Polo R WRC drugiej generacji

16 Sty 2015, 15:15

W Autostadt w Wolfsburgu Volkswagen zaprezentował Polo R WRC w w udoskonalonej technicznie i wizualnie postaci. Z nowym samochodem w nowych barwach załogi fabryczne z Wolfsburga będą po raz kolejny bronić tytułów rajdowych mistrzów świata WRC. Od chwili debiutu w WRC, w 2013 roku, Volkswagen zdobył tytuły mistrzowskie w dwóch najważniejszych klasyfikacjach – producentów i kierowców. Jeżeli chodzi o skład załóg rajdowych Volkswagenów Polo R WRC, marka stawia na ciągłość. 22 stycznia, w legendarnym Rajdzie Monte Carlo, barwy Volkswagena na odcinkach specjalnych będą reprezentować podwójni mistrzowie świata – Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) oraz ich koledzy z zespołu Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) i Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N).

Polo R WRC drugiej generacji

"Nowe Polo R WRC zostało znacznie udoskonalone wewnątrz i na zewnątrz" poinformował dr Heinz-Jakob Neußer, Członek Zarządu marki ds. rozwoju technicznego. "Samochód nie tylko wygląda teraz bardziej dynamicznie i sportowo. Także pod maską nasi inżynierowie wprowadzili nowości techniczne i starannie udoskonalili wiele detali auta, odnoszącego od dwóch lat sukcesy. Najważniejszym celem inżynierów była poprawa efektywności, niezawodności i osiągów. Wprost nie możemy się doczekać, kiedy będziemy mogli zobaczyć nowe Polo R WRC w Rajdzie Monte Carlo i w dwunastu pozostałych rajdach na czterech kontynentach".

Nowy wygląd kolejnej generacji Polo R WRC
Najbardziej widoczną na zewnątrz zmianą Polo R WRC w sezonie 2015 są nowe – barwy i wygląd. Podstawowy biały kolor nadwozia ustąpił miejsca granatowemu. Przód auta jest granatowy, tył – z nowym spojlerem – biały. Przejście od granatowego do białego koloru jest wykonane w formie białych i niebieskich pasów. Na nadwoziu umieszczone są loga najważniejszych partnerów Volkswagena w Rajdowych MŚ – Red Bulla, Castrola, Volkswagen Financial Services oraz producentów – opon (Michelin), zawieszenia i sprzęgła (ZF Sachs) oraz akcesoriów (OMP).

POLECAMY Harmonogram wyścigów RMŚ FIA (WRC) w sezonie 2015

Pod maską inżynierowie Volkswagena wprowadzili wiele nowatorskich rozwiązań. Największą nowością jest hydrauliczne sterowanie zmianą biegów, obsługiwane łopatką umieszczoną na kolumnie kierownicy. Ponadto, trzy czwarte podzespołów – nadwozia, silnika, zawieszenia, układu napędowego i elementów aerodynamicznych zoptymalizowano zgodnie z zasadą "prostsze, lżejsze, stabilniejsze". Moc jaką dysponuje druga generacja Polo WRC wynosi 318KM.

źródło: Volkswagen Group
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3811
Zdjęcia: 13116
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samodzielna wymiana oleju silnikowego
    Dla osób lubiących samodzielnie naprawiać samochody, wymiana oleju silnikowego nie jest żadnym problemem. Jednak coraz więcej osób wybiera profesjonalne warsztaty takie jak Euromaster. Nic dziwnego, standardy ...
    Jak poruszać się po kierownicy?
    Prawidłowe ułożenie rąk na kierownicy ma zasadniczy wpływ na bezpieczeństwo jazdy, ponieważ właśnie dzięki niej kierowca ma kontrolę nad układem kierowniczym i zawieszeniem. Tylko prawidłowe trzymanie koła kierownicy umożliwia ...