Polo 6r 1.6 Tdi 90 km DPF częste dopalanie

08 Sty 2018, 21:03

Witam, ostatnio zauważyłem że coś często się dopala DPF, czyżby kończył żywot ? Dzisiaj wróciłem z miasta i zaczął mi się dopalać koło domu więc zostawiłem go na wolnych żeby chodził, jak tylko obroty spadły no to go zgasiłem. Teraz nie dawno znów jak wyjeżdżałem to ledwo odpaliłem i zaczął się dopalać :/
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 605
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Sty 2018, 00:20

Z tego co kojarzę, to producent silnika zaleca, że jak PDF zacznie się wypalać, to absolutnie nie można tego procesu przerywać. Mało tego, jak dobrze pamiętam podczas wypalania PDF-a należy jechać z określonymi obrotami. Na wolnych obrotach jak sie nie mylę przerywasz wypalanie.
Szybka droga do uszczuplenia domowego budżetu. I mam nadzieję, że nie jeździsz tym autkiem głównie po mieście....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Sty 2018, 11:25

No po po mieście czasami, chociaż na wsi 2 km do sklepu tylko też robi swoje... Ja czasami przedmucham go dalej gorzej jak ojciec jezdzi
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 605
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Sty 2018, 15:51

Musisz mieć świadomość jakie masz auto. Diesel dzisiaj już nie zalicza się do aut popularnych i oszczędnych. Mało tego - żeby dzisiaj jeździć Dieslem trzeba o niego dbać bardziej niż o auto w benzynie. Dzisiejsze Diesle absolutnie nie nadają się do jazdy po mieście. A żeby nie mieć z nim problemów to trzeba koniecznie zapoznać się z instrukcją obsługi. Jej nieznajomość może skończyć się kosztownie dla użytkownika.
Skoro pdf ci się zaczął wypalać to miałeś wyjechać na drogę ekspresową albo autostradę i jechać z takimi obrotami! silnika jakie wskazuje producent. A ty to wypalanie przerwałeś. Jest to kardynalny błąd.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Sty 2018, 11:59

Ehh jedni mówią że wystarczy go wtedy nie gasić inni znów inaczej...
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 605
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Sty 2018, 12:34

mariuszaerox napisał(a):Ehh jedni mówią że wystarczy go wtedy nie gasić inni znów inaczej...

Zamiast słuchać co mówią inni, czy nawet ja, wystarczy zajrzeć do instrukcji obsługi i poprostu przeczytać zalecenia producenta.
Możesz też przeciez podjechac do serwisu i zapytać mechanika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Światowa premiera Golfa GTI
    W halach targowych nad Jeziorem Genewskim Volkswagen prezentuje – obok Golfa GTD – także seryjną wersję nowego Golfa GTI. W nadwoziu na bazie Golfa VII można zauważyć liczne elementy stylistyczne typowe dla GTI, ...
    Kierowanie z tylnego siedzenia - backseat driver
    Niechciane komentarze i wskazówki czy ostentacyjne wzdychanie z niezadowolenia – to typowe zachowania osoby, którą po angielsku nazywa się "backseat driver", co oznacza kierującego z tylnego siedzenia. ...

16 Sty 2018, 13:00

Najlepiej jest wypalać podczas jazdy wtedy jest większa opcja na to że lepiej zostanie to wykonane. Sprawdź w instrukcji czy masz informację przy jakich obrotach w trasie wypala się DPF. Jak zaobserwujesz że proces wznowił się ponownie po prostu udaj się na wycieczkę. Jak nie masz trasy to jedź na niższym biegu z trochę większymi obrotami aż procedura wypalania zakończy się.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Sty 2018, 09:10

Niestety instrukcja tylko po niemiecku
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 605
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Sty 2018, 20:34

W TDI'kach tak jest że na trasie musisz mieć min. 70km/h i rozgrzany silnik żeby procedura wypalania zaczęła się. Nie jest to sygnalizowane żadną kontrolką ale można zauważyć przez większe chwilowe spalanie. Najlepiej polecieć na trasę min. 110km/h około 15-20km i to powinno wystarczyć do dobrego wypalenia.

Jeżeli natomiast jeździsz po mieście to procedura dopalania objawia się podniesionymi obrotami do ok 1200 i spalaniem rzędu 1,2-1,3 litra na postoju i trwa ok 10-12 min. Jak to zauważysz to warto się przejechać na trasę i zrobić te kilkanaście km.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Sty 2018, 22:22

Ehh wczoraj jechałem w trasę i jak odpaliłem zimnego znów się zaczął chyba dopalać, trasa 50 km wieczorem znów go odpalam i obroty takie jak przy dopalaniu, dziwna sprawa :unsure:
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 605
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Sty 2018, 17:01

mariuszaerox napisał(a):wczoraj jechałem w trasę i jak odpaliłem zimnego znów się zaczął chyba dopalać
Przy zimnym silniku procedura wypalania filtra DPF nie powinna się uruchomić. Po czym poznałeś że to procedura dopalania?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Sty 2018, 11:10

No od razu obroty 1000 rpm i tak przez 25 minut, poza tym po spalinach od razu czuć
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 605
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Sty 2018, 11:52

mariuszaerox napisał(a):No od razu obroty 1000 rpm i tak przez 25 minut, poza tym po spalinach od razu czuć
No to nie będzie dopalanie filtra tylko musisz mieć jakiś problem być może z czujnikiem temperatury? Wygląda to tak jak by silnik chodził cały czas na ssaniu. Możesz odpiąć wtyczkę od czujnika i sprawdzić co się będzie działo po odpaleniu. Warto podłączyć VAGa i sprawdzić czy są jakieś błędy.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Sty 2018, 18:09

Faktycznie dobrze byłoby podpiąć urządzenie diagnostyczne.
DPF nie zacznie dopalać się na zimnym silniku. Do tego potrzebna jest wysoka temperatura spalin i rozgrzany filtr. Poza tym komputer wskaże czas od ostatniej regeneracji filtra DPF.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

25 Sty 2018, 19:15

mariuszaerox napisał(a):Niestety instrukcja tylko po niemiecku

A od czego jest tłumacz google? Ja cały czas namawiam do czytania instrukcji. Każdy producent silnika po to pisze instrukcję, żeby ją czytać. Dlaczego czytać? Ano po to, żeby dowiedzieć się właśnie tego, co dowiedziałeś się ostatnio, czyli że wypalanie DPF nie może się uruchomić na zimnym silniku. Zajełoby ci to kilka/lilkanaście minut, a tak kombinujesz i piszemy na forum już prawie 3 tygodnie.
I nie odbieraj mojej odpowiedzi jako w jakimś rodzaju pretensji - mnie chodzi o to, żeby jak najszybciej rozwiązać problem. Gdybyś więc skorzysrtał z tłumacza google i przeczytał instrukcję, już dawno doszlibysmy do tego, że to nie wypalanie DPF-a...
I gdybyś wiedział jakie są warunki wypalania DPF-a, wiedziałbyś, że na zimnym silniku się to nie uruchamia, to już dawno dostałbyś radę, żeby podłączyć się pod komputer i posprawdzać parametry. I być może dzisiaj byłoby już po problemie...Mam rację :wink: ?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000