Polonez caro plus gaśnie w czasie jazdy

22 Sty 2008, 12:41

Samochód ma już swoje lata (rocznik 1997), ale myślałem, że jeszcze trochę pociągnie. Tym bardziej, że do tej pory nie było z nim najmniejszych problemów. Jakiś miesiąc temu po przejechaniu 30 km przygasły wszystkie światła, kontrolki , padł licznik obrotów. :cry: Tak przejechał samochód jeszcze jakieś dwa kilometry po czym w czasie jazdy zgasł. Od razu nie dało się odpalić, ale po jakichś 30 minutach zapalił bez problemu i znów ujechał ze 30 km, a potem dokładnie to samo. Na trasie wymieniłem akumulator i było ok. Z tym, że przekraczając 60-70 km/h znów wszystko przygasało. Po zmniejszeniu prędkości znów chodził dobrze. Wymieniono w nim szczotki i regulator napięcia. Chodził super :D , aż do zeszłego tygodnia :( . Nie mogłem odpalić go na stacji benzynowej. Na moment łapał, a potem nic. I tak kilka razy. Za 5-6 razem udało się i szczęśliwie dojechałem do domu.
Wczoraj znów zaczął zawodzić. W drodze do domu po prostu zgasł i nic. I znów po kilkunastu minutach zapalił jakby nigdy nic, ale tylko na moment. Po przejechaniu 200-300 metrów znowu zgasł. W nocy dobrze naładowałem akumulator i rano chodził jak burza :P , niestety tylko przez 5 minut. Na trasie zapaliła się kontrolka od akumulatora. Po wyłączeniu wszystkiego co się dało (światła, wycieraczki, ogrzewanie) jakoś jechał dalej i po 100 metrach kontrolka zgasła.
Pomocy!!!!! Nie mam pojęcia co to może być, a samochód jest mi potrzebny do pracy. A teraz nie mam pewności czy do niej dojadę ani czy wrócę, nawet na bardzo krótkich odcinkach.
Pozdrowienia i z góry dziękuję za sugestie
polonez
Nowicjusz
 
Posty: 1
  • 22 Sty 2008, 15:26

    kup nowy alternator

    oprócz szczotek jest w nim jeszcze uzwojenie ;) można je przewinąć, ale nie wiem czy nie lepiej kupić nowy cały alternator, z półeczki stówkę kosztuje :)
    4x4
    Draakul
    Początkujący
     
    Posty: 52

    22 Sty 2008, 16:01

    Zobacz naciag paska klinowego, moze sie slizga i kolo prądnicy ma za male obroty. Sprawdz czy przewody nie są obluzowane. Jaki regulator napiecia wstawiles?
    FSOManiak
    Początkujący
     
    Posty: 118
    Miejscowość: Podlasie

    26 Sty 2008, 00:23

    może to być pasek, regulator uszkodzony (ja tak miałem, nowy!), przewody, uzwojenie, szczotki, dioda wzbudzenia... ja założyłem nowy altek i śmiga :)
    Fiat Siena 1999 r., 1.2 75 KM PB/LPG
    andrzejau
    Początkujący
     
    Posty: 106
    Miejscowość: Ostrów Mazowiecka

    26 Sty 2008, 00:39

    a sprawdziles ladowanie miernikiem
    artekk
    Początkujący
     
    Posty: 184
    Miejscowość: k-kozle

    26 Sty 2008, 00:52

    artekk napisał(a):a sprawdziles ladowanie miernikiem



    u mnie to był wogóle padniety altek... a wymieniłem wszystko w środku... gdy był ten uszkodzony to ładowanie było w okolicach 18-19 Volt... na nowym jest coś około 13... w porywach to góra 13,4 V... regulator był padnięty bo gdy był nowy czy stary altek i nowy regulator to tak samo było... zalożyłem stary i jest ok... :) z tym ze na starym regulatorze tez nadmiar ladowania byl... a teraz jest ok... nie wiem czemu ale jest jak trzeba. nawet w czasie jazdy to mało kiedy jest więcej jak 13 V. jeżdże juz tak od lipca i nie miałem nigdy problemow wiecej już z ładowaniem. kiedyś też jechałem już bez swiatel kierunkow. itd itd... ledwo co dojechałem do domu bo jak puszczalem gaz to mi juz zdychal... pozdro...
    Fiat Siena 1999 r., 1.2 75 KM PB/LPG
    andrzejau
    Początkujący
     
    Posty: 106
    Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Opel Calibra GTC Concept
      Silnik 2.8, 325 KM. Bardzo podobna jest do Isignii, a ta jak wiadomo była i jest świetna. A wy co myślicie na temat nowej calibry? Jeszcze dodam, że ma kosztować około 200 tysięcy gdzieś to na angielskiej stronie przeczytałem. ...

    26 Sty 2008, 14:10

    Bo są 2 rodzaje regulatorów RN 12a i RN 12, dlatego takie cyry mogą wystepowac... :twisted:
    FSOManiak
    Początkujący
     
    Posty: 118
    Miejscowość: Podlasie

    26 Sty 2008, 23:48

    no ale jeżeli chodzi o mnie to mam teraz chociaż pewność, że wszytko gra... i że nie nawali :)
    Fiat Siena 1999 r., 1.2 75 KM PB/LPG
    andrzejau
    Początkujący
     
    Posty: 106
    Miejscowość: Ostrów Mazowiecka

    27 Sty 2008, 13:03

    Na sam początek odkręć zaciski akumulatora i przeczyść drobnym papierwm ściernym zarówno klemy jak zaciski.Nastepnie odkręć i przeczyść(też papierem ściernym) przewód minusowy,w miejscu,gdzie jest on przykręcony do obudowy samochodu.Następnie odkręć i przeczyść przewód plusowy przy alternatorze.Jak to wszystko poskręcasz,to zmierz napięcie na akumulatorze(nie powinno być mniejsze niż 12V),a następnie w jakimś miejscu instalacji - np. na złączu do radia lub na zapalniczce lub na którymś bezpieczniku,na którym jest napięcie przy wyłączonej stacyjce np. bezp. 7(sygnał dzwiękowy,lewy wentylator chłodnicy),8(zapalniczka,zegar i inne pierdoły),19 i 20(światła postojowe).Napięcie na tych elementach musi być takie samo jak na akumulatorze.Spadek może sięgać max. około 0,2,3 V.Jezeli natomiast jest znacznie większy,to przyczyny musisz szukać w elementach opisanych wyżej(zaciski akumulatora,alternatora,masy i przewody).
    Jeżeli natomiast napięcie będzie takie jak na akumulatorze(żadnych spadków na instalacji),to uruchom silnik i zmierz napięcie ładowania - powinno wynosić od 13,9 do 14,4V.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    02 Mar 2008, 18:41

    witam ja rowniez kiedys mialem poldka i ten sam problem ale szybko go rozwiazalem wymien aparat zaplonowy to tam jest problem
    andrzej129
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    02 Mar 2008, 21:05

    Andrzej129 - że tak z ciekawości zapytam - w którym miejscu w Polonezie Plusie jest aparat zapłonowy?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000