Pomyłka przy dolewaniu oleju

08 Lip 2017, 17:19

Panowie miałem wymianę oleju. Został wlany olej prawdopodobnie 10w40 natomiast na drugi dzień dolany olej 5w30 - też prawdopodobnie...

Wiem jak to brzmi, ale niestety było to robione w certyfikowanym serwisie.

Moje pytanie brzmi czy można tak jeździć czy jednak wylać wszystko i wlać 5w30?

auto: silnik benzyna, v6 3,2
Nolimit
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: -

08 Lip 2017, 17:40

Może być że się zrobi się glut a może być tak że się wymieszaja. Bezpieczniej będzie zlać to i wlać właściwy a tym bardziej że to nie Twoja wina
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16656
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Lip 2017, 08:03

Auto,marka,silnik wiem,rocznik?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8570
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Lip 2017, 13:34

Chrysler Crossfire 2004 r. Silnik mercedesa v6 3,2 litra
Najgorzej że nie wiadomo jaki wlali - moze mineralny heh. Nie ufam im. Oni twierdza, ze mozna mieszac oleje i jest ok nawet jak wlali inny. Bez żadnej szkody...

Natomiast ja nie bede ryzykowal 300 zł i juz umowilem sie gdzie indziej na zmianę. Zaleją mi i naleją nowy 5w30 - jaki zawsze był. Wkurzam się bo zapłaciłem prawie 1800 zł za naprawę tam a nic dobrze nie zrobili. Zleciłem serwis klimi - nie działa. Pukało mi coś - jakby metaliczny dzwiek z przodu oni stwierdzili ze trzeba tuleje z tylu robic dwie. Problem nadal oczywiście istniał bo jak się okazało w innym serwisie pęknięta była spręzyna z przodu... Niezli geniusze i jeszcze wypuścić coś takiego na drogę. Serwis z akredytacją :D Nie żaden krzak. Istnieją 25 lat hehe.

Pytam tylko czy ten serwis ma rację i faktycznie mozna łaczyc oleje bez zadnego problemu. Nawet chociażby 10w40 i 5w30. Już nie mowie o mineralnym bo to raczej nie. Watpie ze maja tam mineralny, ale kto wie - mega bałagan i typowa chamówa.
Nolimit
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: -

10 Lip 2017, 14:07

Laczyc to mozna kobiete z mezczyzna w tym przypadku bezwzglednie taki olej jaki zaleca producent .
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8570
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Lip 2017, 14:16

No ja to rozumiem. Ze powinno być "zgodnie ze sztuką". Oni się nie poczuwają do niczego. Mogą jedynie mi dolać - do tego co było. Uwazaja ze nic się nie stanie. I w sumie raczej nie powinno się nic stać? Ja i tak zmienię - dla bezpieczenstwa. Pytam jedynie teoretycznie czy mozna by jezdzic bez szkody.

Pytanie teraz co zrobić? Zlać ten olej stary podobno 10w40 i zalać nowym jaki mam zawsze 5w30 czy teraz nie ma juz sensu dawać "lepszego" na "gorszy" i już wlać ponownie 10w40? Dolali mi dopiero w sobotę. A w czwartek robili całościową zmianę. I oni uważają, że nic nie przejechałem to nie bedą nic wymieniac tylko doleją bo olej jest nieuzywany praktycznie.... :D Wcześniej polowa zleciała bo zle uszczelkę zamontowali i caly olej zszedl. Oni twierdza ze polowa tylko - jednak miernik wskazuje ze jest na min...

Pominmy ten fakt bo ja juz z nimi nie rozmawiam bo to nie ma najmniejszego sensu. Co teraz najlepiej zrobić przy wymianie? wlać 5w30 mozna bez przeszkód czy lepiej juz 10w40?
Nolimit
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: -
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bernd Rosemeyer - legenda sportów motorowych
    Przed 75 laty zginął Bernd Rosemeyer, jeden z najlepszych kierowców wyścigowych w całej historii sportów motorowych. 28 stycznia 1938 roku, niespełna 28-letni kierowca poniósł śmierć w wypadku, do którego ...

10 Lip 2017, 14:32

Nolimit napisał(a):Co teraz najlepiej zrobić przy wymianie? wlać 5w30 mozna bez przeszkód czy lepiej juz 10w40?
Jeździłeś na 5W30 więc taki zalej tym bardziej że taki jest zalecany w przypadku twojego silnika. Przez ten czas co miałeś zalany 10W40 na pewno nic się nie stało, ale wymień też ponownie filtr oleju przy tej operacji bo to jest wskazane.

PS. Skoro oni tacy fachmani to jak spuścisz ten stary to zlej do bańki i powiedz im że oddajesz nowy olej niech oddadzą za niego kasę :mrgreen:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Lip 2017, 14:49

Kit tam z nimi. Napisałem jedynie do centrali żeby wskazali inny serwis pod tym brandem który wymieni mi ten olej jak się należy z filtrem itd. Tzn to za co zapłaciłem a nie moja wina, że olej zleciał (zachlapując całe podwozie, oraz komore silnika...) . Dodatkowo napisałem, ze zlecam odpłatnie wymianę sprężyn i nie życzę sobie już kontaktu ze strony tego serwisu tylko innego. No i oczywiście ze mam przedstawić fakturę itd. Wszystko przesłałem a dzisiaj dzwoni do mnie dyrektor z tego serwisu i cos tam znowu chce, gada na około. Tam wszyscy na glanc ubrani białe koszule krawaty. Dyrektor, prezes - a jak przyjechałem pokazać jak leci olej - jak z wiadra to wszyscy uciekli nagle :D A teraz po reklamacji już w centrali oni coś tam chcą ale w sumie to samo co wczesniej bo filtra nie bedzie i tak wymieniać chyba ze zapłacę. Moga dolac olej tylko nie wymienić.Takie jaja o pare groszy :D Niezły kabaret. Nie mam na to już czasu zresztą spręzyny już wymieniłem, dzisiaj olej wymienię i tyle.
Nolimit
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: -

10 Lip 2017, 15:41

Tak to jest z tymi serwisami ;/ po jak najmniejszej linii oby tylko zrobić. Działają schematycznie i czasem nie zwrócą uwagi nawet jak coś by się przydało więcej zrobić ehh... Ale filtr wymień nie jest drogi, a będziesz miał spokój że cały olej jest taki jak powinien być. To że próbują się jakoś tłumaczyć to normalna sprawa.

Powiem Ci że sam słyszałem o przekrętach typu na fakturze inny olej niż w rzeczywistości i to było potwierdzone a nie jakieś tam wymysły. Dlatego jakoś sam nie ufam dużym serwisom w takich sprawach.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Lip 2017, 16:57

Wystarczy sobie na Facebooku wpisac ,,wymien silnik,,i zobaczyc co dzieje sie z silnkami:-) Masakra.Gros silnikow zatartych juz przy przebiegu kilkudziesieciu tys .km,bardzo czesto te 3 litrowe silniki CDI Mercedesa,czemu?! :D
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8570
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Lip 2017, 21:35

No toż jak serwisy wskazują Ci że masz olej wymieniać co 30k i jeszcze leja g...o to nie ma co się dziwić że się zacierają. Autorze spokojnie możesz napisać co to za serwis to będziemy mieli na uwadze i przynajmniej będziemy odradzać innym zainteresowanym serwisowaniem u nich
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16656
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Lip 2017, 22:40

Kao napisał(a):No toż jak serwisy wskazują Ci że masz olej wymieniać co 30k i jeszcze leja g...o to nie ma co się dziwić że się zacierają
Dokładnie, ostatni przykład: rozmawiam ze znajomym który kupił nową Dacię Duster z LPG i pytam jak z przeglądami, a on że pierwszy po 30tyś. km :shock: pytam to filtrów od gazu nie wymieniają przy mniejszych przebiegach? A on na to że nie bo sam pytał o to jeżdżąc wcześniej innym zagazowanym autem.

Ci co jeżdżą na tym paliwie wiedzą jak wyglądają filtry po 10tyś. km poza tym olej szybciej się starzeje ehh... mogli chociaż te przeglądy skrócić o połowę.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Lip 2017, 22:51

Wszyscy chyba wiemy dlaczego i po co to tak funkcjonuje. :cry: kiedyś dało się zrobić silniki które wytrzymały spokojnie pół bańki a teraz..... Szkoda gadać jak któryś 200k wyjezdzi bez awarii to jest super
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16656
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Lip 2017, 13:28

15tys km i olej ziuuuu,krotkie trasy 7tysvmax.Olej low saps i dpf?Mysle,ze nrmalnie eksploatowane auto 10tys km i olej na zewnatrz.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8570
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Lip 2017, 12:44

Teraz auta produkowane są z myślą o serwisie, wcześniej były dla klientów, taka jest prawda. Co do oleju- myślę, że nic nie powinno się stać w zależności od tego ile dolewki dałeś, aczkolwiek dla bezpieczeństwa spuściłbym stary olej i zalał tym jaki zaleca producent. Jeżeli miałeś 5w30 to taki powinien być.
Petrostar
Początkujący
 
Posty: 220
Auto: VW Polo
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000