POMOCY!!! Dziwny problem z zapalaniem. POMOCY!!!!

19 Lis 2010, 20:28

Witam.
Jestem nowy na forum ale czytam i obserwuję tą stronkę dość często.

Od jakiegoś czasu mam problem z zapalaniem swojej AUDI.

Silniczek 2.3 NG B+ LPG II GENERACJI.

A więc do rzeczy...


Problem polega na tym że od niedawna z rana po przekręceniu kluczyka słychać że paliwo jest podawane i wtedy : zapala i na BENZ i na LPG od razu i dziwnie trochę pracuje, caly czas trzymam nogę na pedale gazu, jak puszczę to gaśnie i juz nie odpali(jeżeli już to po bardzo długim kręceniu ).
Jak odpali za pierwszym i trzymam noge na gazie to tam pogazuję go trochę i po minucie lub dwóch zaczyna trzymać obroty i jest ok . Normalnie jeżdżę, gaszę zapalam, bez problemu jest. Nawet zgaszę silnik i czy zapalę na B czy na LPG to problemu już nie ma i nie muszę trzymać na gazie nogi.

Jak postoi trochę kilka godzin to wtedy problem jest taki sam od nowa.

Robiłem tak że go zapalałem, pochodził trochę z wciśniętym gazem, i tak przejechałem kilometr lub 2 nie puszczając gazu i szybko zmieniając biegi i później sam zaczął już trzymać obroty i nie gasł.

Aha wskazówka od temperatury nie dziala, no jak ją naleci to dziala ale wentylator się wlącza, wody nie gotuje więc jest ok i od paliwa biega od prawej do lewej i też klamie.
Nie wiem czy ma to jakieś powiązanie ale wolę napisać..

Co sprawdziłem to że PB mam w baku , kable zapłonowe kupione nowe, rozrząd niedawno wymieniałem...

Prosiłbym o pomoc jak najszybciej .

Będę bardzo wdzięczny bo AUDI stoi w garażu a auto mam pożyczone i wiadomo nie mogę go trzymać wiecznie.
primo121
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: LUBLIN

20 Lis 2010, 20:27

Na początek wymień czujnik temp. - prawdopodobnie on szwankuje i nie przesyła danych o temp. silnika ( krótko mówiąc ssanie nie działa).
Warto też go podłączyć pod komp. i sprawdzić błędy.
Wskazówka od stanu paliwa nie jest uszkodzona - możesz sprawdzić rezystor w zbiorniku paliwa ten przy pływaku.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Lis 2010, 22:10

Ok dziękuję za odpowiedź.

Zamówię sobie czujnik na allegro. jest to czujnik temperatury tak ? Tak który wkręcony jest w głowice silnika ?

A co do rezystora jak się dostać do niego i gdzie on sie znajduje ? przy baku zapewne ale gdzie dokladnie.

Zamówię sobie również filtr paliwa bo szwankuje mi na PB. Natomiast na LPG jest wszystko ok. a na PB nierówno trzyma obroty, dlawi się,
primo121
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: LUBLIN

21 Lis 2010, 11:48

Jak się domyślam powinnieneś mieć dwa czujniki temperatury,jeden niebieski drugi czarny(?).Sprawdz w pierwszej kolejności multimetrem opór jednego i drugiego czujnika,może są dwa uszkodzone.Jeden jest od wskaznika cieczy,drugi odpowiada za podawanie wartości do komputera.Dwa inne kolory bo podają(powinny)inne wartości.
Leopard
Początkujący
 
Posty: 225
Miejscowość: zachodniopomorskie

22 Lis 2010, 16:38

Leopard napisał(a):Jak się domyślam powinnieneś mieć dwa czujniki temperatury,jeden niebieski drugi czarny(?).

Nie wszystkie silniki tak miały.
Leopard napisał(a):Jeden jest od wskaznika cieczy,drugi odpowiada za podawanie wartości do komputera

Niestety nie.
Jeden jest 4 pinowy i on odpowiada za wskazanie temp. na blacie i za sygnał do komputera a drugi 2 pinowy jest tylko do climatronica ( sprawdzasz na nim temp. na kanale 49 lub 51)
primo121 napisał(a):A co do rezystora jak się dostać do niego i gdzie on sie znajduje ? przy baku zapewne ale gdzie dokladnie.

W środku baku - jest do niego zamocowany pływak - nieraz wystarczy przeczyścić styki.
primo121 napisał(a):na PB nierówno trzyma obroty, dlawi się

To już lepiej go podłącz pod komp. i sprawdź co go boli.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Kierowco, pilnuj ciśnienia w oponach
    Choć wiele osób planuje wakacyjny urlop z dużym wyprzedzeniem, to często w swoich przygotowaniach do podróży nie uwzględnia kontroli stanu technicznego pojazdu. Szczególnie ważna jest kontrola ciśnienia ...