Nie przerabiałem tematu odchudzania auta aby spełniało normę na B1 .... ale logicznie biorąc i Golfa Mk1 i Fiestę Mk1 i Renault 5, Citroena AX - wszystkie z tych aut ważą gotowe do jazdy fabrycznie około 700-750 kg - ale również dałoby się przerobić na 550 kg wyrzucając tylną kanapę, koło zapasowe, szyby z plexi z tyłu itd itd .... ale czy zejdzie się aż 200 kg ??? To całkiem sporo potrzeba ...
Również Lotus Elise z serii 96-01 ważył od 725 kg ... późniejsze już około 900 kg ...
Lotus 340 R - 700 kg (za to 4,4 sek do setki
Seryjnymi autami które mieszczą się w te kategorie pomijając zabytkowe powozy z przełomu XIX i XX wieku ... są chyba :
Piaggio Ape - taki 3 kołowy pojazd używany m.in przez Telepizzę
Reliant Robin - 3 kołowy pojazd który często można zobaczyć w UK
Lotus Seven (2 miejscowy otwarty roadster) z pierwszych lat produkcji ważył 500 kg
to auto ma sporo replik produkowanych do dziś które można kupić w pudełkach i poskładać sobie w domu - ale niewiele z nich nie przekracza masy potrzebnej do B1
np.
http://www.caterham.co.uk/assets/html/t ... assis.html
np. Westfield Megabusa - z silnikiem Suzuki Hayabusa
)
http://en.wikipedia.org/wiki/Westfield_Megabusa
zabawne, że 16 latek może prowadzić coś takiego po drodze a nie może prowadzić maluszka czy pandy !
Co jeszcze np. się łapie ?
Ariel Atom
http://www.autogen.pl/car-28-Ariel-Atom-2-300.html
coś co ma 3,5 sekundy do setki
)
http://moto.pl/MotoPL/51,90141,6564672, ... e.html?i=9
Takie Porsche 718 RS 60 Spyder ...
Ale to wszystko drogie ....
Żeby uzmysłowić jak cięzko zejść z kilogramów np. w takim Golfie czy R5 który już prawie nic nie ma w środku- powiem, że taki mały bolid formuły 2000 - waży około 480 kg - przy czym raczej nie ma szans na dopuszczenie go do ruchu....
http://www.irisracing.com/index.php?page=0011&lang=en