Pompa, regulator ciśnienia czy wtryski?

24 Cze 2024, 13:48

Pytanie jak w temacie: jak można zdiagnozować działanie pompy wysokiego ciśnienia czy regulatora ciśnienia paliwa?

Objawy: skoki ciśnienia (+- 30%) na biegu jałowym, falowanie obrotów.

Błędów brak, na komputerze widać tylko skoki ciśnienia w trakcie falowania.

Mechanik mówi, żeby regenerować wtryski. Mam wątpliwości czy to pomoże.
Jak można zdiagnozować działanie pompy lub regulatora? Mechanik tylko dziwnie na mnie popatrzył jak się o to zapytałem, nie był zbyt chętny żeby coś więcej sprawdzić lub w ogóle podjąć rozmowę
Adijos5
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 5

24 Cze 2024, 14:40

Sprawdzałeś, czy wokół pompy wysokiego ciśnienia lub regulatora ciśnienia paliwa nie ma wycieków paliwa. Tak samo przy wyryskach?

Warto by było podłączyć manometr do układu paliwowego, aby zmierzyć ciśnienie paliwa na różnych etapach pracy silnika (np. na biegu jałowym, podczas przyspieszania).
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9803
Zdjęcia: 34

25 Cze 2024, 07:55

Ja bym zaczął od regulatora.
Odpala bez problemu zimny czy ciepły?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16317
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Cze 2024, 09:16

Od czasu do czasu zdarza mu się odpalić i zaraz po tym zgasnąć na zimnym. Poza takimi incydentami odpala od razu - może minimalnie dłużej niż kiedyś kręci.
Ostatnio edytowany przez Adijos5, 25 Cze 2024, 09:19, edytowano w sumie 1 raz
Adijos5
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 5

25 Cze 2024, 09:18

To podobno sprawdzali mechanicy (byłem u dwóch z tym tematem) i nic nie zauważyli :/
Adijos5
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 5

25 Cze 2024, 10:20

Nie jesteś w stanie sprawdzić takiej rzeczy jak regulator ciśnienia, tylko ma podmiankę. Wtryski można wyjąć i wysłać do sprawdzenia ale i tak skończy się na "regeneracji" w jakim stanie by nie były.
Skoro auto nie ma problemu z odpaleniem ma moc itd i osiąga zadane wartości to nie ma co się czepiać bo działa. Trzeba zacząć od najtańszego czyli regulatora, jak nic się nie zmieni to wtryski na stół. Też nie podałeś co to za auto nie wiemy o jakiej konstrukcji rozmawiamy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16317
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4