Temat z prawidłowej pozycji za kierownicą, zamienił sie w dyskusje czy widać maske czy nie
Ja prostując temat powinienem sie podeprzec jakąć mądrą stroną ale nie chce mi się szukać bo sporo o pozycjach pamiętam (chyba
![Wink :wink:]()
)
Idąc od dołu: wciskając sprzęgło noga musi sie opierac pod kolanem o fotel i być lekko ugieta, kąt ok 60 stopni. Tak powinniśmy własnie ustawic odległośc fotela od kiery. Lewa noga spoczywa stabilnie na podnóżku - nią podpieramy się w ciasnych czy szybkich zakrętach przy hamowaniu itp
Pochylenie fotela ustawiamy tak by wyciągnięta wyprostowana w łokciu ręka opierała się o najwyższy punkt kierownicy w miejscy gdzie mamy nadgarstek. Głównie chodzi o to żeby pzry kazdym operowaniu kierownicą łopatki przylegały do fotela. Jest to dość ważne - plecami czujemy samochód gdy nam zaczyna uciekac na boki w zakrętach - im szybciej tym więcej czasu na kontre.
Na koniec możemy regulowac wysokośc kierownicy, która powinna być na takiej wysokości aby miedzy nią a nasze kolano można było zmieścić zaciśnięta pięść.