Dziwi mnie tylko brak czujników ABS przy kołach oraz bębnowe hamulce na tyle.
Na bank jestem pewien, że nikt przy tym nic nie robił.
VW Polo III, 6N2, 1.4MPI 16V 55kW/75KM, polift, HB, 2001.03, 182kkm, bez ABS, z klimą, 185/60r14
Marczelli
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Ciechanów
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Polo 6n2
Silnik: 1.4MPI 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

10 Lut 2025, 15:05

Marczelli napisał(a): to Polo poliftowe, czyli Polo 9Nnw budzie 6N
Podaj tutaj nr VIN .
Marczelli napisał(a):Zero połączenia na różnych interfejsach
Myślę że wystarczy Ci https://viaken.pl/de/skaner-vscan-vag-m ... SotAl46UAG
choć możliwości tego skanera są duże przy umiejętnym obsługiwaniu .
Marczelli napisał(a):Jak powinien wyglądać ten moduł w tym modelu i gdzie powinien być zamontowany, jeśli występował?
Na tym etapie ta wiedza nie jest Ci potrzebna . Palcem nie będziesz go dotykać . Jak już to od X 1999 jest i jest zabudowany w liczniku .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    II Wielkopolski Rajd Historyczny im. Henryka Rucińskiego
    W miniony weekend w malowniczych okolicach Poznania odbył się II Wielkopolski Rajd Historyczny im. Henryka Rucińskiego. Wraz z klasykami do rywalizacji stanęły hybrydowe Toyoty Auris TS Kombi Freestyle, których załogi ...

10 Lut 2025, 16:56

Gdzie?????! :shock: :shock:
:o :o

Normalnie ... dałnwagen
:mrgreen:
VW Polo III, 6N2, 1.4MPI 16V 55kW/75KM, polift, HB, 2001.03, 182kkm, bez ABS, z klimą, 185/60r14
Marczelli
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Ciechanów
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Polo 6n2
Silnik: 1.4MPI 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

10 Lut 2025, 17:25

Widzę że kolega z tymi klockami to tak nie za bardzo kuma . Tutaj sterownik magistrali centralnej ( can-bus , can -gateway ) jest zintegrowany / zabudowany w licznik . W polo 9n , skodzie fabii , seacie w zależności od modelu/roku jest w module centralnej elektryki . Tu i tu nie jest to oddzielna puszka z tym że w programie diagnostycznym jest traktowany jako oddzielny sterownik . Wymieniając np moduł centralnej elektryki należy odczytać kodowanie magistrali centralnej w starym module i przenieść /zmienić jeśli w nowym jest inne . Równolegle uczynić tą samą czynność w centralnym module elektryki . Zresztą nie ma sensu na tym etapie pisać pracy magisterskiej . Odczytać błędy ze wszystkich sterowników . pokazać tutaj i wtedy dalej rozmawiać .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Lut 2025, 20:40

No to mnie kolega pocieszył. Przyślą fejsa to wrócę do tematu. Na razie nie ma nad czym debatować oprócz nad tym, że ustrojstwa z poniższego linku w samochodzie nigdzie nie znalazłem. Chodzi o pompę ABS która na bank musi istnieć, gdy auto ABS ma. Nigdzie w układzie hamulcowym nie ma nic podobnego, jest za to zwykłe jakby serwo a reszta klasycznie - czyli identycznie jak w Punto mk1.

https://www.google.com/search?q=pompa+a ... ws-wiz-img
VW Polo III, 6N2, 1.4MPI 16V 55kW/75KM, polift, HB, 2001.03, 182kkm, bez ABS, z klimą, 185/60r14
Marczelli
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Ciechanów
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Polo 6n2
Silnik: 1.4MPI 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

13 Mar 2025, 17:50

No to mam już fejsa. Trochę zeszło, trzeba było wykombinować jeszcze lapka z WinXP i trochę obeznać się z samym interface'm.
Jeszcze się nie podłączałem, mam auto w puzzlach.
Próbowałem zczytać tym (K+CAN Commander 1.4) Audi A4 B8 2012 TDI lecz nie hula. Próbuje czytać ale trwa to wieki, więc przerywam. VagCom (rożne wersje), VwTool też.
Vcds na tym raczej nie pójdzie.
VW Polo III, 6N2, 1.4MPI 16V 55kW/75KM, polift, HB, 2001.03, 182kkm, bez ABS, z klimą, 185/60r14
Marczelli
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Ciechanów
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Polo 6n2
Silnik: 1.4MPI 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001