Polonez nie odpalał na ciepłym silniku, teraz całkiem klękł?

21 Gru 2010, 15:10

Cześć

Kupiłem nie dawno poloneza 1.6 gli w gazie.

Poldek odpalał ostatnio w te duże mrozy bez problemu, na gaz przełączałem ręcznie przy temp 60st. Gaz był regulowany, wymieniany był też silniczek krokowy.

Problem polega na tym, że po rozgrzaniu silnika nie chciał odpalić, trzeba zawsze czekać 5-15 min.
Można go kręcić przez cały czas, nie zapali poprostu, ale jak dojdzie już do siebie to na strzał, jakby nigdy nic.

Dzisiaj mi zgasł i przy odpalaniu z przepustnicy słychać głośne " psikanie " i nie ma opcji żeby odpalił.

Wczoraj wyminiłem świece na nowe, myslałem że to jest przyczyną, ale jednak nie.

Macie jakies pomysły jak temu zapobiec ?
jurasgkczeh
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Rybnik

21 Gru 2010, 16:08

jurasgkczeh napisał(a):Macie jakies pomysły

... czy w tym motorku jest jakieś ECU :?:
... być może czujnik od temp cieczy na kompa padł i ,,mówi'', że silnik jest zimny ... czyli zalewa go ... dlatego są problemy odpalenia ciepłego silnika - ale to tylko przypuszczenie ...
... można zmierzyć jego oporność - powinna sie zmieniać w funkcji temperatury ...
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

21 Gru 2010, 17:00

teraz to jest chyba mniejszy problem.

Rozrusznik kręci 2-3 razy i jest "psiknięcie" z przepustnicy. nie ma mowy o odpaleniu
jurasgkczeh
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Rybnik

21 Gru 2010, 22:26

Ciepły odpalasz na PB czy LPG?
Próbowałeś przełączyć na PB zanim wyłączysz pracujący silnik na LPG?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Gru 2010, 13:10

zawsze odpalam z benzyny. Gaz dopiero po chwili przełączam.
Pójde zaraz przy nim pogrzebać, jak coś mi sie uda to napisze co było przyczyną albo będe was męczył ;p
jurasgkczeh
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Rybnik

22 Gru 2010, 13:31

No to spróbij jeszcze zrobić tak - jak jedziesz na LPG i przyjeżdżasz do domu, to zanim zgasisz silnik przełącz zasilanie na Pb i niech pochodzi na benzynie około 5 sekund i dopiero wyłącz silnik. i po kilku minutach sprobuj zapalić.
Jeżeli to nie pomoże, to winny może być czujnik temp. jak wspominał kolega wyżej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpierw kierunkowskaz, potem hamowanie
    Obok braku sygnalizowania kierunkowskazem planowanego manewru, podstawowym błędem wielu kierowców jest nieodpowiedni moment włączenia kierunkowskazu. Zarówno zbyt wczesne, jak i zbyt późne sygnalizowanie ...

22 Gru 2010, 14:11

MotoAlbercik napisał(a):No to spróbij jeszcze zrobić tak - jak jedziesz na LPG i przyjeżdżasz do domu, to zanim zgasisz silnik przełącz zasilanie na Pb i niech pochodzi na benzynie około 5 sekund i dopiero wyłącz silnik. i po kilku minutach sprobuj zapalić.
Jeżeli to nie pomoże, to winny może być czujnik temp. jak wspominał kolega wyżej.


W pierwszym poście napisałem - " Dzisiaj mi zgasł i przy odpalaniu z przepustnicy słychać głośne " psikanie " i nie ma opcji żeby odpalił. "

SAMOCHÓD NIE ODPALA DO CHWILI OBECNEJ
jurasgkczeh
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Rybnik

22 Gru 2010, 18:21

Ale zgasł ci na LPG? Jak tak, to nic to nie daje. Zrób jak pisałem. Chyba, że zgasł ci na benzynie i też nie można uruchomić silnika.
A jak się zachowuje sam rozrusznik podczas kręcenia przy zimnym jak i ciepłym silniku? Jest jakaś różnica?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Gru 2010, 18:35

Dzisiaj troche przy nim posiedzialem.

Nie wiem dalej co jest grane. To nie wina prądu czy odpalania na benzynie czy gazie.

Rozrusznik kręci 2-3 razy, jest strzał w okolicach przepustnicy ( możliwe że wtrysk ma z tym powiązanie? ) poleci troche dymu i tak na okrągło.


Jak nikt nie będzie wiedział o co chodzi, to może nagram filmik na jutro jak zachowuje sie przepustnica, bo na moje oko to jest coś poważniejszego, nigdy sie tak samochód nie zachowywał.
jurasgkczeh
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Rybnik

22 Gru 2010, 20:27

Sprawdż czy aby pasek rozrządu nie jest zerwany. To tak na początek.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4967
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

23 Gru 2010, 13:35

Jaki masz wtrysk? Że jednopunkt, to napewno. Ale jaki - Abimex czy Bosch?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000