Późno gasnąca kontrolka ciśnienia oleju w Volvo V70 1998

05 Mar 2010, 20:23

Mam volvo V70 2,5TDI po odpaleniu auta ok 4-6 sekund pali się kontrolka oleju. Zgaszenie silnika i uruchomienie go ponownie w ciągu 15 minut powoduje natychmiastowe zgaśnięcie kontrolki.Pytam czy jest to normalne??? Dodam że używam oleju półsyntetycznego .Badałem ciśnienie oleju u mechanika stwierdził że jest nawet za wysokie, ale sam nie wie czemu pojawia się tak późno.

Czy dział "O forum" kolega uważa za dobry na ten temat ? ~~ norpaw
Ostatnio edytowany przez sławek67, 05 Mar 2010, 20:43, edytowano w sumie 1 raz
sławek67
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Poznań

05 Mar 2010, 20:46

Mysle, że to normalny objaw i nie ma sie czym martwić - gorzej by było jak by wcale nie zgasła. W silniku po rozruchu musi wytworzyć sie odpowiednie cisnienie ( a szczególnie jak olej jest zimny) zeby kontrolka zgasła.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

05 Mar 2010, 22:29

Nie do końca zgadzam się z twoją opinią. Dodam, że regularnie wymieniam olej czyli co 10 000km i tym razem dodatkowo po 5000km wymieniłem filtr oleju. Od tej pory kontrolka gaśnie ok. 2 sekundy wcześniej. Mam jeszcze mondeo 1.8 TDI i w nim kontrolka gaśnie podczas kręcenia rozrusznikiem bez względu na to czy jest ciepły czy zimny.
sławek67
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Poznań

06 Paź 2010, 16:34

Przy problemach ze starszymi samochodami warto skorzystać z akcji serwisowej Volov 4+ http://www.dealer.volvocars.pl/pl/pl/de ... 0352B.aspx
qatrrrro
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Warsaw

23 Mar 2011, 00:09

qatrrrro napisał(a):Przy problemach ...

Mój Boże, ile for samochodowych tyle nicków "Przedstawiciela volvo na forum" i zawsze ten sam tekst. Żenada.
sławek67 to są klasyczne objawy kiepskiego filtra oleju (czytaj Filtrona). Załóż oryginał volvo i wszystko będzie ok.
Było Volvo v40 TD, Volvo 855 T5 aut., Volvo 855 2.5 TDIaut., jest Volvo 855 2.5 TDI aut.
baton208
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Małopolska

23 Mar 2011, 01:00

A może
baton208 napisał(a):sławek67 to są klasyczne objawy kiepskiego filtra oleju (czytaj Filtrona).
to jakie w/g twojej opinii są lepsze Fiama, Knechta,ic premium, boscha, mahle, manna czy Filtron to zupełnie inna bajka i to tylko polonezy i żuki mogły na tym jeździć?

Co do tematu: problem być może w lekko zużytej pompie olejowej lub zaworze zwrotnym . jak długo auto postoi to olej spływa z silnika do miski olejowej i po odpalaniu pompa musi zaciągnąć go z powrotem z miski i wypełnić cały układ co oczywiście trwa parę sekund. Może być także zanieczyszczony któryś kanał lub sam czujnik gdzie utrudnia przepływ gęstego oleju (zimnego).
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...

23 Mar 2011, 22:18

arciasty napisał(a):...to jakie w/g twojej opinii są lepsze Fiama, Knechta,ic premium, boscha, mahle, manna czy Filtron to zupełnie inna bajka i to tylko polonezy i żuki mogły na tym jeździć?

Chyba napisałem wyraźnie "ORYGINAŁ VOLVO".
Lekko zużyta pompa olejowa? Pracuje w takim środowisku, że jest to bardzo marginalne zjawisko. Zanieczyszczony kanał olejowy? Długo byś nie pojeździł z takim silnikiem. Znam przypadki z Volvo 850 T5, kiedy zanieczyszczony kanał lejowy doprowadził do uszkodzenia silnika.
Pisząc to opierałem się na doświadczeniu swoim z dwoma silnikami 2.5 TDI w volvo 850 i jeszcze paru innych użytkowników tego samochodu z tym silnikiem, więc wiem co piszę.
Silnik D5252T to jeden z najlepszych silników diesla wyprodukowanych w tamtym okresie na świecie. Silnik pochodzący z grupy VAG konkretnie z modelu Audi A6 C4 o oznaczeniu kodowym AEL. Silnik bardzo trwały ale wymagający dobrych komponentów, a Filtron jest raczej średni, żeby nie rzec kiepski. A do Volvo to tylko coś takiego.
Było Volvo v40 TD, Volvo 855 T5 aut., Volvo 855 2.5 TDIaut., jest Volvo 855 2.5 TDI aut.
baton208
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Małopolska

24 Mar 2011, 15:38

Filtron nie ma tutaj nic do rzeczy,nie zapominajcie,że należy do amerykańskiego konsorcjum WIX i jakoś tam(już nie pamiętam),Filtron stosuje w swych filtrach bardzo nowoczesny materiał filtrujący,zupełnie odmienny od wkładów stosowanych przez inne firmy,przez to materiału w filtrze jest mniej.Jaki masz filtr oleju,wygląda tak ,jakby olej z filtru spływał.Jeśli chcesz mieć absolutną pewność co do jakości filtru a nie ufasz Filtronowi,to kupuj MANNA , KNECHTA lub BOSCHA.Olej tutaj nie ma nic do rzeczy,gdyż VOLVO zaleca 10W30 lub 15W40.Jedno pewne,olej 10W30 szybciej stworzy odpowiednie ciśnienie.Dobrze było by gdybyś czujnik ciśnienia oleju wymoczył w ON i wyczyścił.Chyba,że ciśnienie daje olej na zegar,to wtedy nie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Wrz 2011, 09:58

może opcja Volvo 4+ na coś wam się przyda ?
Napisz do mnie jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o samochodach Volvo.
faldurf
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 144
Miejscowość: Warsaw

17 Wrz 2011, 10:42

Taa... ciekawe na co?
Kiedy wreszcie pracownicy ASO, przestaną rozsyłać spam po forach?
Było Volvo v40 TD, Volvo 855 T5 aut., Volvo 855 2.5 TDIaut., jest Volvo 855 2.5 TDI aut.
baton208
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Małopolska

17 Wrz 2011, 18:50

a ja Ci proponuje dla pewnosci wziasc zdjac miske i sprawdzic smok czy nie jest zatkany jakis syfem albo nagarem :)


nie jest to duzy koszt wiem ze trochu roboty ale bedziesz pewny ze nie zatrzesz motoru..


powodzenia :wink:
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

02 Wrz 2012, 12:17

Dziękuje wszystkim za pomoc. Od czasu napisania pierwszego postu jestem po dwóch wymianach oleju. Zmieniłem filtr na MANNA. Przy pierwszym filtrze lampka gasła rewelacyjnie szybko, przy drugim filtrze było trochę gorzej, ale dużo lepiej jak przy Filtonie. Dodam, że cały czas używam tego samego rodzaju oleju. Na razie zostaję przy filtrach MANNA. Dzięki!
sławek67
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Poznań