Pomoc w wyborze kompaktu do 25 tyś

03 Wrz 2022, 20:00

Witam wszystkich
Jestem w trakcie pomocy szwagrowi i szwagierce w wyborze ich następnego samochodu. Oboje są raczej świeżymi kierowcami, prawko mają ponad rok.
Doszedłem do wniosku, że w trakcie poszukiwań będziemy brać pod uwagę poniższe modele:

Astra J
Mazda 3 II
Megane 3
Golf VI
i30

Zastanawiam się jedynie jakie silniki były by odpowiednie, rozważamy montaż instalacji LPG ale dopuszczamy też możliwość zakupu Diesla, roczny przebieg to 20k.

Golf -W dniu jutrzejszym będą oglądać Golfa VI 2.0 TDI 110km- czy ten wariant ma sens ? Podczas czytania forum nie widziałem żeby ktoś polecał Golfa, czy jest na to reguła?

Mazda - Fajne samochody, tylko ciągle myślę o rdzy, czy ta generacja również ma z nią problemy?

Astra - jeżeli benzyna to 1.4 z tego co już wiem, mamy na oku wersję 100km, warto ją rozważyć? Czy lepiej będzie szukać 1.4 T ?

Megan, i30 - nie poszukiwaliśmy jeszcze takich samochodów nie wiem też jakie silniki były w nich godne polecenia.
Mantedos
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 01 08 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: S-Max WA6
Silnik: 2.0 Duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

03 Wrz 2022, 20:13

Mantedos napisał(a):Golf -W dniu jutrzejszym będą oglądać Golfa VI 2.0 TDI 110km- czy ten wariant ma sens ? Podczas czytania forum nie widziałem żeby ktoś polecał Golfa, czy jest na to reguła?


Co kto lubi, auto do bólu poprawne (z dieslem pod maską) ale niczym szczególnym się nie wyróżnia, po prostu bezpłciowy dupowóz a kosztuje więcej niż konkurencja

Mazda - Fajne samochody, tylko ciągle myślę o rdzy, czy ta generacja również ma z nią problemy?


Ma

Astra - jeżeli benzyna to 1.4 z tego co już wiem, mamy na oku wersję 100km, warto ją rozważyć? Czy lepiej będzie szukać 1.4 T ?


Jeszcze się nie spotkałem żeby ktoś w astrze j 1.4/100 polecał. To auto jest bardzo ciężkie jak na swój segment, waży 100-150kg więcej niż konkurencja. 1.4T to minimum żeby to sprawnie jechało, jeśli ktoś nie ma żadnych wymagań co do dynamiki to 1.6/115 jeszcze ujdzie ale to wolnossące 1.4 jest pomyłką

Megan, i30 - nie poszukiwaliśmy jeszcze takich samochodów nie wiem też jakie silniki były w nich godne polecenia.


W megane 1.6/110 albo 1.4tce, w i30 w sumie każdy silnik jest ok. Jeśli bierzesz pod uwagę i30 to bliźniaczym modelem jest kia ceed


Osobiście szukałbym i30/ceed'a lub focusa 1.6
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2664
Przebieg/rok: >50tys. km

03 Wrz 2022, 20:33

Franccc, dziękuję bardzo sporo przydatnych informacji.

franccc napisał(a): ale to wolnossące 1.4 jest pomyłką

Pod kątem LPG 1.4T dobrze współpracuje?

franccc napisał(a):W megane 1.6/110 albo 1.4tce,

rozumiem, że 1.6 to jest "starsza" konstrukcja, która poradzi sobie z LPG, czy 1.4 tce też będzie w stanie?
offtop - osobiście mam clio 1.2 tce czy w tym silniku LPG ma sens?

franccc napisał(a):Osobiście szukałbym i30/ceed'a lub focusa 1.6

z Kia ceed się przesiedli, chcieliśmy spróbować czegoś innego, sprawdzę jeszcze i30'tki. Focus masz na myśli mk3?
Mantedos
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 01 08 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: S-Max WA6
Silnik: 2.0 Duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

03 Wrz 2022, 20:36

Pod kątem LPG 1.4T dobrze współpracuje?


tak

rozumiem, że 1.6 to jest "starsza" konstrukcja, która poradzi sobie z LPG, czy 1.4 tce też będzie w stanie?


obydwa przyjmą lpg

z Kia ceed się przesiedli, chcieliśmy spróbować czegoś innego, sprawdzę jeszcze i30'tki.


Jak mieli ceed'a to po co się w ogóle i30 zajmować, przecież to to samo z inaczej wygiętą blachą. A na II generację kasy za mało

Focus masz na myśli mk3?


tak
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2664
Przebieg/rok: >50tys. km

03 Wrz 2022, 20:43

franccc napisał(a):Focus masz na myśli mk3?


tak


25k to chyba za mało na mk3?
Mantedos
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 01 08 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: S-Max WA6
Silnik: 2.0 Duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

03 Wrz 2022, 20:53

W golfie na pewno na plus stosunek osiągów do spalania, bo pali śladowe ilości ropy a pojedzie bardzo przyjemnie bo poniżej 2 tys obrotów już ma cios z uwagi na moment jak to w dieslu.
Nie wiem czy jest sens bawić się w instalacje lpg przy 20 tys rocznie
jednak to ileś kosztuje, a z tego już wtedy przeznaczamy paliwko w przypadku diesla

w Astrze J wg mnie żaden wolnossak się nie sprawdzi coś co waży 1400 kg napędzane silnikami po 100-115 koni nie ma racji bytu.

Tylko pytanie no w golfie diesel a przecież Astra J tez ma dobre wysokoprężne silniki.
Ja bym nad dieslem ostro myślał.

jak dla mnie Astra, Golf, Focus i rozważyć diesla.

Co do polecana golfa na forum to jest grupa VAG dość ostro hejtowana :P w końcu niemieckie auta dosyć popularne i zawsze mają zwolenników i przeciwników.
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 267
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW serii 3 - samochód do driftu
    Kompaktowe BMW urosło już do miana legendy driftu i sięgają po nie zarówno amatorzy, jak i doświadczeni zawodnicy. Na zawodach driftingowych zobaczymy przeróżne wersje i generacje serii 3 – od już dość ...

03 Wrz 2022, 21:26

Przy 20k rocznie szedłbym w diesla, tym bardziej jeśli miałbym rozważać wolnossące 1.6... Męczarnia.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Wrz 2022, 22:20

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Ja również uważam, że w tej sytuacji powinni wybrać diesla, jednak boje się o ewentualne koszta za naprawy oraz sama obsługę.
Oni niestety nie mają doświadczenia z motoryzacja. Potrafili przez rok jeździć samochodem dziurawym tlumikiem nie wiedząc, że to awaria. Boje się,że diesel będzie zbyt skomplikowany.


Edit. Zapomniałem że mam inne konto :D , przepraszam
Manted
Nowicjusz
 
Posty: 24

04 Wrz 2022, 11:54

Megane 3 1.5 dci. Z FAP nie ma takich problemów jak z dpfem w vagu czy oplu.
A dodatku auto śmiesznie mało pali i jest dosyć komfortowe a w kombi i pojemne. W dodatku jest w czym wybierać i stosunek ceny do jakości jest bardzo dobry.

Jak nie diesel to 1.6 wolnossące też będzie ok. 1.4tce ok ale nie wiem jak z cenami aktualnie, 25k to może być trochę mało albo na styk.

No i klasycznie Fiat bravo 1.4 t jet +lpg.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 317
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

04 Wrz 2022, 13:48

hoderi145 napisał(a):Megane 3 1.5 dci. Z FAP nie ma takich problemów jak z dpfem w vagu czy oplu.


Te się nim przyglądam, i twój komentarz upewnił mnie że warto się zastanowić nad megane.

Zakupiliśmy też raport na golfa i okazuje się że miał szkodę wyceniona na 5-10 k euro. Według rysunku ucierpiał przód, niestety więcej danych nie ma.

Jeżeli stacja kontroli lub warsztat nie stwierdzi jakichś naruszeń to warto się zainteresować? Wtedy też negocjować cenę? Zaznaczam że szkoda miała miejsce 4 lata temu.
Manted
Nowicjusz
 
Posty: 24

04 Wrz 2022, 14:54

Szkoda na 5-10k ojro z przodu wyceniana po cenach Aso to mógł być np. zderzak i reflektory, trzeba obejrzeć
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2664
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Wrz 2022, 16:45

franccc napisał(a):Szkoda na 5-10k ojro z przodu wyceniana po cenach Aso to mógł być np. zderzak i reflektory, trzeba obejrzeć


Już po oględzinach, przód nie wyglądał źle, niestety nie sprawdzili daty produkcji reflektorów.

Póki co jesteśmy na etapie kalkulacji kosztów.
Sprzedawca wymieniał części na bieżąco, na co są faktury, samochód wygląda dobrze.
Jedyny minus to dwumas i rozrząd do wymiany w przyszłym roku. Wstępnie zakładam że są to okolice 5k.

Czekam jaką podejmą decyzję.
Jak się nie zdecydują to szukamy Megane
Manted
Nowicjusz
 
Posty: 24

04 Wrz 2022, 17:48

Rozrząd się zawsze robi po zakupie "profilaktycznie" więc to żaden dodatkowy koszt, i tak do zrobienia w każdym aucie
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2664
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Wrz 2022, 18:04

Manted napisał(a):Jedyny minus to dwumas i rozrząd do wymiany w przyszłym roku. Wstępnie zakładam że są to okolice 5k

Chcąc nowoczesnego diesla przyjmij inny rodzaj myślenia co do kwot serwisu i napraw i tu akurat 5k.nie jest czymś nadzwyczajnym a już nie wspomnę że wymieniłeś zwykła eksploatację.
Generalnie jest coś za coś masz więcej frajdy z jazdy i z miejsca mniejsze spalanie (oszczędności) ale musisz za to zapłacić no i wycenić ryzyko trafienia momentu życia używanego diesla przy którym będziesz wychodzić długooo na zero :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

04 Wrz 2022, 18:06

franccc napisał(a):Rozrząd się zawsze robi po zakupie "profilaktycznie" więc to żaden dodatkowy koszt, i tak do zrobienia w każdym aucie


Przy łańcuchu też w każdym wymieniasz profilaktycznie? Nic tylko kupować od Ciebie auta :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007