Pomoc w utrzymaniu C5 2008

26 Sie 2017, 16:31

Dzień dobry!
Zakupiłem niedawno Citroena C5 Exclusive 2008 rok prod., chciałbym prosić o kilka porad dotyczących tego auta, a mianowicie:

Jest to wersja na hydroaktywnym zawieszeniu i chodzi o to, jak mu pomagać pozostać w dobrej kondycji? Stan płynu zgodnie z uwagami w ASO, ponieważ byłem tuż po zakupie na całkowitym sprawdzeniu i ma być taki, że auto w najniższym stanie tj. serwisowym (opuszczony) po lekkim bujnięciu ten płyn ma się delikatnie przelewać przez tę siateczkę w zbiorniczku i czy to tylko tak mogę mu pomagać? Poza tym jest suchutki, bez luzów, bez drgań. :D

Silnik to 2.0 benzyna w której 2014 roku został włożony gaz Lovato w PL i serwisowane prawidłowo, ale przebieg na tym gazie stuknął 120tys, a samo auto ma 195tys km, więc czy po prostu dalsze częste serwisy (co 10.000km), czy inne dłubanie w gazie?

Olej wlany na silnik to TOTAL Quartz ECS 5W30, jednak jest on świeży i troszę pojeżdżę do kolejnej wymiany, jednak czy nie lepiej jest mu już wlać 5W40? Troszkę gęstszy i większe spalanie, ale lepsze smarowanie przy przebiegu blisko 200.000?

Jakaś wymiana świec, kabli?

Mam do wymiany żarówki pozycyjne i jedną żarówkę prawą stopu, jakie dokładnie tam są żarówki i czy poradzę sobie z wymianą samemu?
Pozycja to bodajże W5W, a chce barwy zimnej, ponieważ jest xenon, a lepiej będzie wyglądać i czy może to być LED, czy jakiś konkret co do niej?
Podobnie światło stopu... tu już kompletnie nie wiem, jaka tutaj żarówka?

Co polecacie do dbania o skórę, jakieś konkretne środki?

Przy najbliższej okazji wymienię mu rozrząd (wymieniany na 125.000 po raz pierwszy), serwis gazu, oleje +filtry, coś jeszcze zalecacie? Dodam, że przy rozrządzie wymienię cały ten "pasek mechanizmu" i zobaczę, jak żyje ta rolka przy nim, a dodatkowo pompa wody i cały płyn (Petrygo?).

Jeszcze pytanko o rozrząd - czy opłaca się wymieniać w ASO Citroen, ponieważ tam wycenili mi całośc na 1068zł z robocizną + ewentualny koszt 45zł za płyn do chłodnicy. Rozrząd producenta INA (pasek, rolka, pompa cieczy), pasek wielorowkowy firmy CONTITECH, napinacz paska wielorowkowego firmy SNR. Opłacalne czy u jakiegoś grzebka/mechanika? :?:

Z góry przeogromnie dziękuję za pomoc! Pozdrawiam. :)
sewadk
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 26 10 2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Citroen C5 III
Silnik: 2.0 - 140km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

26 Sie 2017, 21:03

Co do LPG - tam nie ma co dłubać - okresowa wymiana filtrów oraz regulacja i tyle.
Olej - zależy jaki silnik. Najlepiej stosować taki, jaki zaleca producent i nie kombinować. Bez powodu producent nie zaleca takie oleju.
Świece i przewody WN nalezy wymieniać okresowo tak jak filtry i olej. Więc musisz wiedzieć kiedy były wymieniane. Jak nie wiesz, to lepiej wymienić niż czekać na problem na drodze.
Żarówki - pozycje to 5W5. Ledy są niedozwolone. Stop to standardowa P21W. Wymiana jest prosta - robi się to od strony bagażnika. Cały zespół żarówek jest na zaczepie - odczepiasz, wyciągasz wszystkie i wymieniasz konkretną żarówkę. Chyba, że kombik, to trzeba zdemontować osłonę górną i pociągnąc do siebie żeby odczepić całość od nadwozia.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Sie 2017, 11:41

Najlepiej stosować taki, jaki zaleca producent i nie kombinować.
A z wymianą oleju dam radę samemu i filtrami czy potrzebny jest raczej warsztat, podnośnik itp.? Czy lepiej oddać komuś kto wykona taką usługę? :?:

Pozycje LEDowe niedozwolone, ok. Chodzi mi jednak o to, że pozycje barwy żółtej kiepsko wyglądają z xenonem równocześnie i chodziło mi o barwę białą. :?

Jeszcze pytanko dokładam odnośnie oleju w skrzyni, bo niebawem stuknie mu 10 latek i czy wymiana będzie wskazana, czy zostawić? :|
sewadk
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 26 10 2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Citroen C5 III
Silnik: 2.0 - 140km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

27 Sie 2017, 12:49

sewadk napisał(a):A z wymianą oleju dam radę samemu i filtrami czy potrzebny jest raczej warsztat, podnośnik itp.? Czy lepiej oddać komuś kto wykona taką usługę?

Wszystko zależy od twoich umiejętności manualnych. Jednakże takie rzeczy jak wymiana oleju i filtra, lepiej powierzyć mechanikowi - ma on zazwyczaj i olej i filtry tańsze ( zaopatruje się w hurtowniach ) i co ważne nie będziesz miał problemu co zrobić ze zużytym olejem.
sewadk napisał(a):Pozycje LEDowe niedozwolone, ok. Chodzi mi jednak o to, że pozycje barwy żółtej kiepsko wyglądają z xenonem równocześnie i chodziło mi o barwę białą

Nie tylko pozycje. Każda żarówka włożona do lampy nieprzeznaczonej do ledów jest zabroniona. Są żarówki W5W, które świecą światłem zimnym, czyli zbliżonym do ksenonów. Np. Philips posiada w swojej ofercie takowe żarówki. Nazywają się White Vision. Mają one barwę światła na poziomie 4000K, jak nie wyższą. [link do oferty na Allegro wygasł] przykładowy link do takich żarówek.
sewadk napisał(a):Jeszcze pytanko dokładam odnośnie oleju w skrzyni, bo niebawem stuknie mu 10 latek i czy wymiana będzie wskazana, czy zostawić?

Wymiana wskazana - 10 latek to dość dużo. Aczkolwiek tutaj nie czas, a przebieg jest ważny, ale nawet jakby auto stało przez te 10 lat, to wymiana byłaby wskazana.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000