Pomoc w wyborze przyszłego auta

12 Wrz 2010, 12:28

Witam.

W niedalekiej przyszłości planuję kupić swój pierwszy samochód. Jestem zielony w temacie, więc postanowiłem zasięgnąć porady tutaj. Kwota jaką mogę przeznaczyć to ok. 8-9tys złotych. Oczywiście może być to samochód tańszy np. za 5-6 tysięcy. Czego chciałbym od autka? Mało awaryjne, ekonomiczne i przede wszystkim ze wspomaganiem (mile widziana jakaś elektryka tzn. el. szyby, klima) Gabarytowo nie chciałbym jakiegoś dużego auta. Będzie mi służyło głównie do celów jeżdżenia po mieście (uczelnia, zakupy itp). Powiedzmy 3 razy w miesiącu na dłuższa trasę ok 160km. W temacie siedzę już trochę czasu, mam parę wybranych modeli, które wydają się być interesujące, ale chciałbym się zapytać o waszą opinię.

- Fiat punto II (1999-2003) - słyszałem o ich dużej awaryjności
- WV Polo III - jak na razie schylam się właśnie ku temu autku
- Peugeot 206
- Rover 25
- Opel Corsa B (wersję C chyba za takie pieniądze nie dostanę)
- Honda Civic

Oczywiście jestem otwarty na inne wasze propozycje.
gemaro
Nowicjusz

Miejscowość: Wrocław

12 Wrz 2010, 12:45

seat ibiza 1.9 tdi np. diesel[link do oferty na Allegro wygasł]

b+gaz [link do oferty na Allegro wygasł].

Z tego co napisaleś to punto można by było znaleść najmłodsze i w najlepszym stanie.(jak nie jesteś antyfiat :mrgreen: ) Zobacz jeszcze na fiata bravo. Polo=ibiza tylko inne opakowanie :grin: A co do rovera to nie wiem wszyscy piszą, że drogie części i mało występujące auto ale czy ktokolwiek z nich je miał tego nie wiadomo.
Witek2010
Początkujący

Miejscowość: jokia

12 Wrz 2010, 12:51

Z Roverem bym sobie dał spokój bo może być problem z częściami i z serwisem a co do Polo to powiem tak dobrze myślisz,autko ma dość sporo miejsca w środku jak na takie autko no i unikaj silnika 1.0 to 3cylindrówka która ma mizerne osiągi.

Ja w obszar poszukiwań włączył bym jeszcze coś takiego: