Pomoc w wyborze kompaktu do 25 tyś

04 Wrz 2022, 18:12

Ile % aut na rynku ma te łańcuchy? A z tego marnego procenta jaka część idzie na sprzedaż właśnie dlatego, że łańcuch jest do zrobienia?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2664
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Wrz 2022, 20:41

Manted napisał(a):Jedyny minus to dwumas i rozrząd do wymiany w przyszłym roku.


Mówimy o golfie 2,0 tdi?
A ktoś diagnozował sprzęgło/dwumas? Skąd wiadomo że jest do wymiany?
Co do rozrzadu to ogólnie zrobiony raz - spokój na dłuższy czas, bo interwał wymiany to 180 tys km wg producenta.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 774
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

04 Wrz 2022, 20:48

Trevor napisał(a):bo interwał wymiany to 180 tys km wg producenta.
Tak! Mowa jest o częściach oryginalnych! Przy tym co jest na rynku zakładamy mniej więcej 80-100tys dla bezpieczeństwa
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Wrz 2022, 22:29

Ok czyli producent zaleca wymianę oleju co roku lub co 15 tys km, ale tyczy się to oryginalnego, czyli jak kupuje after market jakiś Motul to wymieniam co 5 tys km?
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 774
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

04 Wrz 2022, 22:33

Ktory producent tak zaleca? Teraz przeważnie jest to 25-30 tyś a spotkałem się nawet z 60tys a zalecenia mechanika to max 15 a najlepiej 10k.
No i nie porównuj części na pierwszy montaż do zamiennika z allegro.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Wrz 2022, 23:30

Np VW w książce serwisowej mówi raczej o 15 tys a nie 30..przy wymianie oleju:
Zdjęcie
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 774
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Yeti 1.4 TSI z 7-stopniową skrzynią biegów DSG
    SKODA wprowadza dla modelu Yeti z silnikiem 1.4 TSI 7-stopniową skrzynię biegów DSG. Mając na uwadze rosnącą popularność modelu Yeti z silnikiem 1.4 TSI (122 KM), SKODA poszerzyła ofertę umożliwiając zamówienie ...

05 Wrz 2022, 06:45

Trevor napisał(a): czyli producent zaleca wymianę oleju co roku lub co 15 tys km, ale tyczy się to oryginalnego, czyli jak kupuje after market jakiś Motul to wymieniam co 5 tys km?

Dobry jesteś :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Wrz 2022, 08:54

szybki napisał(a):Jedyny minus to dwumas i rozrząd do wymiany w przyszłym roku. Wstępnie zakładam że są to okolice 5k Chcąc nowoczesnego diesla przyjmij inny rodzaj myślenia co do kwot serwisu i napraw i tu akurat 5k.nie jest czymś nadzwyczajnym a już nie wspomnę że wymieniłeś zwykła eksploatację.


jasne, to jest tylko eksploatacja. Miałem tylko na myśli ewentualne wydatki, z którymi trzeba się liczyć. Nie chciałem żeby to wyglądało, że wytykam palcem, że jest drogo, zwykła obserwacja :).

Trevor napisał(a):Mówimy o golfie 2,0 tdi?
A ktoś diagnozował sprzęgło/dwumas? Skąd wiadomo że jest do wymiany?


NIkt nie diagnozował, to tylko założenie i ewentualny koszt, który bierzemy pod uwagę. Dwumas zwykle odzywa się w okolicach 200k

W autach, których kierowcy nie obciążają układu napędowego, a mechanizmy skrzyni biegów nie wykazują uszkodzeń, dwumasowe koło zamachowe potrafi wytrzymać przebiegi dochodzące do 200 tysięcy kilometrów
https://www.auto-swiat.pl/porady/kolo-dwumasowe-objawy-zuzycia-wymiana/evc9wyc

Kao napisał(a):Tak! Mowa jest o częściach oryginalnych! Przy tym co jest na rynku zakładamy mniej więcej 80-100tys dla bezpieczeństwa


zrobiony został w 2018r. i przejechanych zostało 36k km. Wnioskuję, że w roku 2023 powinien zostać najpóźniej wymieniony bo osiągnie wiek 5-ciu lat, tak przynajmniej pamiętam, że jest.
Manted
Nowicjusz
 
Posty: 24

05 Wrz 2022, 10:19

czyli zakładamy że coś co jest sprawne za chwilę wysiądzie tak?
No to można do tego dodać turbosprężarkę, świece żarowe, akumulator opony, masę czujników, części elektryczne itd

Zawsze można poszukać auta któremu trochę brakuje do tych 200 tys km, chociaż wg mnie to kwestia konkretnego egzemplarza a nie tylko przebiegu.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


Manted napisał(a):zrobiony został w 2018r. i przejechanych zostało 36k km. Wnioskuję, że w roku 2023 powinien zostać najpóźniej wymieniony bo osiągnie wiek 5-ciu lat, tak przynajmniej pamiętam, że jest.
Niby tak chociaż nie wiem czy przy takim przebiegu warto trzymać się kurczowo aż tak tego okresu skoro ledwo 40 tys przejechane zostało na tym rozrządzie.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 774
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

05 Wrz 2022, 11:20

Trevor napisał(a):czyli zakładamy że coś co jest sprawne za chwilę wysiądzie tak?
No to można do tego dodać turbosprężarkę, świece żarowe, akumulator opony, masę czujników, części elektryczne itd


Zawsze trzeba być gotowym. Sam mam Dwumas do wymiany w S-Max i zepsuł się książkowo 210k km, i to benzyna...

Trevor napisał(a):Niby tak chociaż nie wiem czy przy takim przebiegu warto trzymać się kurczowo aż tak tego okresu skoro ledwo 40 tys przejechane zostało na tym rozrządzie.


Rocznie robią 20k i wydaje mi się, że w następnym roku można podejść do tematu rozrządu. Oczywiście jeżeli się zdecydują.

w ogłoszeniu szprzedawca napisał, że jest po wymianie dwumasy, a w przypadku oglądanego egzemplarza przy przebiegu 212k km jescze nie było takiej wymiany.
Manted
Nowicjusz
 
Posty: 24

05 Wrz 2022, 11:27

Dwumasa, turbo, egr, wtryski - takie rzeczy po większym przebiegu się wymienia i należy je zakładać w kosztach utrzymania jeśli sprzedający nie ma dowodu na wymianę.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Wrz 2022, 14:11

galakty napisał(a):Dwumasa, turbo, egr, wtryski - takie rzeczy po większym przebiegu się wymienia i należy je zakładać w kosztach utrzymania jeśli sprzedający nie ma dowodu na wymianę.


Dokładnie takiego samego zdania jestem.
Manted
Nowicjusz
 
Posty: 24

07 Wrz 2022, 16:25

Witam

Po negocjacjach oraz licznych przemyśleniach zadecydowano o zakupie Golfa VI 2.0 TDI 110km.
Czy dobrze czy źle l, o tym przekonają się w przyszłości.

Dziękuję wszystkim za wiele cennych informacji oraz rad.
Manted
Nowicjusz
 
Posty: 24

07 Wrz 2022, 17:29

Jakiś programik na 170 koni i nic więcej do szczęścia nie potrzeba :)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 774
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017