1. jedziesz na podjazd albo kanał, chociaż wolno stojący podjazd jest lepszy - bo więcej widać - sprawdzasz czy ma wszystkie tabliczki znamionowe na podwoziu i co ważniejsze czy numer silnika na nich zgadza z tym który jest na silniku - jeśli na podłodze jest wspawany niewielki kawałek blachy - to na 95% było to auto kradzione, albo jest to składak i ma wyciętą tabliczkę
2. na wyłączonym silniku wciśnij sprzęgło i zobacz jak biegi chodzą - muszą chodzić miękko i gładko i wsteczny musi wchodzić bez zgrzytu
3. spójrz na to czy jest osmolona końcówka rury wydechowej i czy nie ma osadu z oleju na jej wnętrzu
4. jeśli silnik jest zabryzgany olejem - od razu uciekaj od samochodu
5. jeśli po włączeniu silnika i dmuchaw w aucie nie robi sie po 3-5 minutach cieplej i nie czujesz nawiewu z kratek - uważaj nagrzewnice i dmuchawy są bardzo drogie w starszych autach.
6. spójrz na auto od tyłu - najlepiej jak jest postawione między dwoma innymi i zobacz czy auto nie jest krzywe - jeśli jest wyraźnie "przekrzywione" w jedną stronę - nie wierz w bajki że auto jest bezwypadkowe
7. jeśli na aucie widać odparzenia albo co nie daj Boże odpryski lakieru i rdzę na odkrytej blasze - to uciekaj... auto było bite i gnije
8. patrz na podszybia i progi i nadkola - to są elementy które szybko "gniją" i jak nie były konserwowane to troszkę Cie blacharka i lakier wyniosą
9. opukaj progi po całej długości jeśli gdzieś będzie inny odgłos auto najprawdopodobniej gnije i jest odpicowane na sprzedaż - blacharz po zdjęciu progu zobaczyłby na bank dziury zatknięte masą papierowa i grubą warstwą szpachli z kupą utwardzacza
![Cool :cool:]()