Poszukuję auta o konkretnej specyfikacji

26 Wrz 2016, 19:55

Witam!
Jest to mój pierwszy post na forum i nie jestem pewien czy temat jest właściwy, dlatego w razie błędów bardzo proszę o informację.
Poszukuję swojego pierwszego auta osobowego. Chciałbym przeznaczyć na nie max 14000 zł. Generalnie nie zależy mi na konkretnych ofertach, a jedynie na modelach, którym mógłbym się przyjrzeć. Auto będę użytkował w 80% w mieście. Myślę, że rocznie nie przekroczę nawet 8 tyś km, dlatego benzyna chyba będzie najlepsza. Przede wszystkim zależy mi aby było wyposażone w światła do jazdy dziennej oraz cyfrowy prędkościomierz. Jeśli chodzi o sam typ samochodu to najbardziej podoba mi się 5-drzwiowy hatchback. Obecnie znalazłem jedynie Renault Megane, które spełnia w dużej mierze moje oczekiwania. Czy znacie jeszcze jakieś modele ?

Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam!
robert93
Nowicjusz
 
Posty: 21
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 09 11 2016
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Honda Civic
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

26 Wrz 2016, 20:08

Toyota Yaris ma cyfrowy prędkościomierz i obrotomierz, 5drzwi i hb. :ok:
twecho
Początkujący
 
Posty: 64
Auto: M

27 Wrz 2016, 00:15

Idiotyczne wymagania :o
Citroen c4 ma cyferki, a DRL sobie zamontujesz
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Wrz 2016, 08:44

Idiotyczne wymagania :o

Co jest idiotycznego w marzeniach ? :ok:

Dziękuję za propozycję. Może faktycznie światła do jazdy dziennej zamontuje osobno - choć muszę zapoznać się jaki będzie ich koszt.
robert93
Nowicjusz
 
Posty: 21
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 09 11 2016
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Honda Civic
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

27 Wrz 2016, 10:15

robert93 napisał(a):Może faktycznie światła do jazdy dziennej zamontuje osobno - choć muszę zapoznać się jaki będzie ich koszt.
200zł
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Wrz 2016, 14:33

Światła do jazdy dziennej to głupota. Może nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę ale ten obowiązek zapalonych świateł za dnia naprawde poprawia widocznośc aut, nawet w silnym słońcu. LEDy to tylko tak z przymusu bo ich z daleka i tak nie widać. Że nie wspomnę o tym że połowa aut ma dzienne światła tak zrobione że tył w ogóle nie świeci - Bożę, co za idiota to wymyślał.
Reasumując, jestem zdania że dla własnego i cudzego bezpieczeństwa lepiej używać tradycyjnych świateł. Jak chcesz dzienne to przynajmniej porządnie je zrób

A co do cyfrowych wskaźników to zerknij na C4 - w środku jest tyle wyświetlaczy że powinny zaspokoić Twój głód :P
stark
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Audi RS 6 Avant - 700 Nm momentu obrotowego i 560 KM mocy
    W polskich salonach Audi można już zamawiać najnowszy, sportowy model z Ingolstadt – RS 6 Avant . Ten wyjątkowy samochód to połączenie 412 kW (560 KM) mocy i 700 Nm momentu obrotowego , z ogromnymi walorami użytkowymi ...

01 Paź 2016, 14:08

stark napisał(a):Światła do jazdy dziennej to głupota. Może nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę ale ten obowiązek zapalonych świateł za dnia naprawde poprawia widocznośc aut, nawet w silnym słońcu. LEDy to tylko tak z przymusu bo ich z daleka i tak nie widać

Gumno prawda.
Jak zainstalujesz jakiś szajs z allegro z jakąś lewą homologacją RL albo taką na pozycje DRL to tak jest. Dobrze zamontowane LEDy dają ładnie po oczach, że nie spojrzysz bezpośrednio na nie w dzień z odległości kilku metrów (wiem, bo miałem i nawet poprawiałem montaż, bo świeciły na boki jak były zainstalowane zgodnie z wygięciem klosza)
Problem jest taki, że SKP tego nie kontrolują...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Paź 2016, 15:23

dzida napisał(a):Jak zainstalujesz jakiś szajs z allegro z jakąś lewą homologacją

I pewnie 90% aut takie ma, stąd moje odczucia
dzida napisał(a):Problem jest taki, że SKP tego nie kontrolują...

I tu się zgodzę, w ogóle sprawa z tymi światłami jest trochę zostawiona w krzakach. Nie ma jasnych regulacji na ten temat jak maja działać i wyglądać. Tak jak napisałem - powinny działać wtedy także tylne światła pozycyjne. Powinny być jasne jak piszesz.
stark
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

01 Paź 2016, 15:35

stark napisał(a):Nie ma jasnych regulacji na ten temat jak maja działać i wyglądać.

Wszystko jest - dokładne wytyczne montażu z odstępami, maksymalną odległością od brzegu karoserii i minimalną wysokością. Światła mają się załączać po włączeniu zapłonu/silnika i wyłączać automatycznie po włączeniu świateł pozycyjnych.
Na początku był przepis, że światła do jazdy dziennej miały się świecić z tylnymi pozycjami ale było to bezsensowne rozwiązanie, dlatego z niego zrezygnowano (nie poprawia widoczności, a dalej trzeba było włączać pstryczek od świateł).
Proste łatwe i przejrzyste ale jak jest u nas:
- ludzie kupują światła za 30-40zł z oznaczeniem DRL (pozycyjne), a w aukcji ładnie rozwinięto skrót jako Dayline Running Lights, czyli światła do jazdy dziennej (ma być oznaczenie RL)
- montują jak chcą aby łatwiej - światła są za blisko siebie, za nisko albo świecą na boki
- w tanich lampach szybko wypalają się LEDy i ledwo to świeci
- kolejna plaga to montowane moduły, które włączają światła długie na moc ok. 30-40% (nielegalne)
- światła do jazdy dziennej mogą być używane tylko przy ładnej pogodzie ale czy deszcz, mgła czy śnieg ludzie i tak nie włączają mijania
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Paź 2016, 12:10

Kilka razy spotkałem się na drodze z DRLami z tyłu, rzecz jasna były czerwone, ale wyglądało to komicznie :mrgreen:
No i w obydwu przypadkach były to Audi :naughty: 80 i a4 b7
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004