Poszukiwani właściciele samochodów Nissan Navara D22

17 Lis 2009, 22:29

:shock: Witam koledzy tak czytam te forum i czytam aż tu nagle widze rownież ten sam problem jak i u was mam Navare nissan 133km 2004 rok i przed wczoraj poszedl mi wał korbowy i tłok na trzecim garze przy predkosci 80km na godzine i jestem w szoku jak to mozliwe mam autko serwisowane dbam o wszystko a tu rozpacz bo co mam zrobic samochod stoi w serwisie w Poznaniu i szukam czesci jak blok wał i tłoki czy jest w stanie ktos pomoc gdzie mozna kupic ale uzywke bo sam wał nowy kosztuje 9 tys.zł.nie stac mnie na to prosze o pomoc Pozdrawiam :???:

[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 19:23 ]
:???: Witam jak się okazało to pęk korbowód skrzywił wał pęk blok tak że katastrofa a miałem piękne autko a teraz przyjdzie mi szukać silnik i co za tym idzie duży wydatek
Witam tak czytam forum i jestem zaskoczony
Irek 64
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Rogozno

21 Lis 2009, 06:58

No cóż pd niedawne jeżdżę D22 przebieg obecnie 230 000 km. jak narazie jednym z mankamentów była kontrolka hamulców ale po dolaniu płynu temat znknął, następnie kontrolka pracy silnika ale tojuz chyba moja wina - brałem niepewne paliwo :-) wymiana filtra paliwa pomogła. zastanawia mnie natomiast coraz dł€ższy czas swiecenia kontrolki ciśnienia oleju po rozruchu. Czytałem, że to się zdarza więc prawdopodobnie czeka mnie wymiana pompy olejowej. Ogólnie furka w bardzo dobrym stanie, zadbana pochodzi z Belgii. A i jeszcze jedno minimalnie nieszczelny układ klimy czyli trzeba poprostu wymienic oringi na przewodach. To byłoby chyba wszystko odnosnie mojego D22. :- śmieszy mnie temat jak podjechałem do serwisu tylko nie firmowego z prosba o odczyty z komputera, gośc za holerę nie chciał uwierzyć że to nissan Pick Up a nie Navara i strugał jarząbka z laptopem bo za nic mu to nie wychodziło :-)
To w teren :-)
kamyk37
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Ostrołęka

21 Lis 2009, 18:56

kamyk37 napisał(a):No cóż pd niedawne jeżdżę D22 przebieg obecnie 230 000 km. jak narazie jednym z mankamentów była kontrolka hamulców ale po dolaniu płynu temat znknął, następnie kontrolka pracy silnika ale tojuz chyba moja wina - brałem niepewne paliwo :-) wymiana filtra paliwa pomogła. zastanawia mnie natomiast coraz dł€ższy czas swiecenia kontrolki ciśnienia oleju po rozruchu. Czytałem, że to się zdarza więc prawdopodobnie czeka mnie wymiana pompy olejowej. Ogólnie furka w bardzo dobrym stanie, zadbana pochodzi z Belgii. A i jeszcze jedno minimalnie nieszczelny układ klimy czyli trzeba poprostu wymienic oringi na przewodach. To byłoby chyba wszystko odnosnie mojego D22. :- śmieszy mnie temat jak podjechałem do serwisu tylko nie firmowego z prosba o odczyty z komputera, gośc za holerę nie chciał uwierzyć że to nissan Pick Up a nie Navara i strugał jarząbka z laptopem bo za nic mu to nie wychodziło :-)
:smile: No to masz szcęscie ale na te kontrolkę oleju musisz zwrocic uwage bo to zaczyna sie na wale a stamtąd wychodzi ciśnienie wiesz np.panewki i korbowód musisz brac to pod uwagę to po prostu ostrzeżenie tak że to tak wygląda zachowałem się jak specjalista ale tyle wiem i mogę to potwierdzić :wink: Pozdrawiam
Witam tak czytam forum i jestem zaskoczony
Irek 64
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Rogozno

08 Gru 2009, 19:12

koledzy zrobione
piec od d 40 (yd25) jes identyczny tyle ze bez wady
stare zostaje głowica wtryski obudowa rozrządu pompa paliwa kruciec filtra oleju koła pasowe paski miska olejowa turbina reszta nowa
no i do wyrzucenia wałki wyrównoważające
tomekh2
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Rzeszów

16 Gru 2009, 20:45

niedawno kupiłem navare 2003 z rozwalonym silnikiem, i po tym co tu przeczytałem to zaczynam już żałować :( , czy d40 pasuje caly czy trzeba go jakoś przerabiać bo ja w tym jestem całkiem zielony
z góry dzieki za odpowiedz
marko_2666
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: vaxjo- sveden

17 Gru 2009, 14:42

marko_2666 napisał(a):niedawno kupiłem navare 2003 z rozwalonym silnikiem, i po tym co tu przeczytałem to zaczynam już żałować :( , czy d40 pasuje caly czy trzeba go jakoś przerabiać bo ja w tym jestem całkiem zielony
z góry dzieki za odpowiedz
Witam mogę coś powiedzieć bo miałem navarę i tak ją chwaliłem ale się zawiodłem .......nie powiem bo super autko ale wały maja do kitu ja rozwaliłem cały silnik pęk korbowód a reszta to już reakcja łańcuchowa .....czyli pęk blok wał //.......ale jeszcze zależy jak pęknie bo jak w połowie to katastrofa nic nie zostanie ......Ale juz przed świętami odbieram z remontu i jestem zmuszony go sprzedać bo się przeliczyłem .....Pozdrawiam
Witam tak czytam forum i jestem zaskoczony
Irek 64
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Rogozno
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Bezpieczna jazda w nocy
    Jazda w nocy poza obszarem zabudowanym jest bardziej niebezpieczna i trudniejsza niż za dnia. Podstawowym powodem jest ograniczony zasięg widzenia drogi, przeszkód oraz innych uczestników ruchu drogowego. "W ...

02 Lut 2010, 19:30

witam . kupiłem navarkę z 2003r 133km z rozerwanym blokiem.silnik d22
chcę kupić blok od d40 czy napewno wszysko pasowało?
proszę o poradę.
dziękuje.
Mariusz
kancelariasc
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: sosnowiec

04 Lut 2010, 19:55

kancelariasc napisał(a):witam . kupiłem navarkę z 2003r 133km z rozerwanym blokiem.silnik d22
chcę kupić blok od d40 czy napewno wszysko pasowało?
proszę o poradę.
dziękuje.
Mariusz
Witam kolego ja tez miałem problem i nic nie pasuje od d40 nawet ma koła 17 cali a te nawarki mają 16 cali .......... A tak na temat to poszedł blok dlaczego ?????.....bo ja miałem to samo .......pękła dolna półka korbowodu i poszedł wał blok tak ze koło 16 tys. zł. wyszedł mi remont :???: Pozdrawiam
Witam tak czytam forum i jestem zaskoczony
Irek 64
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Rogozno

16 Lut 2010, 20:23

Irek 64 napisał(a):
kancelariasc napisał(a):witam . kupiłem navarkę z 2003r 133km z rozerwanym blokiem.silnik d22
chcę kupić blok od d40 czy napewno wszysko pasowało?
proszę o poradę.
dziękuje.
Mariusz
Witam kolego ja tez miałem problem i nic nie pasuje od d40 nawet ma koła 17 cali a te nawarki mają 16 cali .......... A tak na temat to poszedł blok dlaczego ?????.....bo ja miałem to samo .......pękła dolna półka korbowodu i poszedł wał blok tak ze koło 16 tys. zł. wyszedł mi remont :???: Pozdrawiam


Jak nie pasuje jak pasuje blok tłoki wał korbowody wał panewki reszta od d22. Zrobiłem od remontu 6 000 km śmiga aż miło. Jeszcze tylko turbo do regeneracji
tomekh2
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Rzeszów

24 Mar 2010, 19:14

koledzy! czy sprawa podania nissana do sądu w sprawie odszkodowania za rozlatujące się silniki w navarach d22 znalazła swój finał? tydzien temu pękł mi korbowód na trzecim garze, na szczęście na tym sie skończyło. czy nissan uznał komus taką usterke za wadę fabrycznom? 150 tys. km 2004 r. proszę o informacje w tej sprawie
pawelg
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: K-ca

25 Mar 2010, 00:25

w 6cio letnim aucie wada fabryczna?? :mrgreen:
awarie po okresie gwarancyjnym są rzeczą normalną i tego żadna firma nie uzna za za wade fabryczną, zresztą podejrzewam że nie wszystkie przeglądy i naprawy kolega robił w ASO :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

25 Mar 2010, 17:33

Witam wszystkich,jestem nowy na forum ale Navarą d22 śmigam parę lat.Czytam wasze przypadki z silnikami i zastanawiam się czy ktoś z was myślał nad przyczną tych awari,one zdarzają się w samochodach z przebiegami około 100 tys nie wcześniej.Co jest przyczyną,słabiej działająca pompa oleju,wyciągający się łańcuch napędu pompy cz jeszcze coś innego.Morze trzeba co 100,120 tys km wymieniać to wszystko pomimo tego,że jest rozrząd na łańcuchu.
ROBERT14
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: WARSZAWA

28 Mar 2010, 23:39

Perzeczytane na innym forum ale dotyczy waszego silnika Silnik YD25 nie jest skażony francuską myślą techniczną. Francuzi mogli jedynie wsadzać swoje łapy przy wskazywaniu poddostawców.
Konstrukcyjne to bardzo udany silnik, zapewniający dobre osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa.
Przyczyną usterek są panewki korbowodowe, które zostały wykonane przez gównianego podwykonawce i zamontowane w pewnej partii silników.
Dziura w bloku to końcowe stadium usterki, wcześniej są stuki, które można usłyszeć, później luzują się śruby stopy korbowodu, dziura jest na końcu.
Generalnie stuk można wyłapać, wymiana panewek rozwiązuje problem. Przegapienie tego etapu to dziura w bloku.
W instrukcji kampanii "panewki YD25DDTI" stoi jak byk - wymiana na życzenie klienta po wystąpieniu objawów (i seria zdjęć zniszczonych panewek i tłoków).
rozmawiałem wczoraj ze gościem z ASO nissana i powiedział, że faktycznie jest akcja serwisowa i nissan jakąś tam częśc kosztów zwraca (po długich wojnach z klientem) jak trzeba panewki wymienić albo jak się silnik zesra z tego powodu
Michau777
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: blisko wawy

29 Mar 2010, 09:44

Michau777 napisał(a):Silnik YD25 nie jest skażony francuską myślą techniczną. Francuzi mogli jedynie wsadzać swoje łapy przy wskazywaniu poddostawców.
Konstrukcyjne to bardzo udany silnik, zapewniający dobre osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa.


No tak, tylko że część tych podwykonawców jest francuska, związana z Renault :lol:


Michau777 napisał(a):Konstrukcyjne to bardzo udany silnik, zapewniający dobre osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa.


Mocno ponury żart.
Draak
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: inąd

10 Sie 2013, 22:18

Witam, moja navara jest z 2003, przebieg 145 tys km, od pewnego czasu po porannym rozruchu słychać było coraz głośniejsze stuki z rozrządu, nawet ponad 10 minut od uruchomienia silnika (ok 2 minut to normalne), po rozgrzaniu ustawały, mechanik twierdził że ten typ tak ma ale uparłem się że ma go rozebrać (wpisy na forach zaczynają się od coraz głośniejszych stuków a potem 3 i 4 cylinder zatarty lub korbowód pęka), niestety aby zweryfikować przyczynę jest dość dużo roboty, dolny napinacz widoczny po zdemontowaniu miski olejowej, okazało się że w napinaczach są dziury o średnicy ok 1cm, dodam że napinacz to tłok który ma się trochę wysunąć i zatrzymać, jeśli ma dziurę, olej zamiast trafiać na tłoki, wał itp. przelewa się przez nie co powoduję zmniejszenie ciśnienia na pozostałych elementach, domyślam się że może to być jedna z przyczyn zacierania się silnika, mając zdemontowaną miskę warto też sprawdzić panewki, dodatkowo dobry olej i rozsądne przebiegi między wymianami powinny zmniejszyć ryzyko poważniejszych usterek.
zp5
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 16 10 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nissan
Silnik: 2,5 di 133km
Paliwo: Diesel
Typ: Pickup
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003