Pomoc w dokonaniu wyboru jakie auto kupić

09 Maj 2017, 08:53

Witam wszystkich
Od dłuższego czasu nie potrafię się zdecydować na jakiekolwiek auto czasami rozważam nad zakupem nowszego auta czasami starszego lecz bardziej "markowego" proszę was o doradzenie czym warto się zainteresować ponieważ sam chyba nigdy nie zdecyduje się na zakup
dotychczas interesowałem sie audi a4b8, a6c6, a5 bmw3, bmwe60, opel insignia, mercedes c(w204), wolksvagen cc,
chciałbym auto sedan/limuzyna z silnikiem benzynowym(mniejsze koszty eksploatacyjne) z automatem i napędem na 4koła jeżeli chodzi o moc to tak min 140km myślałem o instalacji LPG budżet to tak max50tys nie chce za dużo wydać na auto najlepiej by było kupić auto za 30tys lecz z taką kwotą zastanawiałem sie nad jakimś 3/4 letnim z salonu np mazda6 ford mondeo mk5 oczywiscie musiałbym doplacić do takiego auta dlatego zastanawiam sie czy lepiej starsze za mniejsza kwotę czy nowsze
KRiS1230
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: golf 5

09 Maj 2017, 09:01

Jaki sposób eksploatacji? Jakie roczne przebiegi? Jeździsz sam czy z pasażerami? Co to znaczy niskie koszty eksploatacji? Czemu myślisz o instalacji LPG?
Bez odpowiedzi na te pytania możemy tylko wróżyć z fusów.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

09 Maj 2017, 09:23

tak myślę ze silnik benzynowy bedzie mniej awaryjny i tańszy w ewentualnych naprawach. Jesli chodzi o przebieg roczny to tak w granicach 25-35tys
Jeżdżę póki co z żoną ew ze znajomymi chodź nie wymagam ogromnej przestrzeni chciałbym by auto ładnie się prezentowało. dlaczego LPG? chciałbym po prostu taniej jeździć.
KRiS1230
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: golf 5

09 Maj 2017, 09:48

Jednym słowem usuwamy z zestawienia marki premium - Audi, BMW, Mercedes nie są propozycjami dla Ciebie, tu pojęcie "tanio" zwyczajnie nie funkcjonuje.
Opel Insignia mk1 jest ok, o ile nie przeszkadza Ci wariująca od czasu do czasu elektronika. Jeśli ma być przede wszystkim tanio rozsądnym rozwiązaniem jest wolnossące 1.8 140KM + LPG, jeśli awaria turbosprężarki nie będzie tragedią dla portfela można pójść w 1.6 180KM.
Silniki w Maździe 6 i Mondeo mk5 nie nadają się do LPG - tzn. z uwagi na wtrysk bezpośredni instalacja będzie tak droga, że szybko się nie zwróci.
W CC brak benzyniaków godnych polecenia ze spokojnym sumieniem.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

09 Maj 2017, 11:04

tanio miałem na myśli by koszty napraw nie były zbyt duże np 5/6tys naprawa raz na dłuższy czas nie przekraczająca 2,5tys myślę że bym to jakoś przeżył myslałem o audi a4b8 2.0 tfsi quatro sam juz nie wiem za czym się oglądać co może być godne polecenia jeszcze dodam ze wchodzi w gre lexus is250
KRiS1230
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: golf 5

09 Maj 2017, 11:06

Noooo B8 i TFSI to możesz się w tych 2,5 tyś nie zmieścić z naprawą :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zimowe podjazdy - czy są one trudne do pokonania?
    Zimą nie trzeba wyjeżdżać w góry, by doświadczyć problemów z pokonaniem stromego wzniesienia. Już oblodzony czy zaśnieżony wyjazd z garażu podziemnego może okazać się wyzwaniem. Jak sobie z nim poradzić? Intensywne ...

09 Maj 2017, 11:20

W używane TFSI bym się nie pchał, bo może być dramat.
IS250 jest jakimś rozwiązaniem (uwaga na awaryjne bębny VVTi), ale przygotuj się na duże spalanie - nowsze Lexusy palą zdecydowanie najwięcej ze wszystkich marek premium (informacja od kolegi pracującego w serwisie Lexusa :wink: ).
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

09 Maj 2017, 12:31

to juz sam nie wiem na forum Audi wyczytałem ze 1.8tfsi quatro gorąco polecają. może lepszym wyborem od benzyny bedzie diesel? tylko jaki w co celować.
KRiS1230
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: golf 5

09 Maj 2017, 12:38

Gorąco polecają pod względem osiągów, elastyczności, fun'u z jazdy, ale z pewnością nie pod kątem trwałości - te silniki mają spore problemy z poborem oleju. Jeśli nie zwracasz uwagi na trwałość to z pewnością jest to godny uwagi silnik, banan na twarzy murowany.
Przy Twoim przebiegu można już rozważać diesla - jeśli chodzi o Audi byłby to 2.0 TDI CR (nie do końca bezproblemowy, ale w sumie czas bezproblemowych diesli już minął).
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

09 Maj 2017, 13:07

Jeśli chodzi o TFSI, to możesz poszukać egzemplarzy po udokumentowanej naprawie silnika. W tej chwili sporo egzemplarzy jest już po takim remoncie, trzeba tylko dobrze szukać. Zdarzają się też egzemplarze, które wbrew temu co się mówi, bez remontu nie palą oleju, ale raczej nie zaufał bym sprzedawcy, który sprzedaję samochód i twierdzi, że nie pali oleju, w większości przypadków będą to zwykłe kłamstwa.
Co do remontu silnika, to w weekend miałem okazje przejechać się A4 B8 2.0TFSI z 2009roku po remoncie silnika, która ma 310tyś.km i od czasu remontu nie ma z tym autem żadnych problemów zdaniem właściciela.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

09 Maj 2017, 16:09

No właśnie różnie jest z tymi silnikami ostatnio widziałem audi a4b8 2013r quatro 1.8 tfsi za 56tys z lekkimi obtarciami tylnych drzwi i zderzaka. Najgorsze jest to ze nie potrafię zdecydować sie na dany model i szukać konkretnego auta tylko co chwile podczas szukania jednego wchodzę na inny i tak na okrągło:) Słyszałem dobre opinie na temat silnika w bmw e60 3l ze niby wytrzymały i mało awaryjny ale e60 ma dużo elektroniki która nie jest najlepsza.
KRiS1230
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: golf 5

05 Paź 2017, 14:02

Moje autko nie bierze praktyczne wogole oleju. Tak samo wcześniej mialem 2.0 tfsi 211 km w audi a4 b8 rok 2011 i tez znikomy pbor tzn 200ml po 4000 tys. Super silniki. Nie cgce widziec diesla
Tomitt2
Nowicjusz
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 05 05 1997
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi
Silnik: 2.0 tfsi
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014