Potrzebne fachowe wsparcie przy zakupie:(

25 Mar 2010, 20:37

Witam serdecznie. Muszę w niedalekiej, a najlepiej jak najbliższej przyszłości kupić samochód. A że nie znam się kompletnie, potrzebuję fachowego wsparcia. Na co zwrócić uwagę, czego unikać. A może można gdzieś ( tylko gdzie ) znaleźć mechanika, albo kogoś kto się zna, żeby pomógł mi przy zakupie? Będę dozgonnie wdzięczna za pomoc.
muufflon
Nowicjusz

Miejscowość: Wwa

25 Mar 2010, 21:30

Na co zwrócić uwagę, czego unikać...
O tym już było.I to ile :)
1/4 MILI
skarbimierz
Początkujący

Miejscowość: Skarbimierz

25 Mar 2010, 21:39

Pytanie jest tak ogólnikowe, że aż nie wiem z której strony się za nie wziąć.

Konkrety - jakie auto, do jakiej kwoty, do czego ma Ci służyć, ile będziesz jeździć, kupujesz sama, czy z kimś?
Jest całe mnóstwo istotnych rzeczy. Po krótce:
-auto od prywatnego właściciela, żadnych komisów, handlarzy, pośredników - bierzesz lokalną gazetę ogłoszeniową i szukasz ogłoszeń,
-sprawdź ogólny stan:
--wszystkie elementy pokryte lakierem mają być w tym samym odcieniu, nie ma prawa być tak, że jedne drzwi są bardziej zielone, a drugie mniej.
--zwróć uwagę na przód auta, przyjrzyj się szparom między maską, a atrapą chłodnicy i reflektorami, wszystkie inne szpary, między drzwiami, progami, itd. Czy nie jest tak, że szpara nad lewym reflektorem jest wyraźnie większa niż nad prawym. Może to oznaczać stłuczkę.
--sprawdź numery szyb,
--zajrzyj do środka. Auto wykonane nawet ze słabej jakości materiałów i mające 150 tys. km nie może mieć wyraźnych śladów wytarcia kierownicy, lewarka zmiany biegów, pedałów, wydartych siedzeń,
--sprawdzaj czy wszystko działa. Na desce rozdzielczej włączaj wszystko co się da. Czy działa tylna wycieraczka, czy wszystkie szyby się otwierają, czy nawiew działa, sterowanie lusterek, etc.
--zajrzyj pod maskę. Jeżeli silnik jest bardzo czysty, to był umyty i nic nie zobaczysz. Szukaj śladów wycieków. Od razu powiem, że i tak nic nie wypatrzysz.

-przejedź się