Pompa paliwa/ wodna

27 Sie 2014, 15:12

Interesuje mnie kwestia pompy, którą mógłbym użyć do innych celów.
Przepływność nie może być za duża ani za mała. Chyba pompa paliwa jest prostsza w działaniu i zasilaniu z tego co kojarzę wystarczy dać jej napięcie 12V /24V w zależności od wersji samochodu, dobrze myślę? Czy może jest to bardziej skomplikowane i nie całe z tych np. 12V "wędruje" do pompy?
Obliczyłem, że jeśli samochód spala 20l/100km, które można zrobić w 40 min to w jedną min. spala 0,5 litra. To dla mnie trochę za mało. Czy regulacja ilości pompowanej cieczy odbywa się na zasadzie zwiększania napięcia czy są jakieś specjalne czujniki? Jednymi słowy czy można np. podłączyć taką pompę pod np. 20V w celu zwiększenia jej mocy? Interesuje mnie praca 8-12 godzin dziennie w takim trybie w zależności jak długo będę w pracy.
Jest to wykonalne? Jeśli nie to są jakieś analogiczne pompy, nie tłoczące od razu 600l/h
tomasz666
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: niemam

27 Sie 2014, 16:18

pompa paliwa pompuje ze stałą maksymalną wydajnością, dawkę paliwa reguluje wtrysk/gaźnik reszta wraca z powrotem do baku pompa paliwa ma małą wydajność a zasilenie jej 20V nic nie zmieni, no może poza spaleniem :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

27 Sie 2014, 18:19

tomasz666 napisał(a):Obliczyłem, że jeśli samochód spala 20l/100km, które można zrobić w 40 min to w jedną min. spala 0,5 litra. To dla mnie trochę za mało.
Trochę błędne wyliczenia . Przy tak dużym średnim spalaniu 20l/100km chwilowe zużycie np. przy ostrym przyśpieszaniu może być nawet trzykrotne i to pompa musi nadążyć. Średnio ich wydajność wynosi 100l/godz.Rekordzista przeleje 270l/godz. Tutaj masz przykładową ofertę i i ich parametry http://energy.org.pl/kategorie.html?pro ... y=&page=24
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4885
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

27 Sie 2014, 18:28

bonifacy napisał(a):Trochę błędne wyliczenia . Przy tak dużym średnim spalaniu 20l/100km chwilowe zużycie np. przy ostrym przyśpieszaniu może być nawet trzykrotne i to pompa musi nadążyć. Średnio ich wydajność wynosi 100l/godz.Rekordzista przeleje 270l/godz. Tutaj masz przykładową ofertę i i ich parametry http://energy.org.pl/kategorie.html?pro ... y=&page=24

Czytaj więcej pompa-paliwa-wodna-vt77743.htm#p472069#ixzz3BbvTG3yF


Dziękuję bardzo. Poruszyłeś ciekawy temat odnośnie chwilowego zużycia paliwa. Czyli o ile dobrze myślę, w takim wypadku tak naprawdę jednak można więcej "wycisnąć" z pompy?
Zastanawia mnie także jak to jest z regulacją przepływu wody/ paliwa w pompie? Zakładając, że mam samą pompę podłączoną pod 20V reguluję ją jakimś zaworem, a nie napięciem?
Napewno 20V? W niektórych samochodach napisane jest np. "tdi 2.5 12/24V" myślałem, że tylko takie napięcia się liczą.
tomasz666
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: niemam

27 Sie 2014, 18:52

tomasz666 napisał(a):Poruszyłeś ciekawy temat odnośnie chwilowego zużycia paliwa. Czyli o ile dobrze myślę, w takim wypadku tak naprawdę jednak można więcej "wycisnąć" z pompy?

Przeczytaj jeszcze raz :
pocieszny napisał(a):pompa paliwa pompuje ze stałą maksymalną wydajnością, dawkę paliwa reguluje wtrysk/gaźnik reszta wraca z powrotem do baku
Dodam że jej wydajność ma wystarczyć z nadmiarem przy maksymalnym zużyciu chwilowym. Jeśli tego nie uczyni to jest zepsuta lub niewłaściwa do danego pojazdu. Warto jeszcze zaznaczyć że w samochodach pompa pracuje w układzie ciśnieniowym. Ciśnienie jest utrzymywane przez zawór przelewowy ustawiony na żądaną wartość. Przy pracy bez obciążenia pompa może przepompować więcej. Nie sprawdzałem tego.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4885
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

28 Sie 2014, 01:39

Bardzo dziękuję za pomoc. Dopytywałem się tak szczegółowo o zmianę przepływu ilości cieczy w danej jednostce czasu ponieważ w życiu nie miałem okazji mieć takiej pompy w rękach, więc nie mam pojęcia jak wyjęta, pracująca sama mogłaby być regulowana tj. czy np. gaźnik jest z nią sprzężony, czy samemu trzeba będzie zrobić prowizoryczny gaźnik.
tomasz666
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: niemam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowco, nie daj się wiosennemu zmęczeniu
    Choć tzw. wiosenne przesilenie nie jest jednostką chorobową, wielu kierowców właśnie o tej porze roku skarży się na gorsze samopoczucie i uczucie zmęczenia. Jak wpływa to na zdolność prowadzenia i bezpieczeństwo jazdy? ...