Porada - suv dla kobiety

06 Mar 2010, 15:07

Witam,
szukam porady, co do zakupu samochodu.
Sytuacja zmusiła moją mamę do zmiany auta i stoimy przed dużym dylematem.
Ma to być samochód typu SUV w cenia zamykającej się w ok. 100 tyś. zł.
Nie ukrywam, że cena odgrywa ogromną rolę - zależy nam, aby była ona jak najatrakcyjniejsza.
Wytpowaliśmy parę aut:
1. Toyota RAV4 2.0 (cena 100.000 zł)
2. Honda CR-V 2.0 (cena niemal identyczna)
3. Suzuki Grand Vitara 2.0 (trochę tańsza)
4. BMW X1 sDrive 18i (114 tyś - trochę wykracza, ale może warto?)
5. Mitshubishi Outlander 2.0 147KM (83 . 000 zł)

Wizualnie najbardziej odpowiada mi piąta propozycja, do tego rewelacyjna cena. Co sądzicie o tej propozycji?
Minusem Toyoty jak na moje jest to, że już trochę przestarzały model... niedługo następca.
Suzuki jest bardzo surowe, zaś BMW - drogie.
Co poradzicie? Macie jakieś pomysły? Może lepiej zastanowić się nad sedanami pokroju opla insignia, hondy accord, vw passata ?
Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedź! :)
szukam_porady
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: elbląg

06 Mar 2010, 15:38

ogólnie Outlander jest fajny ;) jest to dobrzy wybór,
inny fajny to GV tylko zastanów się nad silnikiem, (osobiście najlepiej jeździło mi się 1,6 w bęzynie)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

06 Mar 2010, 19:54

Z SUVów wybieram Hondę CR-V. Bardzo dobre jakościowo samochody z dobrymi jednostkami napędowymi i to zarówno diesle jak i benzyniaki. Do tego niebanalny piękny design.

szukam_porady napisał(a):Może lepiej zastanowić się nad sedanami pokroju opla insignia, hondy accord, vw passata ?

A do czego to auto jest Wam potrzebne? Jakie przebiegi będzie robić, na jakich odcinkach będzie jeździć? Miasto czy trasa? Czy przytrafiają się Wam warunki jazdy po polnej drodze, czy tylko drogi asfaltowe? Auto dobiera się pod kątem wymagań.
Pod względem racjonalnym SUV zapewnia tylko większe bezpieczeństwo ze względu na swoje gabaryty. Miejsca wcale nie musi mieć dużo więcej niż auta segmentu D w wersji kombi. SUV zużyje więcej paliwa, będzie droższy w serwisowaniu, czy nawet w głupiej wymianie opon z zimowych na letnie, itd.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

06 Mar 2010, 21:21

Przebiegi: przez 3 lata mama zrobiła prawie 150tyś. km...

Auto użytkowane będzie w róznych warunkach - zarówno trasy krajowe, jak i drogi mniej uczęszczane prowadzące do małych wiosek (ale mimo wszystko przejzde!).
Wydaje mi sie, że SUV zapewni większe bezpieczeństwo, a napęd 4x4 pomoże przetrwać zimę na polskich drogach...
Dłuższą trasę auto przebywać będzie 2-3 razy w tygodniu 160km jako rutynę i element stały, trudno mi ocenić gdzie będzie się poruszać przez okres użytkowania :)
Ważne jest też, aby sprawnie poruszać się nim (i parkować oczywiście również) w niemałym, często zakorkowanym mieście...
szukam_porady
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: elbląg

06 Mar 2010, 21:56

W ostatnim poście piszesz, o napędzie 4x4, którego BMW X1 sDrive nie posiada. sDrive to napęd na tył..
Honda CRV - Samochód wg. mnie nie za ładny (ale to rzecz gustu), dosyć dobrze wykonany, jedynie troche mogę się przyczepić do średniej jakości plastyków we wnętrzu, ale i z tym nie było najgorzej... Trochę mało miejsca na zewnętrznych fotelach tylnych (wyższe osoby jadące z tyłu na długim dystansie poczują delikatny dyskomfort), spowodowane to jest tym, że samochód zwęża się w górnej części nadwozia. Samochód, który właśnie przechodzi delikatny lifting.

Toyota RAV4 - Ciągle mówi się o legendarnej jakości samochodów japońskich marek (szczególnie potwierdza to wielka akcja serwisowa Toyoty xD). Samochód nie powalił nas na kolana... Przeciętna ilość miejsca, latająca mata w bagażniku itd. Warto trochę poczekać, przechodzi lifting, może się coś poprawi.

Suzuki Grand Vitara - Samochód kanciasty, albo się podoba, albo nie... Nam z zewnątrz tak, ale środek totalna porażka, tak samo jak bagażnik. Do tego silniki, wg. mnie zdecydowanie za słabe do masy tego samochodu.

O BMW już pisałem, więc nie będe powtarzał.

Mitsubishi - Samochód fajny, duży, przestronny. Z rozsądnie skalkulowaną ceną. Warty polecenia. Jest jeden drobny mankament, z tym silnikiem, który podałaś występuje z 5 skrzynią biegów.

Od siebie dorzucę jeszcze: VW Tiguana i Subaru Forestera, oraz wchodzącego na rynek Hyundaia ix35.

VW - Samochód w cenie, którą podajesz posiadał by 150 konny silnik o poj. 1,4 l. oraz napęd na 4 koła. Fajny samochód, starannie wykonany. Właściwie to nie mam się do czego przyczepić.

Subaru - Samochód posiadający legendarny napęd. Podczas jazdy testowej sprzedawca wziął nas w teren. To nas oszołomiło. Samochód odpadł, ze względu na okropny wygląd.

Hyundai - Pojazd debiutujący na rynku. Dzisiaj byliśmy na jeździe próbnej. Posiada sportową linię, co bardzo ogranicza widoczność, oraz funkcjonalność. W środku trochę mało miejsca na nogi, szczególnie z tyłu.

Mam nadzieję, że chociaż trochę wam pomogłem.
Ostatnio edytowany przez piotreq, 07 Mar 2010, 09:01, edytowano w sumie 1 raz
piotreq
piotreq
Zaawansowany
 
Posty: 519
Miejscowość: Bydgoszcz

07 Mar 2010, 07:28

Dzięki wielkie ;)

[ Dodano: Nie Mar 07, 2010 11:13 ]
Wypowie się ktos w kwestii wyboru auta segmentu D?
A co z kompaktami? Nowa Astra z silnikiem turbo?
Proszę o rady i sugestie! :)
szukam_porady
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: elbląg
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lamborghini Miura P400 Roadster
    Miura Roadster to kolejny rarytas w świecie sportowych kabrioletów. Włosi nigdy nie wprowadzili do produkcji wariantu cabrio swojej ikony – uznawanej przez niektórych za pierwszy supersamochód w ...

07 Mar 2010, 20:45

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] a co powiesz na to? niektorym przeszkadza troche twarde zawieszenie, ale mysle, ze warty uwagi :wink:
marjan
Początkujący
 
Posty: 86
Miejscowość: Tomaszow Maz

08 Mar 2010, 15:05

szukam_porady napisał(a):Auto użytkowane będzie w róznych warunkach - zarówno trasy krajowe, jak i drogi mniej uczęszczane prowadzące do małych wiosek (ale mimo wszystko przejzde!).
Wydaje mi sie, że SUV zapewni większe bezpieczeństwo, a napęd 4X4 pomoże przetrwać zimę na polskich drogach...
Dłuższą trasę auto przebywać będzie 2-3 razy w tygodniu 160km jako rutynę i element stały, trudno mi ocenić gdzie będzie się poruszać przez okres użytkowania :)
Ważne jest też, aby sprawnie poruszać się nim (i parkować oczywiście również) w niemałym, często zakorkowanym mieście...

Moim zdaniem niepotrzebny jest Wam SUV. Oczywiście jest istotna kwestia bezpieczeństwa. W SUVie siedzi się wyżej niż w innych osobówkach, ma on też większą masę własną, a przy kolizjach jest tak, że rację ma większy i cięższy. Dlatego nie podważam bezpieczeństwa SUVów.
Również prawdą jest, że napęd stały, bądź dołączany na 4 koła to bardzo przydatna sprawa zimą. Jeszcze na drogach krajowych można sobie poradzić, ale jak się zacznie jeździć po "wioskach", które potrafią być kiepsko odśnieżane, to napęd na 4 koła przydaje się.
Komfort jazdy SUVem też jest w trasie wyższy, bo siedzi się wysoko i można lepiej obserwować co jest przed nami, ma to znaczenie przy wyprzedzaniu, jak i przy ruszaniu na światłach w korku.

Ale... SUV pociąga za sobą koszty. Mówiłem o serwisowaniu, kupowaniu części, przeglądach. Do tego dochodzi wyższe spalanie. SUV jest wyższy, ma zatem gorszy współczynnik aerodynamiczny, jest cięższy i potrzebuje tym samym większego, mocniejszego silnika, który spali więcej. Napęd na 4 koła też jest droższy, bo auto przez to więcej pali.
Czy poruszając się po drogach w Polsce trzeba jeździć SUVem, czy wystarczy auto segmentu D w kombi (jeżeli potrzebne jest duże ilości miejsca)? Moim zdaniem wystarczy segment D. Mozna dostać lepiej wyposażone, młodsze samochody. Jak np. Mazda 6 (po liftingu przepiękna), czy VW Passat. auta te w trasie zamiast 8 litrów spalą 5 litrów ON. Zapewniają komfort i bezpieczeństwo.

SUVa kupowałbym wtedy gdybym musiał dojechać do kogoś polną drogą, która latem jest bezproblemowa dla każdego samochodu, ale zimą ma na sobie zwały śniegu, a jesienią i wiosną robi się na niej błoto.

Poszukaj sobie też Mazdy CX6. Dla mnie obok Hondy CR-V najlepszy SUV.

PS. Aha, no i przy takich przebiegach tylko i wyłącznie silnik diesla.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

14 Mar 2010, 15:13

PODBIJAM TEMAT.
Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi.

Rozwiejcie moje wątpliwości - SUV czy auto klasyczne? Myslę, że auto segmentu D za tą ceną można kupić w lepszej konfiguracji. Co - w odniesniu do wcześniej wymienionych SUVów - sądzicie o:
- Toyocie Avensnis
- Oplu Insignii

Podobają mi się wizualnie, mają dobrą opinię no i przyzwoitą cenę.
Uważam, że Citroen C5, Mazda6, Reanult Laguna nie są 'partnerami' do Toyoty i Opla (przegrywają ceną, wysposażaniem itp) a VW Passat jest już oklepany i chyba czas na nowy model...
Jeszcze raz proszę o rady.
szukam_porady
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: elbląg