Polonez caro plus - wczesny zapłon ?

08 Wrz 2007, 12:23

No może akurat ja mam takie szczęście,a może jest to spowodowane tym,że dbam o te samochody.Raz na rok wymieniam świece zapłonowe(robię około 150.000 km/rok),raz na półtora roku wymieniam przewody zapłonowe i raz na cztery,pięć miesięcy wymieniam filtr powietrza.Nie jest to wszystko takie kosztowne,ale może rzeczywiście warto?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Wrz 2007, 20:56

po czym MotoAlbercik poznać ze to np. Abimex a nie Bosch?? mam Caro 96' 1.6 jednopunkt.. to zalezy od rocznika czy poprostu montowali jak popadnie .. ??
Death Angel
Początkujący
 
Posty: 178

12 Wrz 2007, 22:10

Motoalbercik , wprawdzie zawiesiliśmy ten temat , ale zapytam jeszcze ;
Jakie przebiegi mają twoje poldki , i czy ty nimi jeżdzisz ?
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

12 Wrz 2007, 22:27

Abimex montowano w Poldkach zwykłych,ale ze zmienionymi licznikami(okrągłymi,podświetlanymi na czerwonawo),a Bosch montowano w Plusach.Poczym poznać?Przy wtrysku Boscha,ECM jest pod maską z prawej strony,a w Abimexach,ECM jest w kabinie przykręcony z tyłu półki przed pasażerem.No i Abimex ma gniazdo diagnostyczne w kabinie obok ECM jak się nie mylę 10 stykowe,a Bosch ma gniazdo diagnostyczne 3 stykowe pod maską.Różni się też nieco samo urządzenie wtryskowe - w Abimexie do regulacji wolnych obrotów służy silniczek krokowy,a w Boschu jest zamiast niego regulator położenia przepustnicy.W Boschu jest na urządzeniu wtryskowym obok wtryskiwacza zamontowany czujnik temperatury powietrza,którego nie ma Abimex.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Wrz 2007, 22:42

W sumie jeżdże wszystkimi - czasami mam okazję jechać samochodem brata,ale w sporadycznych przypadkach.Najczęściej jeżdże Plusem na wrysku Boscha i na wielopunkcie.Przebiegi - Track ma przejechane około 250.000,Plus na Boschu ma ponad 200.000,na wielopunkcie ponad 150.000.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Wrz 2007, 08:49

dzieki za uświadomienie :D .. czyli mam Abimexa.. a pewien poważny pan w krawacie na giełdzie uświadamiał mi że montowali bosha . i bosha z mercedesów :shock: z kad sie to wzięło??? uswiadam mnie też że do polonezów montowali nie diesle z citronena tylko turbodiesle z fordów... :roll:
Death Angel
Początkujący
 
Posty: 178
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Kalkulatory motoryzacyjne
    Kalkulatory dla każdego kierowcy w których sprawdzisz i porównasz rozmiary opon, dobierzesz odpowiedni ich zamiennik, obliczysz ET felgi, dobierzesz rozmiar opony do felgi i felgę do opony, obliczysz średnią ...

13 Wrz 2007, 11:13

Hmmm,napiszę tak - W Poldkach były montowane silniki diesla z Citroena 1,9 ; z Rovera 1,4 oraz najpopularniejsze z Fiata 1,5 i 1,6 z gaźnikiem,wtryskiem jednopunktowym Abimexu i Boscha,oraz z wtryskiem wielopunktowym Multec XM.Dotyczy to Polonezów powszechnie znanych i jeżdżących po naszych drogach najczęściej.Były też silniki diesla 2,0,turbo i inne,ale tych nie ma praktycznie na naszych drogach,ponieważ były to tylko prototypy.A co wtrysków,to firma Bosch produkowała je dla Polonezów jak i dla innych samochodów.Ale napewno nie były to urządzenia wtryskowe te same(że z mercedesa wkładali do Poldka).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Lis 2007, 22:30

No to przyszedł czas na podsumowanie mojego broblemu . Spalanie detonacyjne na gazie usunięte !!!! Troche to trwało , ale sie opłacało - zero kosztów naprawy ! Więc tak - gazownicy ostatecznie stwierdzili uszkodzenie sondy lambda - zbyt niskie napięcie na bogatej mieszance ,
max 0,6 V . Tak pokazywał komputer diagnostyczny , a bezpośredni pomiar do masy akumulatora wykazał napięcie 0,9 V ! Czyli sonda ok!
Trzeba było znależć te 0,3 V . Znalazłem . Tam za akumulatorem , pod zbiorniczkiem wyrównawczym jest przykręcona masa akumulatora do nadwozia . Niby z nią wszystko w porządku , a jednak dokładne wyczyszczenie załatwiło problem ! . Zostało jeszcze sprawdzić jak będzie na benzynie , ale to póżniej .
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lis 2007, 22:46

Trzeba sprawdzić czy koło pasowe nie przestawiło się na klinie.Rozrząd w tych silnikach jest fatalny siadają wałki rozrządu popychacze hydrauliczne.Złej jakości paliwo też się spala detonacyjnie.Moduły zapłonowe te pod cewkami też długo nie wytrzymywały.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704