Pomoc w wyborze auta. Opis w treści. Ok. 20 tyś.

02 Sie 2009, 11:29

Witam serdecznie,

Poszukuję auta w kwocie ok. 20 tyś. Obecnie mam Vectra A (jedna z najmocniejszych wersji), ale już prawie z niej babcia i trochę przeszła.
O co konkretnie chodzi:
* silnik dynamiczny (żeby nie mulił itp.), ale w miarę oszczędny. Lubię dość często wcisnąć mocniej pedał gazu.
* ładny wygląd (myślę nad kombi, ale sam nie wiem why, po prostu podobają mi się, choć niekoniecznie), najlepiej sportowa linia.
* disel czy benzyna? Oto pytanie. Mam dwa lata prawko. W pierwszym roku przejechałem ok. 55 tyś., a w tym zapowiada się na jakieś 20 tyś.
* rocznik pow. 2000 r.
* wygodna pozycja za kierownicą jestem wysoki (195 cm), do tego często jeżdżę z 4 osobami i fajnie by było, żeby z tył też nie było za mało miejsca.
* dobrze żeby miało trochę kucyków (obecnie mam 150) no i prędkość też dobrze żeby rozwijał ponad 200 nie na "100 km" odcinku
* skrzynia oczywiście manual najlepiej 5-biegów
* jeżdżę w przeliczeniu na km tyle samo po mieście, jak i na trasie. Tylko, że na trasie to spalanie też trochę idzie.
Osobiście się zastanawiam na A4 albo Passatem? Może ktoś ma inne typy.
Do tego nie ma zielonego pojęcia jaka wersja silnika.
z góry wielkie dzięki za pomoc
horscik
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Lubliniec

02 Sie 2009, 11:42

Audi A4 z silnikiem 1.8 T? 150 KM, turbo benzyna, więc doznania są rewelacyjne.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

02 Sie 2009, 11:44

Alfa 156 2.4JTD Sportwagon - myślę że spełnia większość twoich wymagań
Kamilp
Początkujący
 
Posty: 158
Prawo jazdy: 01 01 2001

02 Sie 2009, 13:16

Również polecam Alfę 2.4 JTD -
- silnik dynamiczny i oszczędny bezkompromisowo, to jedne z najlepszych silników diesla jakie są na rynku,
- zarówno kombi jak i wszystkie inne wersje nadwozia mają swój urok, są po prostu piękne,
nieraz widać jak ludzie się oglądają za nią a za A4? Jak to najnowszy model jakiś wypasiony to może, podobnie Passat.
- polecam diesla, małe spalanie, tkniesz gaz i już dość dokładnie czuć że jedzie, poza tym benzyniaki w tych samochodach nie są tak udane jak jednostki JTD,
- pozycja za kierownicą jak dla mnie jest idealna ( mam 187cm ) a przestrzeni nie brakuje i z tyłu.
- 140 "kucyków" w tym silniku zapewni Ci wrażenia, zapewniam że jest czym przycisnąć ;)
Tylko proszę Cię nie pisz że słyszałeś że Alfa jest awaryjna!
stasiowski121
 

02 Sie 2009, 13:40

Alfa 156 SW - 2.4JTD 140KM - autko dla Ciebie. nie dość , że piekne, to do tego super sie prowadzi (opinia na podstawie wersji sedan), i dynamiczny silnik,a do tego oszczedny.
SimplyTheBest
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: PL

02 Sie 2009, 14:57

Zawieszenie ALFY 156 to wyrafinowana konstrukcja z przodu kolumna resorująca wspólpracująca z podwójnymi wahaczami(tzw .ukł.czworoboczny) i stabilizatorem.Prowadzeniem kół tylnych zajmuje się kolumna resorująca,dzwignie boczne dolne,drążki reakcyjne oraz stabilizator przechyłów.Ta ALFA uzyskuje niskie notowania tylko za nietrwałe zawieszenie ale tylko ten minus przewija się cały czas wokół tej Alfy z silnikiem JTD,nie pamiętam dawno samochodu ,ktorego minusem byłoby tylko nietrwałe zawieszenie ,zawsze znajduje się coś jeszcze.Niedawno wyczytałem,że trwałość przedniego zawiesia na naszych drogach oscyluje wokół 30 kkm(minimum),nie miałem nigdy Alfy więć nie powiem czy to rzeczywiście jest prawda.Myślę jednak ,że wystarczyłoby założyć elementy zawieszenia f-my.MEYLE i konkurencja niestety zostaje w tyle(w tej klasie).
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8598
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Sie 2009, 16:12

No tak ale Passat czy A4 które autor wymienił mają również wielowahaczowe zawieszenie które ma podobną trwałość na naszych drogach i w naprawie również jest podobnie. Więc nie widzę dlaczego to miało by dyskryminować Alfę :razz:
Kamilp
Początkujący
 
Posty: 158
Prawo jazdy: 01 01 2001

02 Sie 2009, 16:48

Masz racje tak jest dokładnie ale wiesz wszyscy kojarzą Włochy z dziadostwem a to duży błąd,północ Włoch to kuźnia niesamowitych technologii a i z dziadostwem nie ma nic wspólnego,chciałbym to dziadostwo u nas,oni utrzymują całe biedne południe(kontrybuty),czy Alfa Romeo 156 jest lepszym samochodem od AUDI? JTD pogrąża wiele firm w zawstydzeniu ale cóż się dziwić ,oni zaczęli z common rail,inni łamią na tym zęby,TOYOTĘ ta technologia sponiewierała, np.Mercedesa silniki common rail do tego czasu skazują użytkowników na frustracje,te najnowsze konstrukcje BMW ,boxer SUBARU np.dopiero pokażą swą trwałość,powiem wam tak ,gdyby ktoś mnie zapytał jaki silnik Common rail uważam za najbardziej godny polecenia z tych sprawdzonych wymieniłbym JTD,ktos pomyśli że głupoty piszę,mamy tutaj na forum wielu stałych forumowiczów,ani jeden z nich nie napisał dotąd ,że piszę głupoty to świadczy tylko o jednym o ich wiedzy i o tym,że głupot nie piszę,milczenie jest tego dowodem :!: No cóż pasjonatów motoryzacji jest ci tutaj dostatek i dobrze! :grin: O silnikach common rail Mercedesa krąży opinia wśród mechaników(mój znajomy pracuje w ASO Mercedesa),uważajcie na te silniki a o silnikach JTD żyje twardo opinia ,że są godne polecenia,może w końcu inne firmy zaczną w ramach globalizacji współpracować z koncernem Fiata i na ich silniki JTD umieszczać tylko swoje loga?! :lol: Mam znajomą,która miała praktykę w AMG muszę ten genialny pomysł przemycić do zarządu Mercedesa za jej pośrednictwem :mrgreen: ,koleżanko Ameering co ty o tym myślisz?! :mrgreen:Z tym genialnym pomyslem to żartowałem oczywiście ale zły nie jest.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8598
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Sie 2009, 19:11

Dishman napisał(a):Audi A4 z silnikiem 1.8 T? 150 KM, turbo benzyna, więc doznania są rewelacyjne.


Ok, ale obiło mi się o uszy, że ten silnik do długowiecznych, jak i bezawaryjnych nie należy. Czy to dużo pali?! Choć przy takim silniku raczej nie powinno. Czy dobrą opcją byłoby włożenie gazu sekwencyjnego?! Czy jest duża różnica między 1.9 TDI?

stasiowski121 napisał(a):- silnik dynamiczny i oszczędny bezkompromisowo, to jedne z najlepszych silników diesla jakie są na rynku,


Czy na niższych obrotach też czuć tą dynamikę. (przykład: niskie obroty i wyprzedzanie). Przy ilu dołącza się turbina? Czy diesel ma podobny "power" do benzyny? Ile to mniej więcej pali?

- pozycja za kierownicą jak dla mnie jest idealna ( mam 187cm ) a przestrzeni nie brakuje i z tyłu.


Czy osoba taka jak Ty dałaby radę usiąść z tyłu bez gniecenia się? Oczywiście nie mówię o luksusie. :) Czy miejsca jest mniej więcej tyle ile w Passacie czy A4? (A4 jest raczej troszkę mniejsza).

Tylko proszę Cię nie pisz że słyszałeś że Alfa jest awaryjna!


No właśnie o tym też słyszałem i nawet trochę czytałem i oglądałem.

Ok, a jak wygląda część finansowa eksploatacji i części?! (wahacze, zawieszenie, klocki, tarcze, rozrząd, itp.)

Oglądając różne oferty widzę, że wahają się one pomiędzy 14, a nawet 30 tysięcy PLN, na co zwrócić uwagę, na jaki przebieg patrzeć? Czy do 20.000 PLN uda mi się znaleźć sprawną wersję (bez kompletnie żadnego wkładu finansowego)?!

Kolejna sprawa czy przesiadając się na diesla nie zajadę go?! Znajomy tak zrobił z trzema dieslami i rozmawiając z nim powiedział, żeby lepiej wybrać benzynę.

Co myślicie o Fordzie Mondeo jeszcze? Chociaż chyba cenowo z dobrą wersją bym się nie zmieścił.

Czy lepszym i tańszym rozwiązaniem będzie sprowadzenie auta? Mam taką możliwość.

z góry dzięki wszystkim za info
horscik
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Lubliniec

02 Sie 2009, 19:43

Jeździłeś kiedyś dieslem?
W dieslu zwłaszcza tej mocy i momencie obrotowym czuć każdy ruch pedałem gazu, co do przestrzeni z tyłu to trzem dorosłym osobom może być nieco ciasno na szerokość natomiast na wysokość nie miałem problemów.
Co do Mondeo to ma trwalsze zawieszenie, tańsze jednak sporo gorzej się prowadzi i silniki TDCI są okropnie wrażliwe na jakość ropy.
Przesiadając się z benzyny pamiętaj że silnik wysokoprężny zapewnia największe przyspieszenie za sprawą wysokiego momentu obrotowego który w większości benzynowych silników beż turbosprężarki osiągany jest przy ok 5 tyś obrotów natomiast w dieslu przy ok 2000-3500 obr./min. ale te wartości to wartości przybliżone, każdy silnik m je indywidualne.
Pozdrawiam.
stasiowski121
 

02 Sie 2009, 22:00

horscik napisał(a):Ok, a jak wygląda część finansowa eksploatacji i części?! (wahacze, zawieszenie, klocki, tarcze, rozrząd, itp.)


Ja niedawno kupiłem Alfe i teraz będe wymieniał rozrząd (chyba kupie gates) + do tego pompa wody i rolki itp. to razem z wymianą 800zł, tarcze na przód i na tył mikoda koło 800zł do tego przednie wahacze gór+dół jeszcze się zastanawiam jakie kupić ale też tak 500-800zł pójdzie.

horscik napisał(a):Oglądając różne oferty widzę, że wahają się one pomiędzy 14, a nawet 30 tysięcy PLN, na co zwrócić uwagę, na jaki przebieg patrzeć? Czy do 20.000 PLN uda mi się znaleźć sprawną wersję (bez kompletnie żadnego wkładu finansowego)?!


Kupując najlepiej najpierw popatrz czy nie była cała malowana (większość które oglądałem były) i jak Ci się jakiś egzemplarz spodoba to jedź na stacje tam Ci wszystko sprawdzą. Na przebieg można patrzeć ale nie oszukuj się -10cio letnie JTD nie będzie miało 100tyś (no chyba że stan wnętrza na to wskazuje). Moja ma 170 i wnętrze jest całkiem OK. Za 20000 można kupić już fajną wersję ale bez wkładu finansowego to nie będzie - lepiej kup za 15-16tyś i miej coś na wkład finansowy.

horscik napisał(a):Kolejna sprawa czy przesiadając się na diesla nie zajadę go?! Znajomy tak zrobił z trzema dieslami i rozmawiając z nim powiedział, żeby lepiej wybrać benzynę.

Tzn. ja mam jeszcze kilka przyzwyczajeń z benzyny którą jeździłem wcześniej np. od razu po zakończonej jeździe gasze silnik lub za szybko sprzęgło puszczam ale to trochę jazd i kontroli i sobie to automatycznie wyrobie :razz:
Kamilp
Początkujący
 
Posty: 158
Prawo jazdy: 01 01 2001

02 Sie 2009, 23:19

Kamilp napisał(a):Ja niedawno kupiłem Alfe i teraz będe wymieniał rozrząd (chyba kupie gates) + do tego pompa wody i rolki itp. to razem z wymianą 800zł


Coś Ci mocno dużo za ten rozrząd chcą. Ja dałem chyba 450 zł za części (a mam troszkę więcej i "gorzej" do wymieniania bo 2,4 20V) i robociznę 150 zł zapłaciłem - części pasek Gates, rolki i napinacz SKF a pompa wody Dolz.

Co do autora tematu to nie wiem jak chodzi 2,4 140 KM (dokładnie chyba 136), ale np. w moim motorze czuć największy ciąg turbiny zaraz po przekroczeniu 2000 obrotów, wtedy przy pełnym wciśnięciu pedału gazu ciężko o przyczepność. Ogólnie samochód zbiera się dobrze już od 1800 obrotów.

Co do zajechania diesla to jest po prostu kilka zasad, tj. nie duszenie do odcięcia na zimnym, nie wyłączanie od razu po ostrej jeździe na wysokich obrotach, dobre paliwo, dobry olej.. to chyba najważniejsze. Co do samej jazdy to w naszych Polskich warunkach diesel jest najlepszym wyjściem, benzynę mamy drogą, ropę trochę tańszą, poza tym silnik diesla ma większą sprawność przez co oszczędność jest sporo większa. Wracając do tych dróg, dieslem się po prostu sprawnie i szybko wyprzedza z racji dużego momentu obrotowego, tak jak pisałem nie wiem jak to jest w wersji 140KM ale u mnie np. jest ~450Nm co dla porównania większość benzyn ma 150-250Nm, a do tego w dieslu ten moment jest dostępny "od razu" a nie przy 5-6k obrotów...
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

03 Sie 2009, 01:16

Jeśli chodzi o diesla i kombi zastanów się też nad volvem V40. Samochód przedewszystkim bezpieczny, zrywny 1.9 i 115KM w zupełności wystarcza:)
bazylian35
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: wiesz?

03 Sie 2009, 10:58

bazylian35 napisał(a):Jeśli chodzi o diesla i kombi zastanów się też nad volvem V40. Samochód przedewszystkim bezpieczny, zrywny 1.9 i 115KM w zupełności wystarcza:)


To jest też racja. Bardzo fajny samochodzik, a do tego "prawdziwe" kombi, bo jednak Alfa to kombi tylko z nazwy. Wejdzie w nią więcej niż w sedana (w którym nawet kanapa się nie składa ;) ) ale jednak nie jest to bagażówka - bo i nie powinna być.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

03 Sie 2009, 19:53

stasiowski121 napisał(a):Jeździłeś kiedyś dieslem?

Tak A4 quattro i Escortem. W A4 ciężko do sprzęgła było mi się przyzwyczaić, a Escort strasznie się mulił.

Kamilp napisał(a):lepiej kup za 15-16tyś i miej coś na wkład finansowy

OK, ale czy w takiej cenie znajdę "full opcję" nie chcę tylko skóry?!

qki007 napisał(a):Coś Ci mocno dużo za ten rozrząd chcą. Ja dałem chyba 450 zł za części (a mam troszkę więcej i "gorzej" do wymieniania bo 2,4 20V) i robociznę 150 zł zapłaciłem - części pasek Gates, rolki i napinacz SKF a pompa wody Dolz.

Mógłbyś orientacyjnie powiedzieć ile wychodzi Cię średnio utrzymanie auta na rok?! (wszystko bez paliwa). Chodzi o to, że nie sposób kupić auto, którego nie będzie się w stanie potem utrzymać.

bazylian35 napisał(a):Jeśli chodzi o diesla i kombi zastanów się też nad volvem V40.

Tak, też ładne auto, ale z doświadczenia kolegi S40 wiem, że ma niekiedy problemy, może nie tyle z autem, a z częściami, wymianą, itp.

qki007 napisał(a):Bardzo fajny samochodzik, a do tego "prawdziwe" kombi, bo jednak Alfa to kombi tylko z nazwy.

Nie zależy mi na prawdziwym kombi, ten problem mam z głowy.

Szczerze mówiąc to na samym początku moim faworytem była A4, Passat odpadał tylko ze względu na tylne jego ścięcie, jakoś w A4 ładniej to wygląda. Teraz coraz bardziej przekonuję się do Alfy i jeszcze trochę pomęczę o nią. :)

Na jaki przebieg się patrzeć? Jaki rocznik lepszy?
Która wersja 136, 140, 150, 170 KM? Przy 136 KM chyba 200 km/h to ciężko?! Czy różnica w spalaniu między najniższą, a największą mocą jest duża?
Czy przez tą tylną szybę faktycznie tak źle widać?!

Co myślicie o takich typach:
mały przebieg
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Może warto zamiast kupować w Polsce wybrać się zagranicę?!
horscik
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Lubliniec