Pomoc w wyborze - Vectra C 1,9 CTDI

10 Kwi 2018, 21:02

Witam Wszystkich,
Miałbym do Was ogromną prośbę o pomoc. Mam możliwość kupienia Vectry C 1,9 CTDI 150 KM 2005 r. (przed faceliftingiem) od szwagra. Samochód jest pewny, zadbany, także okazja jedna na milion.
Niestety mam obawy, ponieważ jest to diesel, a moje użytkowanie wyglądałoby następująco: codzienne dojazdy do pracy - 15 km w jedną stronę po mieście, weekendowe krótkie wypady na zakupy - powiedzmy 6 km, dw razy w miesiącu trasa 120 km, no i jeszcze trochę w wakacje...
Wiem, że diesle powinny jeździć w trasie, bo leci dwumasa i DPF, zapycha się EGR itd. ale samochód bardzo mi się podoba i jest naprawdę "dopieszczony". Szwagrowi też szkoda puszczać w obce ręce.
Czy jest szansa, że to autko pojeździ, jeśli będę się pilnował jazdy na 2000-2500 tys. obrotów, starał się łagodnie ruszać i zwracał uwagę na dopalanie DPF-a?
I jeszcze jedno pytanie: przy założeniu, że autko da radę pojeździć w takich warunkach i nadejdzie koniec żywota dwumasy (bo auto już ma 220 tys. przejechane) to czy po wymianie kompletu sprzęgła i dwumasy na LUKa przy powyższych założeniach mam szansę zrobić na tych częściach ok. 100 tys. km?
Będę bardzo wdzięczny za Wasze opinie - pomogą mi podjąć właściwą decyzję.
Pozdrawiam.
Spidreck
Nowicjusz
 
Posty: 2
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 0- 0-2000
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1,4 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

10 Kwi 2018, 21:06

Spidreck napisał(a):jeśli będę się pilnował jazdy na 2000-2500


Wtedy na pewno "dopalisz" DPFa, nie ma co...

Generalnie do miasta się diesla nie bierze, ale nie jest to zły diesel, jeśli auto jest zadbane, dopieszczone naprawdę itp, to ja bym brał. Polski rynek aut używanych to jeden wielki śmietnik, rzadko udaje się trafić zadbane auto. Brałbym tego pewniaka (o ile nim jest) i po prostu czasem go przepalił w trasie. Tak ot z dnia na dzień nie padnie.

No chyba, że nie stać Cię na wymianę dwumasy, czy regenerację turbo albo wtrysków.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Kwi 2018, 21:21

Dzięki wielkie za odpowiedź. Pisząc o tych 2000-2500 tys. obrotów bardziej chodziło mi o dbanie o dwumasę, bo w tym zakresie obrotów diesel ma stosunkowo niewielkie drgania co m a znaczenie, a dopalanie DPF-a zostawiałbym raczej na te trasy 2 x w miesiącu.
Spidreck
Nowicjusz
 
Posty: 2
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 0- 0-2000
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1,4 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

10 Kwi 2018, 21:33

Dwumasę dobija jazda na niskich obrotach (typu jadę 50 km/h na piątym biegu) oraz częste ruszanie. To pierwsze ograniczysz, na drugie nie masz wpływu. Ale bez przesady, co roku nie będziesz tego wymieniał o ile zainwestujesz w markę.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...