Pompa wysokiego ciśnienia citroen c5 2.0 HDI

04 Sty 2020, 00:42

Witam,
mam citroena C5 2008 rok 2.0 HDI. Przy temp < 0 st. Celcjusza nie chce odpalić. Akumulator zdrowy, świece OK. Byłem na diagnozie i komputer pokazuje, że niskie ciśnienie paliwa, nie dużo ale mniej niż norma. Jeden wtrysk podawał za trochę za mało, ale zostało to poprawione. Jestem z Krakowa, jeśli wiecie co z tym zrobić i gdzie, będę wdzięczny za sugestie. Myślałem o regeneracji pompy, Pozdrawiam
Aro270
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 05 Sty 2020, 13:40

    Aro270 napisał(a):Przy temp < 0 st. Celcjusza nie chce odpalić
    Temat znany i wałkowany przez wielu użytkowników tych silników. Niestety problemów może być tu dużo.

    Czy sprawdzałeś kompresję podczas wymiany świec? Wato to zrobić.

    Czy jak masz temperaturę powyżej zera to odpala bez problemu? Przypuszczam że tak :wink: więc to nie powinno być tu problemem
    Aro270 napisał(a):komputer pokazuje, że niskie ciśnienie paliwa, nie dużo ale mniej niż norma


    Warto sprawdzić czy układ nie zapowietrza się i czy filtr paliwa nie jest zapchany.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    07 Sty 2020, 14:58

    Filtr niedawno wymieniałem, ale zauważyłem bąbelki powietrza na przezroczystym wężu paliwa, który idzie do filtra. Samochód stał lekko z górki. Możliwe że układ się przez to zapowietrzył? Dzisiaj przy -5 st C zapalił bez problemu, a był zaparkowany na równym.
    Aro270
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    09 Sty 2020, 14:24

    Aro270 napisał(a):Możliwe że układ się przez to zapowietrzył? Dzisiaj przy -5 st C zapalił bez problemu, a był zaparkowany na równym.
    Jak najbardziej tu nawet niewielka ilość powietrza spowoduje problem z rozruchem. Przy niskich temperaturach wszystko się kurczy przez co łączenia kiepskiej jakości są bardzie podatne na nieszczelności.

    Ja miałem kiedyś przy układzie chłodzenia w jednym samochodzie problem z jednym połączeniem przy temperaturach na dworzu oscylujących w pobliżu zera stopni zawsze wtedy pojawiał się miko wyciek jak już było min 5 stopni to go nie było, Pojawiał się on zawsze wtedy jak układ stygł. To oczywiście tak na marginesie :)
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    10 Sty 2020, 14:49

    Na razie przyjąłem, że to był problem, jeśli dojdę do nowych wniosków, to wrzucę na forum. Póki co dziękuję i pozdrawiam :)
    Aro270
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Pakiet tuningowy TRD dla nowego Lexusa LS
      Japońska firma TRD, dostawca fabrycznych rozwiązań tuningowych dla Lexusa, przygotowała zestaw akcesoriów do tuningu najnowszej, piątej generacji flagowej limuzyny Lexus LS F SPORT. Zestaw TRD do tuningu aerodynamicznego ...