Dzień dobry!
Zakupiłem niedawno Citroena C5 Exclusive 2008 rok prod., chciałbym prosić o kilka porad dotyczących tego auta, a mianowicie:
Jest to wersja na
hydroaktywnym zawieszeniu i chodzi o to, jak mu pomagać
pozostać w dobrej kondycji? Stan płynu zgodnie z uwagami w ASO, ponieważ byłem tuż po zakupie na całkowitym sprawdzeniu i ma być taki, że auto w najniższym stanie tj. serwisowym (opuszczony) po lekkim bujnięciu ten płyn
ma się delikatnie przelewać przez tę siateczkę w zbiorniczku i czy to tylko tak
mogę mu pomagać? Poza tym jest suchutki, bez luzów, bez drgań.
Silnik to
2.0 benzyna w której 2014 roku został włożony gaz Lovato w PL i serwisowane prawidłowo, ale przebieg na tym gazie stuknął 120tys, a samo
auto ma 195tys km, więc czy po prostu dalsze częste serwisy (co 10.000km), czy inne dłubanie w gazie?
Olej wlany na silnik to
TOTAL Quartz ECS 5W30, jednak jest on świeży i troszę pojeżdżę do kolejnej wymiany, jednak czy nie lepiej jest mu już wlać
5W40? Troszkę gęstszy i większe spalanie, ale lepsze smarowanie przy przebiegu blisko 200.000?
Jakaś wymiana świec, kabli?
Mam do wymiany żarówki pozycyjne i jedną żarówkę prawą stopu, jakie dokładnie tam są żarówki i czy poradzę sobie z wymianą samemu?
Pozycja to bodajże W5W, a chce barwy zimnej, ponieważ jest xenon, a lepiej będzie wyglądać i czy może to być LED, czy jakiś konkret co do niej?
Podobnie światło stopu... tu już kompletnie nie wiem, jaka tutaj żarówka?
Co polecacie do dbania o skórę, jakieś konkretne środki?
Przy najbliższej okazji wymienię mu
rozrząd (wymieniany na 125.000 po raz pierwszy), serwis gazu, oleje +filtry, coś jeszcze zalecacie? Dodam, że przy rozrządzie wymienię cały ten "pasek mechanizmu" i zobaczę, jak żyje ta rolka przy nim, a dodatkowo pompa wody i cały płyn (Petrygo?).
Jeszcze pytanko o
rozrząd - czy opłaca się wymieniać w
ASO Citroen, ponieważ tam wycenili mi całośc na
1068zł z robocizną + ewentualny koszt 45zł za płyn do chłodnicy.
Rozrząd producenta INA (pasek, rolka, pompa cieczy), pasek wielorowkowy firmy CONTITECH, napinacz paska wielorowkowego firmy SNR. Opłacalne czy u jakiegoś
grzebka/mechanika? Z góry przeogromnie dziękuję za pomoc! Pozdrawiam.