Poszukuję auta o konkretnej specyfikacji

26 Wrz 2016, 20:55

Witam!
Jest to mój pierwszy post na forum i nie jestem pewien czy temat jest właściwy, dlatego w razie błędów bardzo proszę o informację.
Poszukuję swojego pierwszego auta osobowego. Chciałbym przeznaczyć na nie max 14000 zł. Generalnie nie zależy mi na konkretnych ofertach, a jedynie na modelach, którym mógłbym się przyjrzeć. Auto będę użytkował w 80% w mieście. Myślę, że rocznie nie przekroczę nawet 8 tyś km, dlatego benzyna chyba będzie najlepsza. Przede wszystkim zależy mi aby było wyposażone w światła do jazdy dziennej oraz cyfrowy prędkościomierz. Jeśli chodzi o sam typ samochodu to najbardziej podoba mi się 5-drzwiowy hatchback. Obecnie znalazłem jedynie Renault Megane, które spełnia w dużej mierze moje oczekiwania. Czy znacie jeszcze jakieś modele ?

Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam!
robert93
Nowicjusz
 
Posty: 21
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 09 11 2016
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Honda Civic
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

26 Wrz 2016, 21:08

Toyota Yaris ma cyfrowy prędkościomierz i obrotomierz, 5drzwi i hb. :ok:
twecho
Początkujący
 
Posty: 64
Auto: M

27 Wrz 2016, 01:15

Idiotyczne wymagania :o
Citroen c4 ma cyferki, a DRL sobie zamontujesz
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Wrz 2016, 09:44

Idiotyczne wymagania :o

Co jest idiotycznego w marzeniach ? :ok:

Dziękuję za propozycję. Może faktycznie światła do jazdy dziennej zamontuje osobno - choć muszę zapoznać się jaki będzie ich koszt.
robert93
Nowicjusz
 
Posty: 21
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 09 11 2016
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Honda Civic
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

27 Wrz 2016, 11:15

robert93 napisał(a):Może faktycznie światła do jazdy dziennej zamontuje osobno - choć muszę zapoznać się jaki będzie ich koszt.
200zł
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Wrz 2016, 15:33

Światła do jazdy dziennej to głupota. Może nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę ale ten obowiązek zapalonych świateł za dnia naprawde poprawia widocznośc aut, nawet w silnym słońcu. LEDy to tylko tak z przymusu bo ich z daleka i tak nie widać. Że nie wspomnę o tym że połowa aut ma dzienne światła tak zrobione że tył w ogóle nie świeci - Bożę, co za idiota to wymyślał.
Reasumując, jestem zdania że dla własnego i cudzego bezpieczeństwa lepiej używać tradycyjnych świateł. Jak chcesz dzienne to przynajmniej porządnie je zrób

A co do cyfrowych wskaźników to zerknij na C4 - w środku jest tyle wyświetlaczy że powinny zaspokoić Twój głód :P
stark
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Akumulator zimą - dbamy o niego aby nas nie zawiódł!
    Czy z akumulatorem w naszym aucie jest wszystko w porządku, a jeśli coś jest nie tak to jak poradzić sobie gdy pojawiają się pierwsze problemy... Kiedy trzeba kupić nowy? Nie warto od razu biec po nowy akumulator, gdy auto ...

01 Paź 2016, 15:08

stark napisał(a):Światła do jazdy dziennej to głupota. Może nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę ale ten obowiązek zapalonych świateł za dnia naprawde poprawia widocznośc aut, nawet w silnym słońcu. LEDy to tylko tak z przymusu bo ich z daleka i tak nie widać

Gumno prawda.
Jak zainstalujesz jakiś szajs z allegro z jakąś lewą homologacją RL albo taką na pozycje DRL to tak jest. Dobrze zamontowane LEDy dają ładnie po oczach, że nie spojrzysz bezpośrednio na nie w dzień z odległości kilku metrów (wiem, bo miałem i nawet poprawiałem montaż, bo świeciły na boki jak były zainstalowane zgodnie z wygięciem klosza)
Problem jest taki, że SKP tego nie kontrolują...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Paź 2016, 16:23

dzida napisał(a):Jak zainstalujesz jakiś szajs z allegro z jakąś lewą homologacją

I pewnie 90% aut takie ma, stąd moje odczucia
dzida napisał(a):Problem jest taki, że SKP tego nie kontrolują...

I tu się zgodzę, w ogóle sprawa z tymi światłami jest trochę zostawiona w krzakach. Nie ma jasnych regulacji na ten temat jak maja działać i wyglądać. Tak jak napisałem - powinny działać wtedy także tylne światła pozycyjne. Powinny być jasne jak piszesz.
stark
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

01 Paź 2016, 16:35

stark napisał(a):Nie ma jasnych regulacji na ten temat jak maja działać i wyglądać.

Wszystko jest - dokładne wytyczne montażu z odstępami, maksymalną odległością od brzegu karoserii i minimalną wysokością. Światła mają się załączać po włączeniu zapłonu/silnika i wyłączać automatycznie po włączeniu świateł pozycyjnych.
Na początku był przepis, że światła do jazdy dziennej miały się świecić z tylnymi pozycjami ale było to bezsensowne rozwiązanie, dlatego z niego zrezygnowano (nie poprawia widoczności, a dalej trzeba było włączać pstryczek od świateł).
Proste łatwe i przejrzyste ale jak jest u nas:
- ludzie kupują światła za 30-40zł z oznaczeniem DRL (pozycyjne), a w aukcji ładnie rozwinięto skrót jako Dayline Running Lights, czyli światła do jazdy dziennej (ma być oznaczenie RL)
- montują jak chcą aby łatwiej - światła są za blisko siebie, za nisko albo świecą na boki
- w tanich lampach szybko wypalają się LEDy i ledwo to świeci
- kolejna plaga to montowane moduły, które włączają światła długie na moc ok. 30-40% (nielegalne)
- światła do jazdy dziennej mogą być używane tylko przy ładnej pogodzie ale czy deszcz, mgła czy śnieg ludzie i tak nie włączają mijania
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Paź 2016, 13:10

Kilka razy spotkałem się na drodze z DRLami z tyłu, rzecz jasna były czerwone, ale wyglądało to komicznie :mrgreen:
No i w obydwu przypadkach były to Audi :naughty: 80 i a4 b7
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004