PrezesArtek napisał(a):Gadacie głupoty statystyki nie kłamią najwięcej wypadków spowodowały osoby miedzy 25 a 39 rokiem życia.
Jak już MotoAlbercik pisał ze statystyką nie ma się co sugerować. Z niej można wyinterpretować wszystko.
Po pierwsze, a propo podwyższenia wieku do 21lat: Kierowca który dopiero co odebrał prawo jazdy jest mniej doświadczony w jeździe dlatego też powoduje więcej wypadków(tu nie chodzi tylko o wiek w tym sensie, że 18latek szeleje po drogach). Jakby podwyższono prawko do 21 lat to zapewne jakimś "cudem" wzrosły by statystyki wypadków 21-22 letnich osób, bo oni też będą musieli się "wjeździć". To może wtedy podnieśmy do 25 lat, bo widocznie 21 to dalej za mało.
Po drugie co do powyższej statystyki: 25-39 lat. Czyli bierzemy po uwagę ludzi z przedziału 14 roczników. W przypadku młodszych bysmy brali pod uwagę przedział 18-24 czyli przedział 7 roczników. pomiędzy 25 a 39 rokiem życia możemy uznać że przypada jakieś szeroko rozumiane maksimum pracy zawodowej itp, czyli dużo podróżujemy w pracy, a także poza nią itp itd. Dlatego właśnie najwięcej wypadków jest w tej grupie osób, a nie 18-24 gdy jeszcze wiele osób samochodów takich nie ma, wielu studiuje i nie jeździ tyle co ludzie z tego późniejszego przedziału wiekowego.
No sam mam 22 lata i wiadomo że nie jestem tak doświadczony i gorzej jeżdże niż ktoś kto ma te 39 lat, ale jeżdże mniej więc prawdopodobnie jestem mniej narażony na wypadek. Ech troche zamotałem ale mam nadzieje że wiecie o co chodzi