Prawidłowa pozycja za kierownicą

13 Lut 2009, 15:49

Temat z prawidłowej pozycji za kierownicą, zamienił sie w dyskusje czy widać maske czy nie :lol:
Ja prostując temat powinienem sie podeprzec jakąć mądrą stroną ale nie chce mi się szukać bo sporo o pozycjach pamiętam (chyba :wink: )
Idąc od dołu: wciskając sprzęgło noga musi sie opierac pod kolanem o fotel i być lekko ugieta, kąt ok 60 stopni. Tak powinniśmy własnie ustawic odległośc fotela od kiery. Lewa noga spoczywa stabilnie na podnóżku - nią podpieramy się w ciasnych czy szybkich zakrętach przy hamowaniu itp
Pochylenie fotela ustawiamy tak by wyciągnięta wyprostowana w łokciu ręka opierała się o najwyższy punkt kierownicy w miejscy gdzie mamy nadgarstek. Głównie chodzi o to żeby pzry kazdym operowaniu kierownicą łopatki przylegały do fotela. Jest to dość ważne - plecami czujemy samochód gdy nam zaczyna uciekac na boki w zakrętach - im szybciej tym więcej czasu na kontre.
Na koniec możemy regulowac wysokośc kierownicy, która powinna być na takiej wysokości aby miedzy nią a nasze kolano można było zmieścić zaciśnięta pięść.
jarodek
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Zgierz

13 Lut 2009, 16:27

1.
Idąc od dołu: wciskając sprzęgło noga musi sie opierac pod kolanem o fotel

właśnie u mnie sie nieda tak ustawic jak wciskam sprzęgło to noga pod kolanem jest w powietrzu wcale nie opiera sie o fotel

2.
i być lekko ugieta, kąt ok 60 stopni.

u mnie sprzęgło wciska sie bardzo głeboko i jak wciskam to stopa mi idzie cała do przodu i jest w powietrzu, a powinna pięta być w jednym miejscu i operować tylko stopą? nie przesuwając pięty? tak sie nieda po pedał ma duzy skok

3.
Pochylenie fotela ustawiamy tak by wyciągnięta wyprostowana w łokciu ręka opierała się o najwyższy punkt kierownicy w miejscy gdzie mamy nadgarstek.

jak tak ustawilem to bardzo byłem wyprostowany i mi było niewygodnie strasznie niemam pojęcia dlaczego nie moge znaleźć odpowiedniej pozycji w aucie
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

13 Lut 2009, 21:42

Bardzo ciężki temat Panowie.. znaczy się Panie piotrauto.. :shock:

Polecam:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NTbgAfdfv84[/youtube]
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

14 Lut 2009, 11:19

qki007 zapodał coś z klasyki - Pan Marian wie co mówi. Ja podam link gdzie też dośc dobrze jest wszystko wytłumaczone.
http://www.auto-swiat.pl/media,Auto-Swiat-TV-Jak-prawidlowo-ustawic-fotel-,209.html
jarodek
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Zgierz

14 Lut 2009, 23:30

Klasyka ale Marian Bublewicz moim zdaniem bardzo ładnie to wytłumaczył i ja też staram się to stosować. Może tam niektórzy się nie zgodzą co do kręcenia kierownicą - szczególnie na kursie L - no ale, jak ktoś chce kręcić tak jak uczą na L to niech kręci, w życiu sobie tym sposobem raczej nie poradzi.

Poza tym na tych starszych autkach (co na filmie) są takie regulacje jakie obecnie wszędzie, także każdy sobie pod siebie dostosuje, i doda te które ma dodatkowo.

Szkoda że Bublewicz już nam nic nie przekaże :( ale może dzięki tej wstawce, w tym temacie, przypadkowo młodsi poznają postać naszego mistrza rajdowego.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Golf GTI Clubsport - jubileuszowa wersja na 40. urodziny
    Bardzo mocny, bardzo szybki i bardzo bogato wyposażony Golf GTI Clubsport debiutuje w polskich salonach. Specjalna wersja Golfa GTI nawiązuje do jubileuszowych edycji tego modelu, które Volkswagen prezentował przy ...