09 Maj 2015, 11:04
Jeśli chodzi o Rovera 75 to koszty utrzymania nie są wysokie jak na ten segment. Części ogólnie dostępne, zamienniki od BMW, Forda, ponadto można dostac dużo używanych części w bardzo dobrej kondycji od Anglików z mymi przebiegami.
Części eksploatacyjne jak klocki, tarcze itp. normalnie kupujesz nie są jakieś dedykowane.
Części blacharskie pełno w ogłoszeniach internetowych.
Samo auto nie jest tak awaryjne jak się pisze. Zależy od egzemplarza jak zresztą w innych autach. Jeden kupi zadbane i cieszy się bezawaryjną jazdą, a inny kupi złom i będzie w kółko dokładał do niego - a takie osoby częściej piszą opinie niż ci zadowoleni użytkownicy.
Jak każdy samochód posiada kilka bolączek (m.in wysprzęglik w dieslach, uszczelka pod głowicą w benzyniakach serii K, VISy oraz wentylator chłodnicy).
Jeśli chcesz diesla to nie ma znaczenia czy kupisz CDT 116km czy CDTi131 km, ponieważ różnią się tylko mapą, więc z tych 116 od razu możesz zrobić remap na 140-145. Diesle bardzo wytrzymałe, jedne z lepszych starej generacji, bez DPFów itp.
Jeśli benzyna to 1.8T 150km lub 2.5 V6 177 km, ale tutaj wypadałoby już zamontować LPG.
Przyjrzyj się jeszcze fabrycznie usportowionej wersji MG ZT, różni się detalami karoserii, sztywniejsze zawieszenie, lepiej trzyma się drogi, pół kubełkowe fotele i kilka innych detali + troszke mocniejsza wersja silnikowa w 2,5 litra Vs - 191 km.