Polska motoryzacja

26 Lip 2014, 11:00

Czy warto się rozglądać za Polonezami czy Fiatami (czyt. duży Fiat)?
Za i przeciw argumenty.
Jak z dostępnością części do tych samochodów?
Czy bardzo są wadliwe? Np.używając go na co dzień a nie tylko w weekendy.

Na pewno autka kierują się ku kolekcjonerce z biegiem czasu. Ale myślę ,że warto się zainteresować naszą motoryzacją.
Wiem tylko tyle żeby się za gazem rozglądać bo spalanie będzie trochę spore, chyba ,że się mylę :naughty:
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

26 Lip 2014, 11:15

jak wsadzisz LPG to auto traci swoją zaletę kolekcjonerską niestety
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Lip 2014, 11:24

Ale tutaj miałem na myśli sam fakt ,że auta idą już tylko ku celowi kolekcjonerskiemu.

A o gazie napisałem żeby na co dzień użytkować ale może i by bez gazu się obyło.
A raczej stanem kolekcjonerskim nie da się jeździć na co dzień z tego względu ,że trudno by było utrzymać go w idealnym stanie.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

26 Lip 2014, 11:40

Polskiej motoryzacji dospawuje się otoczkę mitologii...
Prawda jest taka że jako auta kolekcjonerskie może i sie sprawdzają ale do jazdy na co dzień jest lipa.

Nie są oszczędne, psuja się i ich walory jeździecke :D są na pozimie -10.

Tak naprawdę jak odszykujesz polskiego parcha to sumarycznie wyjdzie Cie tyle co np: w dobrym stanie merc 190 więc gdzie jest logika ładowania kasy w mebel???

Dam Ci prosty przykład kolega kupił warczyburga, powiedziano mu że skoro kiedyś jeździł po drogach to i teraz pojedzie. Warczyburg był w stanie perfekcyjnym chociaż kilka miesięcy uzytkowania oraz drobnych poprawek lakierniczych podwoiły kaskę za którą był kupiony więc kolega sie przeraził i auto sprzedał oczywiście tracąc kupę kasy.
A co do jazdy to i tak tym autem nie dało sie jechać bo przy obecnym natężeniu ruchu bo stważało sie realne zagrozenie na drodze.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10825
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Lip 2014, 12:53

Co do cen to sądzę , że nie będą one rosły, gdyż są już na wysokim poziomie.
Wg mnie warto się rozglądać jeśli czuje się klimat tamtych lat, oraz ma się współczesne auto na codzień, a Fiat na weekendowe przejażdzki.
Honda Civic V 1.5 101 KM-93'
Renault Safrane 2.0 12V 132 KM-94'
Rover 218 TD 1.8 88 KM-94'
Rover 216 GTi 122 KM-93'
Obecnie Rover 600 SDi 2.0 105 KM
Pawkaz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 416
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Rover 600 SDi
Silnik: 2.0 SDi 105 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Lip 2014, 13:44

Zakup starego auta ma sens tylko w tedy gdy jesteś prawdziwym fanatykiem tych aut, cieszy cię obcowanie z nimi, jesteś stałym uczestnikiem zlotów starych aut.
W innym wypadku nie ma sensu, bo nie zarobisz na tym ani nie praktyczne jest użytkowanie na co dzień takiego auta.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

26 Lip 2014, 15:50

Jeśli już do użytkowania na codzień to Poldek 1.4 (silnik od Rovera), inne nie mają racji bytu. Najlepiej jakbyś upolował go w Caro/Atu Plus.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

26 Lip 2014, 17:02

Zgadzam sie tutaj z kolegami powyżej,klasyk na codzień to niestety męczarnia.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012