
Zaczniemy chronologicznie i na pierwszy rzut idzie jednostka która była produkowana wcześniej czyli wersja silnika Gamma.
Silnik 1.4 Gamma (G4FA) MPI produkowany był od 2006 do 2014 roku ale możemy go spotkać w samochodach nawet do 2016 roku. Występował w trzech wersjach mocy 90KM, 101KM i 109KM. Jest to jednostka na wielopunktowym wtrysku z rozrządem opartym na łańcuchu z bezstopniowym systemem zmiennych faz rozrządu CVVT. W tym silniku nie mamy hydraulicznych popychaczy zaworów i kontrolę luzu trzeba przeprowadzać co około 100tkm według zaleceń producenta.


Wady: przy jeździe w mieście potrafi się lekko rozciągać łańcuch i przez to lekko hałasować, silnik jest trochę słaby przez co dynamika cierpi, zbyt wysokie przełożenie dla szóstego biegu.
Silnik 1.4 Kappa (G4LC) MPI produkowany od 2013. Występuje w dwóch wersjach 100KM i 101KM. Więc tu łatwo go pomylić z poprzednikiem bo mamy przynajmniej trzy lata kiedy występowały oba silniki. Jest to również jednostka na wielopunktowym wtrysku z rozrządem opartym na łańcuchu z bezstopniowym podwójnym układem zmiennych faz rozrządu Dual-CVVT. Mamy tu blok silnika wykonany w innej technologii (odlew wysokociśnieniowy aluminium) przez co jest on znacznie lżejszy. Ciekawym rozwiązaniem jest napęd rozrządu który nazywany jest rozrządem cichobieżnym bo mamy tu łańcuch płytkowy, zastępujący łańcuch typu rolkowego. Takie zoptymalizowanie konstrukcji pozwoliło znacznie zredukować zmieniające się obciążenia oraz hałas zazębiania się kół z łańcuchem. W takim rozwiązaniu łańcuch nie wymaga żadnych czynności obsługowych i nawet nie jest przewidziana jego wymiana. Dużym plusem jest zastosowanie w tym silniku hydrauliki na zaworach (hydrauliczna kompensacja luzu zaworów).

Wady: trochę głośna praca przy wyższych obrotach, dynamika lepsza niż u poprzednika ale mogło by być lepiej.

Podsumowując oba silniki są godne polecenia ale bardziej ten drugi w wersji Kappa który pomimo takiej samej mocy znacznie lepiej sobie radzi z dynamiką i jest bardziej elastyczny do tego jest bardziej bezobsługowy.
Tu silnik Kappa z automatyczną skrzynią z Hyundai i20.

