arciasty napisał(a):...to jakie w/g twojej opinii są lepsze Fiama, Knechta,ic premium, boscha, mahle, manna czy Filtron to zupełnie inna bajka i to tylko polonezy i żuki mogły na tym jeździć?
Chyba napisałem wyraźnie "ORYGINAŁ VOLVO".
Lekko zużyta pompa olejowa? Pracuje w takim środowisku, że jest to bardzo marginalne zjawisko. Zanieczyszczony kanał olejowy? Długo byś nie pojeździł z takim silnikiem. Znam przypadki z Volvo 850 T5, kiedy zanieczyszczony kanał lejowy doprowadził do uszkodzenia silnika.
Pisząc to opierałem się na doświadczeniu swoim z dwoma silnikami 2.5 TDI w volvo 850 i jeszcze paru innych użytkowników tego samochodu z tym silnikiem, więc wiem co piszę.
Silnik D5252T to jeden z najlepszych silników diesla wyprodukowanych w tamtym okresie na świecie. Silnik pochodzący z grupy VAG konkretnie z modelu Audi A6 C4 o oznaczeniu kodowym AEL. Silnik bardzo trwały ale wymagający dobrych komponentów, a Filtron jest raczej średni, żeby nie rzec kiepski. A do Volvo to tylko coś
takiego.
Było Volvo v40 TD, Volvo 855 T5 aut., Volvo 855 2.5 TDIaut., jest Volvo 855 2.5 TDI aut.