Polo III - Ogromne spalanie

22 Lis 2014, 10:39

No więc mam Polo III z silnikiem 1.0 oczywiście w benzynie o mocy 50KM. Kilka tygodni temu mając trochę wolnego czasu postanowiłem z kumplem przetestować autko, żeby zobaczyć co potrafi. W tym celu pojechałem w bezpieczne miejsce, gdzie mówiąc po prostu "świrowałem" sobie, sprawdzałem v/max, itp. Po pół godzinie, gdy zerknąłem przypadkowo na wskaźnik paliwa, no byłem w szoku. W pół godziny samochód spalił mi więcej, niż przez ponad tydzień, czyli odkąd go kupiłem do tamtego momentu. Pierwsza myśl? - "Kur**, chyba gdzieś przedziurawiłem bak" mimo, że w nic nie uderzyłem podłogą.
Znajomy powiedział mi, że małe silniki zawsze dużo palą przy wysokich obrotach. Nie pocieszyło mnie to, bo nie widziałem jeszcze, żeby komukolwiek auto paliło AŻ TYLE, ale okej. Pogodziłem się z tym i więcej tego nie drążyłem, bo przy spokojnej jeździe było całkiem w porządku.
Ostatnio trochę zakumplowałem się ze starym znajomym, który ma to samo Polo, z tym samym silnikiem, rocznikiem, wyposażeniem, wszystkim - a przynajmniej do niedawna tak myślałem. Przyznam, że kumpel ten ma dość agresywny styl jazdy. Ostatnio jadąc z nim zapytałem go "Nie szkoda ci paliwa? Toć te auta żrą jak odrzutowiec jadąc tak jak ty.", i wtedy mnie zagiął, mówiąc, że jemu pali jeżdżąc w ten sposób 10l/100km. Na początku stwierdziłem, że to nie możliwe, jednak zerkałem co chwile na jego wskaźnik paliwa i faktycznie, jego samochód palił conajmniej dwa razy mniej niż mój.
Później w trakcie rozmowy wyszło, że jednak on ma trochę inną wersję: jego ma moc 45KM, mój 50KM. W dodatku jego wersja jest na monowtryskach, a moja na wtryskach wielopunktowych (wiem że są jakieśtam typy L i D, ale nie mam pojęcia co to oznacza, a tym bardziej co mam u siebie)
I tu moje pytanie: Czy naprawdę wersja mojej Polówki fabrycznie pali 698726347 razy więcej, niż wersja mojego kolegi (mowa o przysłowiowym "zapierdalaniu")? A może faktycznie coś z moim autkiem jest nie tak? No i co może być tego przyczyną?
Wiem, że łatwiej byłoby oddać go do mechanika, ale tymczasowo mnie na to nie stać, a strasznie mnie to ciekawi. W sumie jeżeli na wysokich obrotach pali więcej niż powinien, to możliwe że na niskich, z których ze spalania jestem całkiem zadowolony również dałoby się to spalanie zredukować.

Mam nadzieję, że komuś będzie chciało się to czytać :D
Ideozaklad296
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Volksvagen Polo III
Silnik: 1.0 MPI 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

03 Gru 2014, 16:49

odświeżam
Ideozaklad296
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Volksvagen Polo III
Silnik: 1.0 MPI 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

27 Gru 2014, 23:00

Witam

Według popularnego portalu spalanie Twojej wersji 50KM powinno być minimalnie niższe niż silnika 45KM. Średnie maksymalne powinno wynosić około 7,7 litra na 100 km. To dokładnie tyle ile ja wyliczyłem u siebie. Średnie to znaczy na podstawie długiej obserwacji, a maksymalne, bo warunki sprzyjające dużemu spalaniu (miasto, krótkie odcinki).

Twój opis jest mało precyzyjny. Proponuję tankować zawsze okrągłą ilość litrów 10, 20, 30 i zapisywać przy jakim przebiegu tankujesz. Ja tak robię. Potem dzielisz jedno przez drugie i masz spalanie do dziesiątej litra na 100 km.

Jeśli napiszesz, że Ci spala np. 10 litrów to sam się zorientujesz czy to dużo i nawet nie będziesz musiał pytać. Pisząc tak ogólnikowo nie uzyskasz konkretnej odpowiedzi. Średnie spalanie i maksymalne obroty, które kręcisz to już konkretne dane.

Co do spalania tego autka to czasem się dziwię po co ludzie kupują takie słabe silniki i kręcą je do 6000 obrotów. Jak mam cisnąć słabe auto do takich obrotów to wolę kupić inne z silnikiem 1.6 litra i spokojnie jeździć. To drugie auto w naszej rodzinie do dojazdów do pracy na odcinku 5-6 km i po zakupy. Nie mam katalizatora i nauczyłem się dość sprawnie jeździć z obrotami do 3 tyś, a na dalszych biegach do 2,5 tyś. Jak mam wykręcać 6000 to wolę silnik 1.8 jaki mam w maździe. Mniej hałasu, spalanie na poziomie 10l w mieście (bez niespodzianek), silnik mniej orany i mniej machania ręką.
Mendoza
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 13 10 2011
Auto: Polo III
Silnik: 1.0, 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Century
    Producenci najbardziej luksusowych samochodów mają w swoich ofertach kabriolety - Rolls Royce oferuje model Dawn, a Bentley Continentala GT Convertible. A co, gdyby do tego grona dołączyła również Toyota? Japońska ...