Pomoc w jeździe>>>

05 Lip 2011, 11:48

Witam otóz mam kilka pytan dotyczacych prawidlowej jazdy samochodem. Z gory dziekuje za odp.

1. Jesli dojezdzamy do zakretu 90stopni to wjezdzamy wolno na biegu drugim ale czy mamy wcisniete sprzeglo??? czy mozna wjechac jesli sie czuje ze za wolno jedziemy troche z gazem???

2. Podczas ruszania ( benzyna) samochod mi strasznie buczy i na tym odglosie wolno rusza a nie plynnie i cicho czy to wina tego ze za duzo gazu dodaje czy za duzo sprzegla puszczam jakie powinny byc proporcje???
Audi Przewaga Dzięki Technice!
Auditt
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 61
Miejscowość: Wielkopolskie

08 Lip 2011, 18:57

Ad1. Wciśnij sobie sprzęgło
Ad2. Za dużo gazu.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

10 Lip 2011, 10:21

Auditt napisał(a):Witam otóz mam kilka pytan dotyczacych prawidlowej jazdy samochodem. Z gory dziekuje za odp.

1. Jesli dojezdzamy do zakretu 90stopni to wjezdzamy wolno na biegu drugim ale czy mamy wcisniete sprzeglo??? czy mozna wjechac jesli sie czuje ze za wolno jedziemy troche z gazem???

2. Podczas ruszania ( benzyna) samochod mi strasznie buczy i na tym odglosie wolno rusza a nie plynnie i cicho czy to wina tego ze za duzo gazu dodaje czy za duzo sprzegla puszczam jakie powinny byc proporcje???


Trochę niejasny ten Twój opis, ale tak z grubsza...

1. Generalnie technika wchodzenia w zakręt powinna wyglądać tak. Widzisz zakręt zwalniasz do odpowiedniej prędkości żeby go pokonać. Jeżeli jest potrzeba redukujesz bieg, przed zakrętem. Wchodzisz w zakręt i w momencie jak z niego wyjeżdżasz dodajesz gazu. Nie powinno się wjeżdżać w zakręt z wciśniętym sprzęgłem. Ale to wszystko zależy, zakręt 90 stopni może być różny. Może mieć większy lub węższy łuk.

2. Jak buczy za mało gazu za dużo sprzęgła.
Za niskie obroty silnika przy ruszaniu, zbyt słabe tarcie tarczy sprzęgła, za duży opór i stąd to buczenie.

Jak wyje to za dużo gazu za mało sprzęgła.
Czyli wysokie obroty wału korbowego i niedostateczna powierzchnia styku tarczy sprzęgłowej z kołem zamachowym i silnik wyje a napęd przenosi powoli i tym sposobem można spalić lub przypalić sprzęgło.

Powinno być płynnie bez żadnych odgłosów dopuszczalny jest jedynie delikatny szum :mrgreen: (żart)
zawsze spoko!
Don't worry, źryj chappi ;-)
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Tak zmieniały się systemy bezpieczeństwa w samochodach
    Toyota i Lexus kojarzą się nie tylko z niezawodnością, ale również z bezpieczeństwem. Obie marki przez lata wypracowały szereg innowacyjnych rozwiązań, które zapewniły im taką renomę. Przyglądamy się najważniejszym ...