Pracujacy silnik na biegu jałowym i zamarzanie szyby

30 Sty 2010, 07:16

Już od lat dziewięćdziesiątych większość aut musi mieć w skrzynce biegów olej syntetyczny. Skrzynie te różnią się budową i pasowaniami podzespołów od skrzyń starszych typów. Olej mineralny typu Hipol nie zapewni skrzynce biegów właściwego smarowania w szerokim zakresie temperatur, w niskich temperaturach wystąpią nawet trudności z przełączaniem biegów.
Odnośnie pytania autora o ogrzewanie: prawdopodobnie zanieczyszczona wewnątrz nagrzewnica, wymaga demontażu i czyszczenia, jeżeli jest miedziana, to np. roztworem sody kaustycznej.
Maciek_S
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Pomorze
  • 30 Sty 2010, 11:56

    Rafi ,gdy ruszasz delikatnie silnik pracuje na wysokich obrotach?! Nie!Im szybciej silnik nabiera temperatury roboczej tym dla niego lepiej.Zdziwisz się jeśli tobie jeszcze napiszę,że najkorzystniej jest gdy po zapaleniu silnika jedziesz pod niewielką górę, jak z góry na dół,im silnik szybciej nabierze temperatury, tym krócej pracuje w niekorzystnych warunkach.Stosuję tę metodę od lat,nigdy nie skrobię szyb po odpaleniu silnika.Nie chodzi tylko o zimę,gdyż oczywiście gdybym miał tuż po odpaleniu jechać pod górę i buksować to wolałbym w ogóle nie jechać autem,jeśli ktoś zmienia auta jak rękawiczki to nie zważa na takie rzeczy,ja zamierzam jeszcze długo nic przy silniku nie robić.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8623
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    30 Sty 2010, 19:45

    Po pierwsze, to dobry płyn do spryskiwaczy. Nie zdarzyło mi się, żeby zamieniał się w lód... a było tej zimy przecież -30st. i mniej. Chyba szorujesz po prostu po śniegu na szybach. Trzeba go usunąć ręcznie skrobaczką! :)

    Szyby boczne nagrzewasz przecież bocznymi kratkami nawiewu bez problemu, przednią szybę tak samo, kwestia ustawienia kierunku nawiewu.

    To co najważniejsze, to czy czekać na nagrzanie się nagrzewnicy i dopiero puszczać ogrzewanie do środka, czy od razu... Zależy ile masz czasu. Jeśli zależy Ci na silniku, to powinien on w pierwszej kolejności osiągnąć wymaganą temp. pracy. Ty jakoś wytrzymasz. Potem sobie puszczamy ciepełko do środka, ew. ustawiasz połowę grzania, oczywiście na szyby w pierwszej kolejności, żeby nie parowały przy jeździe! Oczywiście przy obiegu zewnętrznym.
    KontoUsunięte
     

    30 Sty 2010, 20:06

    a dlaczego jak jezdzę w korku czy z prędkoscią ok 50-70km/h latem czy zimą temp wynosi ok 80C a jak wyjade na autostrade i nim lecę od 140km/h w górę temp wynosi juz ok 60-70C?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    30 Sty 2010, 20:14

    piotrauto napisał(a):a dlaczego jak jezdzę w korku czy z prędkoscią ok 50-70km/h latem czy zimą temp wynosi ok 80C a jak wyjade na autostrade i nim lecę od 140km/h w górę temp wynosi juz ok 60-70C?


    To przecież normalne, że w korku jest większa temperatura. Po osiągnięciu pewnej temp. załączą się wtedy wentylator i schładza silnik do temp. nominalnej. W moim samochodzie i dla tego modelu temp. nominalna to 90st. W korku wzrasta do 95 i włącza się wentylator. W trasie jest zawsze taka sama i wynosi 90st.

    Aha, sprawdź sobie jaką temp. powinien mieć Twój silnik, bo 60-70C to wydaje mi się mała temperatura, szczególnie te 60st... Każdy silnik ma inne parametry.
    KontoUsunięte
     

    30 Sty 2010, 20:53

    dokladnie 90C powinien miec
    u mnie na postoju i na biegu jalowym nigdy nie osiągnie 90C to samo w trasie w mieście i przy jezdzie z malą prędkoscią dochodzi do 90C
    wskazówka powinna pokazywać 90C wszystko jedno czy jest lato czy zima? czy auto stoi czy jedzie w korku bądź jedzie 200km/h na autostradzie?
    u mnie jak jechalem przy 35C latem z klimą z prędkoscią 150-200km/h to sie przerazilem pokazywało ok 1/4 wskażnika zawsze pokazuje tak prawie 1/2 wkażnika na postoju jak chodzi na biegu jalowym to dochodzi do 1/3 wskażnika i sie nie podnosi juz termostat?
    auto pali w normie a nawet mniej niz powinno
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
      Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
      3 miliony silników EA211
      19 czerwca 2020 w fabryce Mladá Boleslav został wyprodukowany trzymilionowy silnik EA211 dla samochodów ŠKODA i innych marek z Grupy Volkswagen. Pierwszy egzemplarz zjechał z linii produkcyjnej w 2012 ...

    30 Sty 2010, 22:24

    Piotrauto pisałem ci już wczesniej wymien ten termostat dla swiętego spokoju - ale ty ciągle się upierasz na swoje spalanie, że jest w normie.
    Jak są takie wachania temp. silnika to tylko termostat szwankuje - czy to aż tak duży wydatek - niesądze (do mojej audi w ASO kosztuje 100zł) ale masz pewność ,że jest nowy i oryginalny.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    31 Sty 2010, 08:49

    PhantomASA1 napisał(a):Rafi ,gdy ruszasz delikatnie silnik pracuje na wysokich obrotach?! Nie!Im szybciej silnik nabiera temperatury roboczej tym dla niego lepiej.Zdziwisz się jeśli tobie jeszcze napiszę,że najkorzystniej jest gdy po zapaleniu silnika jedziesz pod niewielką górę, jak z góry na dół,im silnik szybciej nabierze temperatury, tym krócej pracuje w niekorzystnych warunkach.


    Nie już nie będę pisał brak sił. o jakich górkach piszesz jaka jazda pod górkę.....jeśli odpalam i termostat mam dobry to za 3 min leci mi już złamane letnie powietrze. szyba puszcza z lodu i tyle nie trza jej skrobać.. po przejechaniu 6 km delikatnie 1500 obr mam już 90 st. a temp na zewnątrz -15 .
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 284
    Miejscowość: małopolska

    31 Sty 2010, 10:31

    piotrpz87 napisał(a):Piotrauto pisałem ci już wczesniej wymien ten termostat dla swiętego spokoju - ale ty ciągle się upierasz na swoje spalanie, że jest w normie.
    Jak są takie wachania temp. silnika to tylko termostat szwankuje - czy to aż tak duży wydatek - niesądze (do mojej audi w ASO kosztuje 100zł) ale masz pewność ,że jest nowy i oryginalny.

    ale po co wydawać 100zł w błoto jesli pali auto mało a na dodatek grzeje i to bardzo mocno
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931